In augustus 2008 werd ik gebeld door een medewerker van tele2, ik kon goedkoper bellen dan bij KPN. Nou, wie wil dat niet. Ik kreeg een vaste telefoonabonnement aangeboden voor de maandelijkse prijs van € 13,11. Mijn abonnement werd door Tele2 opgezegd bij KPN, dus ik hoefde verder niets te doen. Als ik na 1 jaar weer terug wilde kon ik eenvoudig opzeggen.
Op 12 augustus 2008 werd mijn abonnement bij KPN beëindigd.
In november 2008 ontving ik de eerste afschrijving van Tele2 voor de abonnementskosten € 14,11. Dit bedrag klopte niet, maar ik besloot nog maar even de volgende afrekening af te wachten. Deze bedroeg € 18.49. Ook dit was niet juist, maar misschien zat er een verrekening in. De volgende afrekening was het bedrag € 9,24, de daarop volgende € 31,60.
Ik begreep er niets meer van een besloot te bellen. Het werd uitgezocht en ik zou teruggebeld worden. In april 2009 bedroegen de maandelijkse abonnementskosten € 22.35 per maand. Ook in mei en juni. Omdat telefoneren met Tele2 niets oploste, want je hing gewoon 25 minuten in de wacht waarna de verbinding verbroken werd, besloot ik het opnieuw per email te proberen. Ik zond op 27 juni 2009 een email met het verzoek om binnen 7 dagen antwoord te krijgen op mijn vraag, wanneer nu eens het juiste abonnementsbedrag in rekening werd gebracht, omdat ik er geen touw meer aan vast kon knopen.
Dit had resultaat. Ik werd gebeld door Tele2/ Het antwoord was dat er een abonnementsbedrag van € 11,00 in het systeem stond en dit zorgde voor telkens andere maandelijkse abonnementstarieven. Ik kon het niet volgen, misschien u? Maar goed hij ging het aanpassen en het werd op € 13,11 gezet. Er zou een verrekening volgen.
In juli 2009 was het bedrag inderdaad € 13.11. In oktober was het bedrag € 26,22. Dit was kennelijk de verrekening voor augustus/september en oktober. Van november 2009 tot en met februari 2009 was het bedrag nog steeds € 13,11 per maand. Maar in maart 2009 werd het ineens € 23.11 per maand. En dat is het nu nog.
Aangezien ik veel mobiel bel, besloot ik het abonnement voor mijn vaste telefoon bij Tele2 op te zeggen. Ik informeerde eerst per telefoon hoe ik dat moest doen, omdat ik ook internet via ADSL heb, bij Telfort. Dit moest dus gewoon blijven bestaan.
In eerste instantie was het antwoord van Tele2, dat als ik mijn vaste telefoonabonnement opzegde, ik geen internet meer kon ontvangen. Tele2 zou de hele lijn blokkeren. Ik vond dit nogal naar chantage ruiken. Ik kon alleen mijn internet bij Tele2 nemen en dan mijn vaste telefoon opzeggen. Maar internet bij mijn huidige provider telfort kon niet.
Dus ik had de keus, abonnement blijven betalen of abonnement opzeggen en er internet voor in de plaats nemen.
Ik nam contact op met Telfort. Daar werd mij verteld dat als ik bijna geen gebruik maakte van de vaste telefoon ik het abonnement wel degelijk kon opzeggen. Dit had niets te maken met de internetverbinding. Er werd mij gevraagd of Tele2 de kabel soms van plan was om uit te gaan graven. Telfort vertelde mij dat de kabel van KPN was en iedereen daar een stukje van huurde. Als ik mijn vaste telefoonabonnement wilde opzeggen, dan kon dat gewoon. Ik kreeg wel het advies om duidelijk in mijn opzeggingsbrief aan te geven, dat de telefoonlijn in tact moest blijven.
Ik volgde dit advies op en zegde op 16 april 2010 schriftelijk per 1 juni 2010 mijn abonnement voor de vaste telefoon bij tele2 op. Maar wat bleek ik had gewoon nog telefoon op 1 juni 2010.
Ik belde met Tele2, ik mailde met Tele2 en uiteindelijk werd ik teruggebeld op 31 mei 2010 door Tele2. Ik kreeg het antwoord dat Telfort eerst aanpassingen moest doen aan de telefoonlijn, omdat ik anders geen internet meer had. Daarna kon ik contact opnemen met Tele2 om alsnog het vaste telefoonabonnement te beeindigen.
Ik belde met Telfort en daar vertelde een meneer van de afdeling ADSL techniek mij, dat er helemaal geen aanpassingen hoefde plaats te vinden, maar dat Tele2 gewoon het abonnement voor de vaste telefoon kon beeindigen.
