LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo steelt.
-
Ziggo steelt.
Ik heb 2 maanden geleden een 3 in 1 pakket afgenomen bij Ziggo. Inclusief gratis een digitale ontvanger en gratis installatie.
Nu heb ik mijn factuur gekregen en wordt er toch 29,95 installatiekosten voor TV in rekening gebracht. En dit terwijl de monteur notabene zei dat hij hier niets aan deed omdat het een kwestie van een coaxkabel aansluiten was en ik dit gemakkelijk zelf kon doen.
In eerste instantie dacht ik aan een fout van ziggo en heb ze dan ook een mail gestuurd.
Hierop heb ik anwtoord gekregen en nu spreken ze plotseling van installatiekosten die ik gewoon moet betalen.
Ik heb ze nu weer gemaild en gezegd dat ik vrijdag gewoon het afgeschreven bedrag ga storneren van mijn bank en ze dan het juiste bedrag ga betalen.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering en zie een actie van ziggo met vertrouwen tegemoed.
Tijdens hun aanmeldprocedure wordt op geen enkele manier gesproken over aansluitkosten, dus ik denk erg sterk te staan.
Wie heeft deze ervaring nog meer met ziggo?
Nu heb ik mijn factuur gekregen en wordt er toch 29,95 installatiekosten voor TV in rekening gebracht. En dit terwijl de monteur notabene zei dat hij hier niets aan deed omdat het een kwestie van een coaxkabel aansluiten was en ik dit gemakkelijk zelf kon doen.
In eerste instantie dacht ik aan een fout van ziggo en heb ze dan ook een mail gestuurd.
Hierop heb ik anwtoord gekregen en nu spreken ze plotseling van installatiekosten die ik gewoon moet betalen.
Ik heb ze nu weer gemaild en gezegd dat ik vrijdag gewoon het afgeschreven bedrag ga storneren van mijn bank en ze dan het juiste bedrag ga betalen.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering en zie een actie van ziggo met vertrouwen tegemoed.
Tijdens hun aanmeldprocedure wordt op geen enkele manier gesproken over aansluitkosten, dus ik denk erg sterk te staan.
Wie heeft deze ervaring nog meer met ziggo?
Re: Ziggo steelt.
@theovanalebeek
Graag willen wij u helpen met uw klacht. Als u het webformulier via de link https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam volledig invult, inclusief een korte omschrijving van uw probleem. Pakken wij het zo snel mogelijk voor u op.
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Renée
Graag willen wij u helpen met uw klacht. Als u het webformulier via de link https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam volledig invult, inclusief een korte omschrijving van uw probleem. Pakken wij het zo snel mogelijk voor u op.
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Renée
-
Ik heb al 2 keer eerder zo'n webformulier ingevuld en steeds krijg je dan weer vage antwoorden zoals: "het staat ergens op onze site" "in de voorwaarden staat dat we kosten in rekening kunnen brengen" enz enz. Heb dus weinig vertrouwen in deze reactie.
Maar ik ga het proberen. Ik heb tenslotte nog tijd genoeg om dit bedrag te storneren.
Ik hou jullie hier op dit forum op de hoogte van de resultaten.
Maar ik ga het proberen. Ik heb tenslotte nog tijd genoeg om dit bedrag te storneren.
Ik hou jullie hier op dit forum op de hoogte van de resultaten.
Het is niet gebruikelijk dat de monteur de gratis decoder installeert en het is een fout van Ziggo om voor een dienst die niet verleend is kosten in rekening te brengen.
U heeft een gratis monteur gehad maar hun voorwaarden en antwoorden zijn fout.
U betaalde als je op de website zou kijken € 29,95 aansluitkosten
Die betaal je ook als je klant word voor alleen Kabel TV.
Als je niets had komen die er dus bij.
Of dit bij aanpassen pakket ook komen weet ik niet, maar dan zouden het administratie kosten moeten heten.
Elke nieuwe klant betaalde deze kosten eenmalig en verhuizen kost ook geld maar deze kosten waren niet duidelijk aangegeven en verstopt op website.
