Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen het bruto belastbaar jaarinkomen van een werknemer en hoe bereken je het jaarinkomen van een ZZP'er?
Aldus de woningbouwvereniging is de berekening van het inkomen belangrijk om te bepalen in welke huurprijsklasse je mag huren, rekening houdend met de Europese norm in 2013 tot max. € 34,229,- met een max. kale huur van € 681,02.
De woningbouwvereniging hanteert daarbij het verzamelinkomen van een werknemer vanaf een IB-60-formulier van de belastingdienst en een ZZP'er dient een accountantsverklaring aan te leveren. Daarop staan: omzet, bedrijfskosten, winst uit onderneming en het verzamelinkomen onder de streep.
Okay, nu stelt de woningbouwvereniging dat het belastbaar jaarinkomen van een ZZP'er het verzamelinkomen is uit box 1, 2 en 3 bij elkaar minus alle aftrekposten. Mijns inziens moeten ze mijn winst- verliesrekening nemen, wat ik berken met omzet minus bedrijfskosten. Wat is logisch en wie heeft hier kaas van gegeten? Mijn accountant wordt niet serieus genomen en ik al helemaal niet meer, Ik moet nu bij een beroepscommissie komen voor een echte hoorzitting en kan al maanden lang niet reageren op aangeboden eengezinswoningen, waar ik wel eerste en/of tweede kandidaat voor sta en aan de beurt ben maar telkens wordt het afgewezen om mijn inkomensconflict. Ongelooflijk! Graag een zinnig antwoord met logica. U mag mij mailen hieromtrent, wellicht kan ik uw reactie meenemen ter onderbouwing naar de beroepscommissie in sept. 2013. Hartelijke dank.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Berekening jaarinkomen: verschil zzp'er/werknemer
Re: Berekening jaarinkomen: verschil zzp'er/werknemer
Door minder te werken of creatief dingen van 2013 naar 2014 te boeken daalde U inkomen voor 2013 en krijg je dit wel....
Helaas mogen ze op deze manier werken en de verklaring voor U is duurder en lastiger.
Dat is nu eenmaal een nadeel als je geen vrije sector huis wilt of kunt huren.
Denk eens aan een bedrijfspand, voor jou bedrijf met huis want dat is meestal makkelijker werken en voordeliger omdat je dan ook maar 1x Gas & Stroom & Water hebt....
Helaas mogen ze op deze manier werken en de verklaring voor U is duurder en lastiger.
Dat is nu eenmaal een nadeel als je geen vrije sector huis wilt of kunt huren.
Denk eens aan een bedrijfspand, voor jou bedrijf met huis want dat is meestal makkelijker werken en voordeliger omdat je dan ook maar 1x Gas & Stroom & Water hebt....
Re: Berekening jaarinkomen: verschil zzp'er/werknemer
Ik bedoelde dus woon/winkel/werkplaats pand dus alles in 1 met vergunning voor jou beroep....