Vervolgens heb ik opnieuw gemaild met Tele2 en meegedeeld dat er niets aan de hand was en dat het abonnement voor de vaste telefoon beëindigd kon worden. De klantenservice van Tele2 beloofd dan dat je binnen 48 uur wordt teruggebeld. Maar beloven is iets dan doen bij Tele2. Op 14 juni 2010 heb ik zelf weer contact opgenomen per telefoon met Tele2. Meneer X deelde mij mee, dat als ik mijn vaste telefoonabonnement wilde opzeggen bij Tele2, hij ervoor zou zorgen dat ik ook geen internet meer bij Telfort kon ontvangen. Het gesprek liep behoorlijk uit de hand, want ik voelde mij opnieuw gechanteerd door tele2.
Niet alleen zijn mijn abonnementskosten zonder reden of mededeling met bijna 100% gestegen, maar ik kan ook niet van dit abonnement af , omdat ze dan mijn internetverbinding verbreken. Volgens Telfort gaat het minimaal 2 weken duren als Tele2 dit doet voordat ik weer internet heb.
Wat zijn dit toch voor praktijken van Tele2? Weet iemand wat ik kan doen om van mijn vaste telefoonabonnement bij tele2 af te komen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tele2 vast telefoonabonnement
Re: tele2 vast telefoonabonnement
Als je Telefoon en ADSL in een neemt bij Telfort is de Tele2 ook weg en later kun je altijd nog Telfort zonder telefoon nemen als je dat zou willen.
Dus zet de telefoon om in Int+ bellen bij Telfort en laat hun dat regelen.
Dus zet de telefoon om in Int+ bellen bij Telfort en laat hun dat regelen.
-
De manier van stofzuigertje zou ik ook aanbevolen hebben, als je van die klieren van Tele2 af wil komen.
(Die m.b.t. je internet pure onzin verkoopt, want dat zijn in de centrale van KPN twee compleet gescheiden zaken.)
Wel vooraf even informeren of een tel. abo bij Telfort niet een minimale looptijd van 1 jaar heeft.
Zo niet, bij Telfort nummerportatie Tele2 -> Telfort aanvragen.
Daar heeft Tele2 maar aan mee te werken, conform de huidige spelregels.
Wil je daarna opzeggen bij Telfort hou dan even in de gaten of je daarna geen non-linesharing kosten bij je abo van internet gaat betalen.
Meestal is dat om en nabij een tientje per maand.
Dat is bij internetproviders ongeveer net zoveel als het er tóch op na blijven houden van een telefoonverbinding.
Soms is het voor dezelfde prijs toch erbij hebben van zo'n VOIP-lijn (andere beltarieven dan KPN) best wel comfortabel.
Trouwens als je Tele2 de deur uit doet en er niets anders voor terug neemt, kán je ook met die non-linesharing kosten bij Telfort te maken krijgen.
Kán, omdat ik van Telfort de tarieven en bijkomende kosten niet ken.
Dus daar moet je zelf even naar informeren.
N.B. Waar Tele2 mee dreigt is een zgn. totale 'sloopopdracht' aan KPN.
Maar als alles goed is ziet KPN dat Telfort nog op die koperlijnen actief is en zal daardoor de opdracht de lijn naar je adres volledig lam te leggen gewoon niet uitvoeren.
Slechts de kruisdraden (verbindingskabels) van Tele2 worden dan eventueel in de wijkcentrale er uitgerukt.
De kruisdraden van Telfort blijven dan gewoon zitten, daar heeft Tele2 helemaal niets over te vertellen bij KPN.
Erg 'flauw' van Tele2 om de klanten zo onnodig schrik aan te jagen.
Snel wegwezen daar zou ik zo zeggen.
(Die m.b.t. je internet pure onzin verkoopt, want dat zijn in de centrale van KPN twee compleet gescheiden zaken.)
Wel vooraf even informeren of een tel. abo bij Telfort niet een minimale looptijd van 1 jaar heeft.
Zo niet, bij Telfort nummerportatie Tele2 -> Telfort aanvragen.
Daar heeft Tele2 maar aan mee te werken, conform de huidige spelregels.
Wil je daarna opzeggen bij Telfort hou dan even in de gaten of je daarna geen non-linesharing kosten bij je abo van internet gaat betalen.
Meestal is dat om en nabij een tientje per maand.
Dat is bij internetproviders ongeveer net zoveel als het er tóch op na blijven houden van een telefoonverbinding.
Soms is het voor dezelfde prijs toch erbij hebben van zo'n VOIP-lijn (andere beltarieven dan KPN) best wel comfortabel.
Trouwens als je Tele2 de deur uit doet en er niets anders voor terug neemt, kán je ook met die non-linesharing kosten bij Telfort te maken krijgen.
Kán, omdat ik van Telfort de tarieven en bijkomende kosten niet ken.