Als je via folder klant bent geworden en daar niets over deze kosten stond mag je dit wel weigeren.
Dus zoek voor afsluiten altijd eerst de aansluit en administratie kosten voor je een dienst als TV of Internet af gaat nemen.
U betaalde als je op de website zou kijken € 29,95 aansluitkosten
Die betaal je ook als je klant word voor alleen Kabel TV.
Als je niets had komen die er dus bij.
Of dit bij aanpassen pakket ook komen weet ik niet, maar dan zouden het administratie kosten moeten heten.
Elke nieuwe klant betaalde deze kosten eenmalig en verhuizen kost ook geld maar deze kosten waren niet duidelijk aangegeven en verstopt op website.
Als je via folder klant bent geworden en daar niets over deze kosten stond mag je dit wel weigeren.
Dus zoek voor afsluiten altijd eerst de aansluit en administratie kosten voor je een dienst als TV of Internet af gaat nemen.
-
Ik heb vandaag bericht gehad van ziggo dat ze die 29,95 gaan terugbetalen. Ook hebben ze hun excuses aangeboden.
Wellicht dat ze toch aan het leren zijn van de fouten die gemaakt zijn.
En ik kan hun aktie en hun laatste reactie aan mij wel waarderen.
Hoe dan ook, ik denk dat je niet alleen negatieve ervaringen hier moet plaatsen, maar ook de positieve. En dit verhaal is nu voor mij positief afgesloten.
Wellicht dat ze toch aan het leren zijn van de fouten die gemaakt zijn.
En ik kan hun aktie en hun laatste reactie aan mij wel waarderen.
Hoe dan ook, ik denk dat je niet alleen negatieve ervaringen hier moet plaatsen, maar ook de positieve. En dit verhaal is nu voor mij positief afgesloten.
Helemaal mee eens! Wij lezen graag dat consumenten problemen uiteindelijk opgelost worden door in dit geval provider Ziggo.
Op 29 april is er € 177,00 afgeschreven van mijn girorekening, zelf ben ik geen klant van ZIGGO!. OP 29 mei nogmaals een bedrag. Deze heb ik terug kunnen laten boeken door de Postbank. Op 29 mei voor de 1e maal met ziggo gebeld. Incasso via mijn girorekning is toen stopgezet. De medewerker zou het doorgeven aan de desbetreffende afdeling en ik zou mijn geld teruggestort krijgen. Op 11 juni nog niet ontvangen en nog een keer gebeld. Medewerker kon zien dat er nog niks aan gedaan was en zou het nogmaals doorgeven met spoed aan de desbetreffende afdeling. Via het 0-900 nummer krijg je dus nooit de goede persoon/afdeling te pakken. Met bellen naar Ziggo kun je dus geen problemen oplossen, want alle afdelingen worden door callcenter medewerkers afgeschermd. Als je vraagt of de desbetreffende afdeling contact opneem met jou kan dit ook niet. Op vrijdag 3 juli nogmaals gebeld en weer het zelfde liedje . Toen via de site een klacht ingediend, maar hierop krijg je alleen een automatisch antwoord.
Vandaag 8 juli een aangetekend schrijven verstuurd waarin ze 6 weken de tijd krijgen om het geld terug te storten en daarna krijgen ze een brief van mijn advocaat. Kost me weer € 7,00 . Heb wel in het schrijven verteld dat ik mijn verhaal op jullie forum zal plaatsen. Wie weet leest een medewerker van ziggo dit en gaat hij/zij achter de oortjes krabben.
Ik verbaas mij dat er maar zo gemakkelijk om wordt gesprongen met andermans geld.
Ik ga zelf binnenkort verhuizen, maar wordt zeker geen klant van ZIGGO
Angèle
Vandaag 8 juli een aangetekend schrijven verstuurd waarin ze 6 weken de tijd krijgen om het geld terug te storten en daarna krijgen ze een brief van mijn advocaat. Kost me weer € 7,00 . Heb wel in het schrijven verteld dat ik mijn verhaal op jullie forum zal plaatsen. Wie weet leest een medewerker van ziggo dit en gaat hij/zij achter de oortjes krabben.
