LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] problemen canal digitaal bah
problemen canal digitaal bah
problemen met canal digitaal. ik heb een klachtenbrief geschreven zoals hieronder.
eerst wors ik gebeld met de mededeling dat mijn contract nog tot 2016 loopt, dus ik vraag heeft u mijn brief gelezen? het antwoord was nee daar heb ik geen inzage in. dus ik zeg het lijkt me makkelijker praten als iemand mij belt die wel inzage heeft in mijn brief. vervolgens word ik vandaag weer gebeld door iemand die mijn brief niet heeft gelezen..... per post ontving ik vandaag dat ze mijn wijziging op mijn abonnement gaan doorvoeren in juni 2016..... ik ben voornemens mijn rechtsbijstand om advies te gaan vragen want canal digitaal wil geen kant op. ze reageren niet eens op mijn klachten.
hier de brief die ik schreef.
Geachtte heer en/of mevrouw,
Sinds juni 2013 heb ik een aansluiting voor internet, bellen en tv van jullie.
Sinds het begin heb ik veel problemen ervaren, internet is onstabiel, valt weg en is erg traag. Achteraf blijkt dat op mijn adres niet meer dan 10mb te leveren is.
De routes is al een keer vervangen, ik heb de bekabeling al vervangen en het wifikanaal al meerdere keren gewijzigd, helaas heeft dat allemaal niet tot een oplossing geleid.
Mijn tv verbinding valt bij regen meteen uit. De ontvanger slaat vaak vast waardoor je de stekker eruit moet halen en dan opnieuw moet laten booten.
Ook kan ik bij jullie mijn mobiele nummers niet afkopen wat voor mij heel belangrijk is met 5 kinderen in huis die nog wel eens vriendjes willen bellen.
Bij mijn zoveelste telefoongesprek vandaag werd mij verteld dat ik een contract heb tot 2016 en dat heb ik dan maar uit te zitten. Ik heb meerdere keren om een oplossing gevraagd, die kunnen jullie mij dus niet bieden. Ik moest maar een wifi versterker kopen. De internet verbinding is nou eenmaal niet beter, dat zijn geen antwoorden waarbij ik me gehoord voel als klant. Ik wil graag overstappen naar een andere provider waarbij ik niet werk met een schotel en ik dus ook bij regen, en dat valt nogal eens hier in nederland, tv verbinding blijf houden. Bij deze provider kan ik wel alles afkopen en ben ik standaard dus goedkoper uit.
Voor mij is er nog maar oplossing en dat is tv, internet en bellen opzeggen en overstappen naar een ander. Ik vraag u bij deze om mijn contracten te beëindigen onder de coulance regeling.
Met vriendelijke groet,
eerst wors ik gebeld met de mededeling dat mijn contract nog tot 2016 loopt, dus ik vraag heeft u mijn brief gelezen? het antwoord was nee daar heb ik geen inzage in. dus ik zeg het lijkt me makkelijker praten als iemand mij belt die wel inzage heeft in mijn brief. vervolgens word ik vandaag weer gebeld door iemand die mijn brief niet heeft gelezen..... per post ontving ik vandaag dat ze mijn wijziging op mijn abonnement gaan doorvoeren in juni 2016..... ik ben voornemens mijn rechtsbijstand om advies te gaan vragen want canal digitaal wil geen kant op. ze reageren niet eens op mijn klachten.
hier de brief die ik schreef.
Geachtte heer en/of mevrouw,
Sinds juni 2013 heb ik een aansluiting voor internet, bellen en tv van jullie.
Sinds het begin heb ik veel problemen ervaren, internet is onstabiel, valt weg en is erg traag. Achteraf blijkt dat op mijn adres niet meer dan 10mb te leveren is.
De routes is al een keer vervangen, ik heb de bekabeling al vervangen en het wifikanaal al meerdere keren gewijzigd, helaas heeft dat allemaal niet tot een oplossing geleid.
Mijn tv verbinding valt bij regen meteen uit. De ontvanger slaat vaak vast waardoor je de stekker eruit moet halen en dan opnieuw moet laten booten.
Ook kan ik bij jullie mijn mobiele nummers niet afkopen wat voor mij heel belangrijk is met 5 kinderen in huis die nog wel eens vriendjes willen bellen.
Bij mijn zoveelste telefoongesprek vandaag werd mij verteld dat ik een contract heb tot 2016 en dat heb ik dan maar uit te zitten. Ik heb meerdere keren om een oplossing gevraagd, die kunnen jullie mij dus niet bieden. Ik moest maar een wifi versterker kopen. De internet verbinding is nou eenmaal niet beter, dat zijn geen antwoorden waarbij ik me gehoord voel als klant. Ik wil graag overstappen naar een andere provider waarbij ik niet werk met een schotel en ik dus ook bij regen, en dat valt nogal eens hier in nederland, tv verbinding blijf houden. Bij deze provider kan ik wel alles afkopen en ben ik standaard dus goedkoper uit.