Dus daar moet je zelf even naar informeren.
N.B. Waar Tele2 mee dreigt is een zgn. totale 'sloopopdracht' aan KPN.
Maar als alles goed is ziet KPN dat Telfort nog op die koperlijnen actief is en zal daardoor de opdracht de lijn naar je adres volledig lam te leggen gewoon niet uitvoeren.
Slechts de kruisdraden (verbindingskabels) van Tele2 worden dan eventueel in de wijkcentrale er uitgerukt.
De kruisdraden van Telfort blijven dan gewoon zitten, daar heeft Tele2 helemaal niets over te vertellen bij KPN.
Erg 'flauw' van Tele2 om de klanten zo onnodig schrik aan te jagen.
Snel wegwezen daar zou ik zo zeggen.
Beste Stofzuigertje en Tis weer bijzonder,
vandaag ontving ik een email van Tele2 met de onderstaande inhoud:Hartelijk dank voor uw e-mail.
Indien u overstapt naar Telfort dient u contact op te nemen met Telfort.
Het opheffen van uw vaste lijn heeft tot gevolgd dat uw ADSL ook niet meer
zal werken. Of u stapt dus over met vaste telefonie naar Telfort en meldt
Tele2 af of u handhaaft uw huidige vaste lijn bij Tele2. Ik zou u willen
verzoeken hier antwoord op te geven in een reply op deze e-mail.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u nog meer vragen, dan kunt u contact met onze klantenservice
opnemen, telefoonnummer: 0900-241 1602 (lokaal tarief), wij zijn maandag
t/m zaterdag geopend van 08:00 tot 22:00 uur. Voor algemene informatie over
Tele2 kunt u terecht op onze website http://www.tele2.nl. Wanneer u antwoordt op
deze e-mail, willen wij u vragen niets te verwijderen uit de onderstaande
tekst.
Met vriendelijke groet,
xxx
Tele2 Nederland BV
Ik heb het onderstaande geantwoord:
Beste mevrouw,
Mijn vaste lijn moet niet opgeheven worden maar omgezet worden naar Telfort.
Alleen mijn telefoon abonnement bij Tele2 dient beeindigd te worden.
De vaste lijn dient dus omgezet te worden naar Telfort.
Ik heb hierover al diverse malen contact gehad met Telfort. Zij weten ervan
af en hebben mij verzekert dat Tele2 net zo als Telfort een stukje van de
ADSL kabel van KPN huurt.
Volgens Telfort kan ik gewoon mijn vaste telefoonabonnement opzeggen en via
de ADSLlijn internet via Telfort ontvangen.
Ik snap niet wat het probleem nu is.
Een aantal maanden geleden werd ik door jullie gebeld met een aanbieding
voor een telefoon met het verhaal dat jullie zeker 25% goedkoper waren dan
KPN. Ik kreeg een aanbieding voor een maandbedrag van euro 13,11 per maand.
Dat was de eerste maand ook zo, daarna werd het maandbedrag zonder opgaaf
van reden bijna verdubbeld. Na veel gebel werd het abonnementgeld weer op
euro 13,11 gesteld.
Vanaf januari 2010 is weer mijn abonnementgeld verhoogd naar bijna 23,00
euro per maand. Dus opnieuw zonder reden wordt mijn abonnementsgeld door
Tele2 met bijna 100% verhoogd.
Is dit de SERVICE waar u over spreekt op de reclameborden? Daarom wil ik van
Tele2 af . Maar als ik mijn abonnement wil stopzetten wordt er eenvoudig
door de telefoon gedreigd, U blijft bij Tele2, of we zorgen dat u ook geen
internet meer hebt. Wat een SERVICE zeg.
O, ja inmiddels heb ik mijn verhaal ook op de website van TROS RADAR
geplaats en nog apart in een brief aan de redactie met het verzoek mijn
verhaal in behandeling te willen nemen.
Ik word het nu toch echt zat. Ik ben al sinds april bezig om mijn vaste
telefoonabonnement te beeindigen en mijn lijn om te zetten naar Telfort.
Dit advies heb ik namelijk van jullie zelf gekregen. Ik moest in mijn
opzegging aangeven dat de lijn niet afgesloten moest worden maar omgezet
moest worden, omdat bij afsluiten er inderdaad geen internet meer mogelijk
was. Daarom dus het omzetten. Maar wanneer gebeurd het nu eens???
Bovendien wil ik het teveel betaalde abonnementsgeld terughebben.
Ook deze mail, wordt door mij weer doorgestuurd naar TROS RADAR.
Ik hoop nu toch echt eens iets positiefs van Tele2 mee te maken.
En nu maar afwachten of Tele2 echt service kent, of alleen zijn klanten maar kan bedreigen.
vandaag ontving ik een email van Tele2 met de onderstaande inhoud:Hartelijk dank voor uw e-mail.