Ik verbaas mij dat er maar zo gemakkelijk om wordt gesprongen met andermans geld.
Ik ga zelf binnenkort verhuizen, maar wordt zeker geen klant van ZIGGO
Angèle
Jammer dat u een aangetekend schrijven verstuurd heeft naar Ziggo vanwege de kosten.
U bent geen klant van Ziggo dus heeft Ziggo een onterechte incasso gedaan ( u heeft geen toestemming tot automatische incasso gegeven)
U kunt zelf naar uw bank gaan met geldig identiteitsbewijs met het verzoek de onterechte incasso te storneren. De bank van ziggo moet het bedrag terugstorten. Tot een jaar na onterechte incasso kan terug gevorderd worden.
De hamvraag blijft: hoe komt Ziggo aan uw bankgegevens?
Dien ook even een klacht in bij Consuwijzer dat Ziggo een onterechte incasso gedaan heeft terwijl u er geen klant bent.
Verzoek meteen tot plaatsing van een selectieve blokkade op rekening van Ziggo. Zodra deze effectief is kan Ziggo geen automatische incasso's meer doen.
U bent geen klant van Ziggo dus heeft Ziggo een onterechte incasso gedaan ( u heeft geen toestemming tot automatische incasso gegeven)
U kunt zelf naar uw bank gaan met geldig identiteitsbewijs met het verzoek de onterechte incasso te storneren. De bank van ziggo moet het bedrag terugstorten. Tot een jaar na onterechte incasso kan terug gevorderd worden.
De hamvraag blijft: hoe komt Ziggo aan uw bankgegevens?
Dien ook even een klacht in bij Consuwijzer dat Ziggo een onterechte incasso gedaan heeft terwijl u er geen klant bent.
Verzoek meteen tot plaatsing van een selectieve blokkade op rekening van Ziggo. Zodra deze effectief is kan Ziggo geen automatische incasso's meer doen.
Goed dat hier een probleem is opgelost, jammer genoeg is er nog een lange weg (en vele problemen) te gaan en Ziggo laat sinds het ontstaan van Ziggo zo weinig vooruitgang zien dat het en wonder mag heten als het ooit nog eindelijk ergens op gaat lijken...Wellicht dat ze toch aan het leren zijn van de fouten die gemaakt zijn.
Het lukt ze gewoon maar niet om hun administratie op orde te krijgen en het lijkt erop dat men het kennelijk allang heeft geaccepteerd dat er (vele) ontevreden klanten er maar ten einde raad voor moeten kiezen Ziggo op te zeggen. (Of het aantal mensen die zich domweg aanmelden bij Ziggo is groter dan het aantal dat opzegt)
Ze hebben tegenwoordig zelfs al een menukeuze op hun 0900-nummer voor als je "wilt opzeggen vanwege de service" en dan krijg je iemand aan de telefoon die je opzegging noteert, beloofd dat het geregeld wordt en dat het bevestigd wordt (maar uiteraard... dit is een belofte van Ziggo, dus er gebeurt NIETS!) en wat dan opvalt is dat men ook niet vraagt, waarom wil je opzeggen, kunnen we het oplossen...? Nee hoor, ze hebben zich er allang bij neergelegd en zien kennelijk zelf ook wel in dat het hopeloos is.
Ziggo heeft ervoor gekozen om snelheden te verhogen, onzinnige magazines uit te geven (die uiteraard bij een deel van de klanten niet aankomen), veel reclamespotjes op TV en Radio uit te zenden om maar klanten binnen te halen en dergelijke, terwijl het werkelijke probleem (de chaotische administratie, ondeskundig en/of onwelwillend personeel) niet wordt aangepakt.
En dat is echt heel heel jammer, want het product daar is niets mis mee, het kan wellicht wat goedkoper en de beloofde snelheden worden vaak niet gehaald (net zoals bij veel andere providers), maar áls het werkt werkt het (bijna) altijd goed.
