LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 maanden te vroeg werkloos voor IOW

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
regayral

3 maanden te vroeg werkloos voor IOW

Ongelezen bericht door regayral »

Ik ben nu bijna 64 jaar en ben 3 maanden voor mijn 60e zonder werk komen te zitten. Aan een baan komen om deze (64) leeftijd is onmogelijk. Om in aanmerking te komen voor IOW lees ik overal dat je 60 jaar of ouder moet zijn toen je werkeloos werd. Aangezien het bij mij dus 3 maanden verschilt (te vroeg) krijg ik deze niet. Is er niet een overgangsregeling? Is hier nu helemaal niks aan te doen? Ik krijg nl. ook geen bijstand gezien mijn vrouw nog een inkomen heeft.

rvjapio

Re: 3 maanden te vroeg werkloos voor IOW

Ongelezen bericht door rvjapio »

Misschien eens informeren bij het uwv? Ik lees dat de iow per 2016 is vervallen. En waarom hebt u 4 jaar gewacht met deze vraag?

https://www.judex.nl/rechtsgebied/uitke ... t-de-ioaw/

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u niet voldoet aan de regels van de IOW, komt u wellicht in aanmerking voor de IOAW. Deze regeling is wel minder “gunstig” dan de IOW, want het inkomen van uw vrouw wordt verrekend.

Maar als haar inkomen gering is, wordt uw inkomen aangevuld tot bijstandsniveau. Maar vermogen wordt buiten beschouwing gelaten.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kunt de ioaw als een overgangsregeling zien... Het is dus niet zo dat je na 60 jaar recht hebt op iow en dat je voor 60 jaar helemaal nergens recht op hebt. Alleen zijn de regels, zoals bij de meeste overgangsregelingen, strenger en zal dus niet iedereen daar onder vallen.

Lady1234

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

In de logistiek zijn banen zat. Heb je een rijbewijs, dan zijn er bij mij op het werk genoeg vacatures te vinden. Stuur maar een pm, dan stuur ik een link door.

Lady1234

rvjapio schreef:Misschien eens informeren bij het uwv? Ik lees dat de iow per 2016 is vervallen. En waarom hebt u 4 jaar gewacht met deze vraag?

https://www.judex.nl/rechtsgebied/uitke ... t-de-ioaw/

De IOW is niet vervallen.

Lees hier.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -uitkering

En zou de Ts niet vier jaar gewacht hebben ivm zijn WW uitkering, die hij had?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

4 jaren ww?

Ik zie dit verhaal en volgens mij was 38 maanden maximale of zit ik nu verkeerd?
Met 59 jaren en 9 maanden werkloos of had je tijdelijk werk tussendoor en loopt het nu af?

Geld dat de eerste of de laatste keer werkloos als datum?????
IOW en IOAW is eerste dag werkloos bepalende maar begreep niet of dat de eerste keer werkloos is of als je tijdelijk werkte deze latere datum... want ik vermoed dat je wel eens tijdelijk werk hebt gedaan na ontslag?

Gesloten