Voor mij is er nog maar oplossing en dat is tv, internet en bellen opzeggen en overstappen naar een ander. Ik vraag u bij deze om mijn contracten te beëindigen onder de coulance regeling.
Met vriendelijke groet,
Re: problemen canal digitaal bah
Ik snap er niet veel van.
Je hebt sinds 2013 een abonnement. Dan zit je over je eerste periode van 1 of 2 jaar en kun je maandelijks opzeggen. Of heb je in 2014 een ander abbo genomen?
Je hebt sinds 2013 een abonnement. Dan zit je over je eerste periode van 1 of 2 jaar en kun je maandelijks opzeggen. Of heb je in 2014 een ander abbo genomen?
Re: problemen canal digitaal bah
Blijkbaar hebben ze mijn abonnement omgezet naar hd en meteen weer een periode aangeplakt
Re: problemen canal digitaal bah
Het omzetten van een abonnement gaat toch niet zonder je toestemming.danio71 schreef:Blijkbaar hebben ze mijn abonnement omgezet naar hd en meteen weer een periode aangeplakt
Bij "Mijn CD" kan je het abonnement bekijken.
Re: problemen canal digitaal bah
En dat hebben ze ongevraagd gedaan? Of hebben ze je daarover een brief gestuurd?danio71 schreef:Blijkbaar hebben ze mijn abonnement omgezet naar hd en meteen weer een periode aangeplakt
Re: problemen canal digitaal bah
Nee telefonisch maar ik kan me niet herinneren dat ze t hebben gehad over verlenging van t contract
Re: problemen canal digitaal bah
Dat maakt niet uit want zo'n wijziging moet schriftelijk bevestigd worden als dit inhoudt dat daarmee het abbonnement wordt verlengt met weer 1 jaar. Als jij zeker weet dat dat niet is gebeurd, dan kun je ze aan de opzegtermijn van 1 maand houden. Maar je moet dat wel echt zeker weten.danio71 schreef:Nee telefonisch maar ik kan me niet herinneren dat ze t hebben gehad over verlenging van t contract
Re: problemen canal digitaal bah
Ik kan me niet herinneren dat ik daar een brief over gehad heb. Maar dan nog alle klachten die ik al gemeld heb wordt niet op terug gekomen en dat alleen vind ik al een kwalijke zaak.
Re: problemen canal digitaal bah
Niet herinneren is natuurlijk niet hetzelfde als niet gehad hebben.danio71 schreef:Ik kan me niet herinneren dat ik daar een brief over gehad heb. Maar dan nog alle klachten die ik al gemeld heb wordt niet op terug gekomen en dat alleen vind ik al een kwalijke zaak.
Ik twijfel of de problemen die je meldt aan je apparatuur of aan CanalDigitaal ligt. Normalitair zou je zelfs in de stromende regen gewoon goed beeld moeten hebben. Hoe is je internet als je rechtstreeks verbind met een kabel dus zonder wifi?
Re: problemen canal digitaal bah
Ook heel slecht helaas
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13
Re: problemen canal digitaal bah
Excuses voor mijn late reactie, ik lees dit stuk nu pas en ik herken het gedeelte van de regen maar al te goed.
Wij hebben ook een schotel én abonnement van Canal Digitaal en bij regen en/of onweer slaat mijn beeld op zwart, geen sneeuw, gewoon zwart. Dan komt het mondjesmaat terug in blokvorm, half beeld en een ongelofelijk irritant piepgeluid.
Geen idee wat daar aan te doen is, we hebben een grote schotel en de nieuwste kop of hoe dat ook heet.
Het was afgelopen maand zelfs zó erg dat ik overwogen heb om CD op te zeggen en over te stappen naar een andere aanbieder, maar helaas heeft geen enkele aanbieder de Duitse zenders die wij altijd kijken (RTL, RTL2, SAT1, PRO7 enz...)
Wij hebben ook een schotel én abonnement van Canal Digitaal en bij regen en/of onweer slaat mijn beeld op zwart, geen sneeuw, gewoon zwart. Dan komt het mondjesmaat terug in blokvorm, half beeld en een ongelofelijk irritant piepgeluid.
Geen idee wat daar aan te doen is, we hebben een grote schotel en de nieuwste kop of hoe dat ook heet.
