LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kpn glasvezel 7 dagen termijn

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
edwinlwd
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2013 14:35

Kpn glasvezel 7 dagen termijn

Ongelezen bericht door edwinlwd »

Net overgestapt op KPN Glasvezel maar bevalt me niet helemaal. Nou werd bij verkoop gemeld contract gaat in op moment dat modem wordt aangesloten en je hebt 7 dagen bedenktermijn.
Nou leek mij dat die 7 dagen bedenktermijn dus in zouden gaan bij aansluiten modem/ingang contract. Kpn geeft echter aan dat de 7 dagen al ingingen bij levering van het modem.

Kan ik nou wel of niet van het contract af? Wil graag weer naar UPC omdat beeldkwaliteit daar stukken beter is.

angel1978
Berichten: 11363
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kpn glasvezel 7 dagen termijn

Ongelezen bericht door angel1978 »

edwinlwd schreef:Net overgestapt op KPN Glasvezel maar bevalt me niet helemaal. Nou werd bij verkoop gemeld contract gaat in op moment dat modem wordt aangesloten en je hebt 7 dagen bedenktermijn.
Nou leek mij dat die 7 dagen bedenktermijn dus in zouden gaan bij aansluiten modem/ingang contract. Kpn geeft echter aan dat de 7 dagen al ingingen bij levering van het modem.

Kan ik nou wel of niet van het contract af? Wil graag weer naar UPC omdat beeldkwaliteit daar stukken beter is.
jij denkt dat ze een glasvezelverbinding aanleggen voor je en dat je dan nog 7 dagen de tijd krijgt om het uit te proberen en dan nog voor niets van dit contract af kan ? Al die kosten die ze maken zonder dat hier iets tegenover staat ?

Het contract gaat idd. in ( je moet gaan betalen ) op het moment dat je aangesloten bent, dat is logisch. De bedenktermijn gaat in op het moment dat je tekent ( het contract aan gaat ) en hier de bevestiging voor binnen krijgt..

alfatrion
Berichten: 22196
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kpn glasvezel 7 dagen termijn

Ongelezen bericht door alfatrion »

De termijn van zeven werkdagen (9-11 dagen) gaat lopen op het moment dat je de goederen hebt ontvangen en de verkoper aan zijn informatieplicht heeft voldaan. Heb je wel een brief gehad waarin aangegeven werd tot wanneer je kon ontbinden?

Kikker_8
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2012 13:10

Re: Kpn glasvezel 7 dagen termijn

Ongelezen bericht door Kikker_8 »

Wat een verschrikking kpnglasvezel en het bedrijf kpn.

Precies hetzelfde 3 maanden terug het pakket gehad. Maar afgestemd dat ik pas installeer als mijn UPC abonnement eindigt.

Bij activering bleek glas niet aan te staan . Jammer meneer dat kost 5 WERKdagen.
Na 4 werkdagen +weekend was het eindelijk op orde.

Geactiveerd en toen:

Nu blijkt dat men sip telefonie niet omdag KPN dit onmogelijk maakt. Bij aankoop zei Yashin dat ik dan geen telefonie van KPN nodig had. Hierdoor kan ik nu niet gebruik maken van mijn bestaande telefoon die bij iedereen in vrienden en familiekring bekend is. :twisted: :twisted: :twisted:

Digtale televisie (Gisteren Witse gekeken) allemaal blokjes op het beeld en was op te lossen door even weg en terug te zappen. :twisted: :twisted: :twisted:

Bellen met KPN gisteren opzegging. zit op de 4e dag na activering.

K-KPN- Nee meneer na activering gaat het jaar contract in en kunt u niet meer opzeggen.
Alles doet het toch.

Denk je Netjes binnen paar dagen op te zeggen.
K-KPN- nee u heeft het pakket 3 maanden geleden ontvangen dan had u toen binnen 7 dagen op moeten zeggen.

K-KPN- weet ook dat je een opzegtermijn hebt en dat je dan niet binnen 7 dagen van het product gebruik maakt. Dus willens en weten OPGELICHT. GRMMPPFFFF :twisted: :twisted:

16again
Berichten: 16655
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kpn glasvezel 7 dagen termijn

Ongelezen bericht door 16again »

Kikker_8 schreef: Nu blijkt dat men sip telefonie niet omdag KPN dit onmogelijk maakt.
Naar mijn weten is dat niet toegestaan wegens netneutraliteit.
KPN is verplicht SIP verkeer (UDP5060) door te laten.

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kpn glasvezel 7 dagen termijn

Ongelezen bericht door sjohie »

Kikker_8 schreef:Wat een verschrikking kpnglasvezel en het bedrijf kpn.

Precies hetzelfde 3 maanden terug het pakket gehad. Maar afgestemd dat ik pas installeer als mijn UPC abonnement eindigt.

Bij activering bleek glas niet aan te staan . Jammer meneer dat kost 5 WERKdagen.
Na 4 werkdagen +weekend was het eindelijk op orde.

