Hallo,
een vraag over het volgende:
Gedurende een aantal jaren heb ik overuren opgebouwd. Werkgever wil deze nu laten uitbetalen.
Het loon in de eerste jaren was lager dan in de huidige situatie.
Tegen welk tarief moeten de overuren worden uitbetaald? Tegen het huidige loon of tegen het loon dat ik ontving toen ik die overuren maakte?
Alvast dank,
Johan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] betaling overuren
Re: betaling overuren
lijkt mij toch tegen huidige. want als je er tijd voor tijd van neemt krijg je ook huidige uurloon. ik zou het na vragen aan rechtsbijstand of juridisch loket.
Gebruikelijk is tegen het dan geldende uurloon. Logisch ook, want die waarde vertegenwoordigt dat uur nu eenmaal op het moment van "ruilen" voor geld.
Ik heb daar goeie "winst op gemaakt in het verleden, ik maakt nooit vakantiedagen op. Had er vele tientallen teveel. Na een flinke salarisstijging liet ik ze maar eens uitbetalen, dat was goeie handel!
Ik heb daar goeie "winst op gemaakt in het verleden, ik maakt nooit vakantiedagen op. Had er vele tientallen teveel. Na een flinke salarisstijging liet ik ze maar eens uitbetalen, dat was goeie handel!
-
U bent vast een Emeritus deurwaarderMoneyman schreef:Gebruikelijk is tegen het dan geldende uurloon. Logisch ook, want die waarde vertegenwoordigt dat uur nu eenmaal op het moment van "ruilen" voor geld.
Nou, vroeger kon dat ook allemaal in het poldermodel. Nu hebben de werkgevers het beter voor elkaar. De meeste dan.
Overigens geloof ik echt niet dat iemand heden ten dage voor jaren overuren kan sparen.
Overigens geloof ik echt niet dat iemand heden ten dage voor jaren overuren kan sparen.
Haha helaas, ik ben bang dat ik nog minstens 30 jaar door moet. Hoewel, "door mág" is beter op z'n plaats.lies-oostveen schreef:U bent vast een Emeritus deurwaarder
Eens. Ik denk dat het met vakantiedagen eerder zal kunnen dan met overuren. Vakantiedagen verjaren immers pas na vijf jaar (de bovenwettelijke dan).gemist schreef:Overigens geloof ik echt niet dat iemand heden ten dage voor jaren overuren kan sparen.
Waar staat dat het met laksheid heeft te maken? Als er een tijd-voor-tijd regeling is, is het vrij gebruikelijk om deze na een bepaalde tijd alsnog uit te betalen omdat de werknemers de tijd kennelijk niet opneemt. Niet ieder bedrijf betaalt overuren standaard (direct) uit.MichielFRL schreef:Gebruikelijk is dat de overuren de maand nadat de overuren gemaakt zijn uitbetaald worden. Als de werkgever dermate laks is geweest om pas na maanden uit te betalen dan is het niet meer dan normaal dat dit tegen het nu geldende uurloon gebeurd.
Wat staat er in de CAO?