Indien u overstapt naar Telfort dient u contact op te nemen met Telfort.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u nog meer vragen, dan kunt u contact met onze klantenservice
opnemen, telefoonnummer: 0900-241 1602 (lokaal tarief), wij zijn maandag
t/m zaterdag geopend van 08:00 tot 22:00 uur. Voor algemene informatie over
Tele2 kunt u terecht op onze website http://www.tele2.nl. Wanneer u antwoordt op
deze e-mail, willen wij u vragen niets te verwijderen uit de onderstaande
tekst.
Met vriendelijke groet,
xxx
Tele2 Nederland BV
Ik heb het onderstaande geantwoord:
Beste mevrouw,
Mijn vaste lijn moet niet opgeheven worden maar omgezet worden naar Telfort.
Volgens Telfort kan ik gewoon mijn vaste telefoonabonnement opzeggen en via
de ADSLlijn internet via Telfort ontvangen.
Ik snap niet wat het probleem nu is.
Een aantal maanden geleden werd ik door jullie gebeld met een aanbieding
voor een telefoon met het verhaal dat jullie zeker 25% goedkoper waren dan
KPN. Ik kreeg een aanbieding voor een maandbedrag van euro 13,11 per maand.
Dat was de eerste maand ook zo, daarna werd het maandbedrag zonder opgaaf
van reden bijna verdubbeld. Na veel gebel werd het abonnementgeld weer op
euro 13,11 gesteld.
Vanaf januari 2010 is weer mijn abonnementgeld verhoogd naar bijna 23,00
euro per maand. Dus opnieuw zonder reden wordt mijn abonnementsgeld door
Tele2 met bijna 100% verhoogd.
Is dit de SERVICE waar u over spreekt op de reclameborden? Daarom wil ik van
Tele2 af . Maar als ik mijn abonnement wil stopzetten wordt er eenvoudig
door de telefoon gedreigd, U blijft bij Tele2, of we zorgen dat u ook geen
internet meer hebt. Wat een SERVICE zeg.
O, ja inmiddels heb ik mijn verhaal ook op de website van TROS RADAR
geplaats en nog apart in een brief aan de redactie met het verzoek mijn
verhaal in behandeling te willen nemen.
Ik word het nu toch echt zat. Ik ben al sinds april bezig om mijn vaste
telefoonabonnement te beeindigen en mijn lijn om te zetten naar Telfort.
Dit advies heb ik namelijk van jullie zelf gekregen. Ik moest in mijn
opzegging aangeven dat de lijn niet afgesloten moest worden maar omgezet
moest worden, omdat bij afsluiten er inderdaad geen internet meer mogelijk
was. Daarom dus het omzetten. Maar wanneer gebeurd het nu eens???
Bovendien wil ik het teveel betaalde abonnementsgeld terughebben.
Ook deze mail, wordt door mij weer doorgestuurd naar TROS RADAR.
Ik hoop nu toch echt eens iets positiefs van Tele2 mee te maken.
En nu maar afwachten of Tele2 echt service kent, of alleen zijn klanten maar kan bedreigen.
-
yver schreef:Indien u overstapt naar Telfort dient u contact op te nemen met Telfort.
xxx
Tele2 Nederland BV
Het lijkt mij zo een enorme Babylonische spraakverwarring te worden.yver schreef: Mijn vaste lijn moet niet opgeheven worden maar omgezet worden naar Telfort.
Ik ga er nu even niet op in wie daar de grootste veroorzaker van is: maar jullie beiden.
Laat ik kort zijn:
1) Je wil je telefoonnummer over laten zetten naar Telfort:
aanvraag met nummerbehoud indienen bij Telfort.
2) Je wil het telefoonnummer verloren laten gaan en ADSL van Telfort behouden:
Tele2 opdracht geven het telefoonnummer, en niet de lijn op te heffen i.v.m. de levering van ADSL door Telfort!
Sorry dat ik het schrijf, maar je maakt het zelf ook nodeloos ingewikkeld door te stellen:
Die vaste lijn zat al (met een medepassagier) bij Telfort!De vaste lijn dient dus omgezet te worden naar Telfort.
Oftewel, iemand leest dan al snel: hij wil z'n 'vaste' telefoonnummer op z'n 'vaste lijn' overzetten naar Telfort.
Mensen spreken sinds de komst van mobiele telefonie namelijk vaak over 'vaste lijn' als ze over een landlijn spreken.
En meneer Sjoerd op z'n beurt denkt je te begrijpen.
Overigens, m.i.v. begin 2012 is het afgelopen met de 'vaste telefonie via koperdraadjes' (analoog) zoals wij dat heel wat jaren hebben gekend.