Het was afgelopen maand zelfs zó erg dat ik overwogen heb om CD op te zeggen en over te stappen naar een andere aanbieder, maar helaas heeft geen enkele aanbieder de Duitse zenders die wij altijd kijken (RTL, RTL2, SAT1, PRO7 enz...)
Re: problemen canal digitaal bah
Daar kan CD niets aan doen, dat ligt aan de eigen apparatuur. (uitrichten schotel, bomen voor schotel, vocht in LNB=kop schotel)Nicole1971 schreef:Wij hebben ook een schotel én abonnement van Canal Digitaal en bij regen en/of onweer slaat mijn beeld op zwart, geen sneeuw, gewoon zwart.
Re: problemen canal digitaal bah
Red360 Plus IPTV - Red 360 Platinum - Satelliet TV zonder schotelantenne. Google eens hierop ik heb dit nu 5 maanden en ben meer dan tevreden over dit systeem geen storing en bijna 1000 zenders.Nicole1971 schreef:Excuses voor mijn late reactie, ik lees dit stuk nu pas en ik herken het gedeelte van de regen maar al te goed.
Wij hebben ook een schotel én abonnement van Canal Digitaal en bij regen en/of onweer slaat mijn beeld op zwart, geen sneeuw, gewoon zwart. Dan komt het mondjesmaat terug in blokvorm, half beeld en een ongelofelijk irritant piepgeluid.
Geen idee wat daar aan te doen is, we hebben een grote schotel en de nieuwste kop of hoe dat ook heet.
Het was afgelopen maand zelfs zó erg dat ik overwogen heb om CD op te zeggen en over te stappen naar een andere aanbieder, maar helaas heeft geen enkele aanbieder de Duitse zenders die wij altijd kijken (RTL, RTL2, SAT1, PRO7 enz...)
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 28 okt 2009 11:27
Re: problemen canal digitaal bah
Hi Nicole1971,
Storing/signaalverlies bij slecht weer komt meestal voor wanneer de schotel en/of LNB niet goed staan uitgericht. Ook kan vochtschade een rol spelen. U spreekt over blokvorming, is dit alleen wanneer het regent?
Om u uitgebreid van dienst te kunnen zijn ontvangen wij graag uw klantgegevens in een privé berichtje. Tevens horen wij graag van u welke apparatuur u gebruikt (maat schotel, type ontvanger etc.)
Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal
Storing/signaalverlies bij slecht weer komt meestal voor wanneer de schotel en/of LNB niet goed staan uitgericht. Ook kan vochtschade een rol spelen. U spreekt over blokvorming, is dit alleen wanneer het regent?
Om u uitgebreid van dienst te kunnen zijn ontvangen wij graag uw klantgegevens in een privé berichtje. Tevens horen wij graag van u welke apparatuur u gebruikt (maat schotel, type ontvanger etc.)
Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal
Re: problemen canal digitaal bah
Welke software is dat? Is die ook voor PC beschikbaar?haljamar schreef:Red360 Plus IPTV - Red 360 Platinum - Satelliet TV zonder schotelantenne.
Ik zie geen reden waarom deze software niet op een even krachtige PC kan draaien
Re: problemen canal digitaal bah
huidige PC weggooien ?16again schreef:Welke software is dat? Is die ook voor PC beschikbaar?haljamar schreef:Red360 Plus IPTV - Red 360 Platinum - Satelliet TV zonder schotelantenne.
Ik zie geen reden waarom deze software niet op een even krachtige PC kan draaien
CD is een zootje:(, gelukkig ben ik er sinds een paar jaar vanaf
Re: problemen canal digitaal bah
Als je PC minimaal even krachtig als RED360 kastje is , moet dezelfde software kunnen draaienHar06 schreef:huidige PC weggooien ?
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13
Re: problemen canal digitaal bah
Hallo Webcare.CDS Webcare Team schreef:Hi Nicole1971,
Storing/signaalverlies bij slecht weer komt meestal voor wanneer de schotel en/of LNB niet goed staan uitgericht. Ook kan vochtschade een rol spelen. U spreekt over blokvorming, is dit alleen wanneer het regent?
Om u uitgebreid van dienst te kunnen zijn ontvangen wij graag uw klantgegevens in een privé berichtje. Tevens horen wij graag van u welke apparatuur u gebruikt (maat schotel, type ontvanger etc.)
Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal
Het blokbeeld is bij heftige regen en als er onweer in de lucht hangt.
De schotel staat vrij, geen bomen of andere obstakels in de buurt, ook is de LNB afgescherm met een kunststof kapje.
Ik zal morgen even op de schuur klimmen om de maat van de schotel op te meten en alle andere informatie op te schrijven.