Geactiveerd en toen:

Nu blijkt dat men sip telefonie niet omdag KPN dit onmogelijk maakt. Bij aankoop zei Yashin dat ik dan geen telefonie van KPN nodig had. Hierdoor kan ik nu niet gebruik maken van mijn bestaande telefoon die bij iedereen in vrienden en familiekring bekend is. :twisted: :twisted: :twisted:

Digtale televisie (Gisteren Witse gekeken) allemaal blokjes op het beeld en was op te lossen door even weg en terug te zappen. :twisted: :twisted: :twisted:

Bellen met KPN gisteren opzegging. zit op de 4e dag na activering.

K-KPN- Nee meneer na activering gaat het jaar contract in en kunt u niet meer opzeggen.
Alles doet het toch.

Denk je Netjes binnen paar dagen op te zeggen.
K-KPN- nee u heeft het pakket 3 maanden geleden ontvangen dan had u toen binnen 7 dagen op moeten zeggen.

K-KPN- weet ook dat je een opzegtermijn hebt en dat je dan niet binnen 7 dagen van het product gebruik maakt. Dus willens en weten OPGELICHT. GRMMPPFFFF :twisted: :twisted:
Je hebt er zelf voor gekozen om 3 maanden van te voren eea al te bestellen, dus dat niet op kunnen zeggen hebben ze gewoon gelijk in.

16again
Berichten: 16655
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kpn glasvezel 7 dagen termijn

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:De termijn van zeven werkdagen (9-11 dagen) gaat lopen op het moment dat je de goederen hebt ontvangen en de verkoper aan zijn informatieplicht heeft voldaan.
Een internet verbinding behoort m.i. niet tot goederen, maar tot diensten.
Bij koop op afstand van diensten gaat de bedenktijd in op het moment van bestellen.

Kikker_8
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2012 13:10

Re: Kpn glasvezel 7 dagen termijn

Ongelezen bericht door Kikker_8 »

Vervolg onderstaand bericht van de klantenservervice van kpn.

Radio
Overigens nog een nadeel ontdekt. Er is geen analoog signaal voor Radio en tv.
Hierdoor ben je aangewezen op internet radio of antenne op je tuner.
Ik heb geen zin op telkens de televisie aan te zetten om naar de radio te luisteren.

Had ik natuurlijk ook kunnen weten.





K-KPN:
Op 22 februari heeft u een e-mail verzonden met hierin het verzoek om uw abonnement stop te zetten.

In antwoord op uw e-mail moet ik u vertellen dat u op 17 februari bent aangesloten en hiermee een jaarcontract bent aangegaan. De eerstvolgende mogelijkheid dat u kunt opzeggen is 17 februari 2015. Zie hiervoor ook onze algemene voorwaarden.

De 7 dagen bedenktermijn gingen in op het moment zodra u de bevestigingsbrief van ons heeft ontvangen.

Ik zag in de systemen staan dat u gebruik wilt maken van een zogeheten voip account. Dit wordt bij KPN glasvezel niet ondersteund omdat dit niet werkt.

Het niet kunnen gebruiken van een voip account is geen reden tot opzegging binnen jaarcontract. Wat ik wel voor u kan doen is het telefonie gedeelte uit uw abonnement halen, maar meer dan dit kan ik niet voor u betekenen.

Met vriendelijke groet

...
Klantenservice KPN glasvezel en VDSL


Ik heb met de verkoper destijds duidelijk besproken dat ik geen gebruik ging maken van telefonie omdat ik een voipaccount heb. Niets terug gehoor dat dit niet kan.
Dat dit niet mogelijk was/ onmogelijk gemaakt wordt door KPN was me dus niet duidelijk. In die drie maanden wachttijd heb ik dat natuurlijk niet kunnen constateren.


Als KPN wil kunnen ze mijn contract ontbinden maar dat is niet het geval.
Ik vind het in ieder geval van pervers gedrag getuigen.
Indien ik echt het jaar moet uitzitten zien ze me noooooooit meer terug en ze hebben er voor altijd een ...verkoper bij.

16again
Berichten: 16655
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kpn glasvezel 7 dagen termijn

Ongelezen bericht door 16again »

Kikker_8 schreef: Overigens nog een nadeel ontdekt. Er is geen analoog signaal voor Radio en tv.
Hierdoor ben je aangewezen op internet radio of antenne op je tuner.
Ik heb geen zin op telkens de televisie aan te zetten om naar de radio te luisteren.
Het set-top kastje is ook radio-tuner. Geluid uitgang aansluiten op stereo, en je kan radio luisteren zonder dat TV aan staat.
Kikker_8 schreef: Ik zag in de systemen staan dat u gebruik wilt maken van een zogeheten voip account. Dit wordt bij KPN glasvezel niet ondersteund omdat dit niet werkt.
Het niet kunnen gebruiken van een voip account is geen reden tot opzegging binnen jaarcontract.
"Omdat dit niet werkt" klinkt als technische onmogelijkheid.
Wat m.i. bedoelt wordt, is dat KPN het VOIP verkeer moedwillig blokkeert, dit om zelf nog telefoontikken te kunnen verkopen.
Hiermee overtreedt KPN de telecommunicatiewet art7.4a , dan lijkt mij moeilijk vol te houden dat jaarcontract wel bindend is.

Gesloten