Eigenlijk ben je tevreden over Ziggo zolang je niets administratiefs hoeft te regelen of er een storing is, want los dat maar eens op.... Helaas is het meer regel dan uitzondering dat je talloze malen moet bellen, de een zegt dit en de ander dat, de ene medewerker lost het probleem op, de ander is te onnozel om iets te begrijpen en als je dan eindelijk een belofte hebt (zelfs als deze schriftelijk is) zegt dat nog bedroevend weinig, want zie dan maar eens dat ze dat ook nakomen.....
Ik wou dat het anders was, dan had ik tenminste ook bij Ziggo gebleven (ben al bijna 20 jaar bij Ziggo (eerst Casema) maar ik heb het inmiddels ook opgegeven, maar ga nu over naar Online, al zijn mijn eerste indrukken daar ook niet echt best.... Zijn er dan geen GOEDE providers meer tegenwoordig???
Overigens is dat Ziggo Webteam (klantenservice) ook niet wat het zijn moet: Men reageert alleen als men zin heeft, meer ingewikkelde problemen worden genegeerd of men komt met "oplossingen" waardoor je nogmaals dat verrekte webformulier of die verrekte klantenservice moet bellen, want een email-adres of telefoonnummers hebben ze uiteraard niet, ze verschuilen zich liever.
Ik zou me doodschamen als ik bij Ziggo zou werken.
Ook ik ondervind soms het probleem bij Ziggo dat er door de ene medewerker dit wordt gezegd en later wordt dat door een andere medewerker tegengesproken.
Ik had een Combi-abonnment nog door Casema afgesloten, en ik kreeg een brief dat dat per 01-08-09 zou worden gestopt. Er werd mij aangeboden om het Alles-in-eenpakket te nemen met als vooruitzicht een maand gratis gebruik van dat genoemde pakket. Omdat er op de brief enkele onjuistheden stonden belde ik (stom,stom,stom) met de besteldienst eigenlijk om te wijzen op de fouten in de brief.
De medewerker kreeg mij zover dat ik het Alles-in eenpakket zou nemen, en ik stemde in niet wetende dat die persoon niet op de hoogte was van de gratis maand.Er werd mij ook een gratis digitaal apparaat aangeboden. Die heb je nodig om de digitale zenders te kunnen ontvangen. Ik had al zo'n ding. Ik zei dus met nadruk dat ik dat gratis apparaat niet wilde hebben. (Wat moet ik ermee. Doorverkopen, zei men mij) Toen de persoon aan de andere kant maar bleef doorzeuren, startte ik met een aantal vragen. De vragen waren: Is die helemaal gratis? Ja! En zijn er geen verborgen kosten? Nee! Nou, vooruit dan maar,; ik kan hem altijd als reserve gebruiken. Groot was mijn woede, toen het overzicht van kosten onder mijn ogen kwam. Wat stond daar?: verzendkosten € 9,50
Ik heb dus een apparaat dat ik nooit gebruik, en waarvoor ik € 9,50 moet betalen.
Ik heb ook nog een brief gestuurd naar de afdeling Marketing, en men is geloof ik analfabeet, want een fatsoenlijke reactie bleef achterwege.
Toch heb ik soms een goede medewerker aan de lijn, want mijn internetaansluiting viel steeds uit, en na een telefoontje met Ziggo was het probleem opgelost. Maar dat het een administratieve chaos is, dat is mij wel duidelijk
Ik had een Combi-abonnment nog door Casema afgesloten, en ik kreeg een brief dat dat per 01-08-09 zou worden gestopt. Er werd mij aangeboden om het Alles-in-eenpakket te nemen met als vooruitzicht een maand gratis gebruik van dat genoemde pakket. Omdat er op de brief enkele onjuistheden stonden belde ik (stom,stom,stom) met de besteldienst eigenlijk om te wijzen op de fouten in de brief.
De medewerker kreeg mij zover dat ik het Alles-in eenpakket zou nemen, en ik stemde in niet wetende dat die persoon niet op de hoogte was van de gratis maand.Er werd mij ook een gratis digitaal apparaat aangeboden. Die heb je nodig om de digitale zenders te kunnen ontvangen. Ik had al zo'n ding. Ik zei dus met nadruk dat ik dat gratis apparaat niet wilde hebben. (Wat moet ik ermee. Doorverkopen, zei men mij) Toen de persoon aan de andere kant maar bleef doorzeuren, startte ik met een aantal vragen. De vragen waren: Is die helemaal gratis? Ja! En zijn er geen verborgen kosten? Nee! Nou, vooruit dan maar,; ik kan hem altijd als reserve gebruiken. Groot was mijn woede, toen het overzicht van kosten onder mijn ogen kwam. Wat stond daar?: verzendkosten € 9,50
Ik heb dus een apparaat dat ik nooit gebruik, en waarvoor ik € 9,50 moet betalen.
Ik heb ook nog een brief gestuurd naar de afdeling Marketing, en men is geloof ik analfabeet, want een fatsoenlijke reactie bleef achterwege.
Toch heb ik soms een goede medewerker aan de lijn, want mijn internetaansluiting viel steeds uit, en na een telefoontje met Ziggo was het probleem opgelost. Maar dat het een administratieve chaos is, dat is mij wel duidelijk
-
We zijn er weer... nog steeds is het probleem mbt mijn ouders die zonder afname van services (lees digitale tv ) meer dan 2 jaar lang hebben betaald. Mijn ouders zijn er een jaar geleden achtergekomen en sindsdien druk bezig geld terug te krijgen, ze hadden het inderdaad eerst niet de de gaten, zij controleren ook niet altijd alles,. wat ze uiteraard wel moeten doen, maar hoe kan het zijn dat je nu van een medewerker van ziggo te horen krijgt dat ze dit binnen 3 mnd hadden moeten aangeven, tja het zijn ook niet de jongste mensen meer,.. Mbt klantvriendelijkheid/service wordt ik er ook niet vrolijk van omdat je inderdaad door verschillend personen wordt geholpen die elkaar tegenspreken of een notitie niet kunnen vinden... zo kun je lang bezig blijven, maar tot op heden zonder enig resultaat... uiteraard blijf ik bezig om dit te verhalen (1000 euro is veel geld!!) Ik ben er ontzettend klaar mee omdat ik niet he gevoel krijg dat er uberhaupt iets wordt gedaan! Geen reacties meer mogen ontvangen op de laatste mailtjes en via de telefoon wordt je geen steek wijzer. Nu ben ik zelf ook klant bij ziggo (dit gaat wel veranderen na alles wat ik heb meegemaakt nu) en ervaar nu ook de nodige problemen met facturen die gewoon zijn betaald (automatische incasso en is van de rekening afgeschreven...) dat je dan toch een ingebreke stelling mag ontvangen (niet een herinnering of... ook daar ik zelf contact heb opgenomen en gevraagd hoe dit kan, geen duidelijkheid krijg. ik ben er zo ontzettend klaar mee..... en je hebt er gewoon weg geen invloed op.. je kan bellen mailen etc maar ik krijg nu niet het gevoel dat ze je echt willen helpen!! ik ben zo ik ga alles onderzoeken om alles geregeld te krijgen!
Gezien de reactie/verhalen op de site kan er dan echt niets gedaan worden tegen deze praktijken, wat is wel een goede provider want bij ziggo blijven is zeker geen optie
Gezien de reactie/verhalen op de site kan er dan echt niets gedaan worden tegen deze praktijken, wat is wel een goede provider want bij ziggo blijven is zeker geen optie
De meeste provider weigeren een apart e-mailadres voor klachten te geven en een normaal telefoonnummer al helemaal niet! Maar wel klanten het hemd van het lijf vragen en sommige gaan zover om te durven vragen waar je je klachten op het internet hebt gezet.Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?
- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.
jlthkoch schreef
Inderdaad, klanten met klachten van alles vragen maar zelf anoniem blijven.Overigens is dat Ziggo Webteam (klantenservice) ook niet wat het zijn moet: Men reageert alleen als men zin heeft, meer ingewikkelde problemen worden genegeerd of men komt met "oplossingen" waardoor je nogmaals dat verrekte webformulier of die verrekte klantenservice moet bellen, want een email-adres of telefoonnummers hebben ze uiteraard niet, ze verschuilen zich liever.