LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bezoek bedrijfsarts verplicht nu loon niet wordt betaald?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
EduardC

bezoek bedrijfsarts verplicht nu loon niet wordt betaald?

Ongelezen bericht door EduardC »

inmiddels heb ik meer dan 3 maanden mijn salaris niet ontvangen.

werkgever doet geen enkele moeite mbt re-integratie, zoals bijv. het inzetten van mediation (zoals door de bedrijfsarts reeds meerdere malen geadviseerd, sinds dec. 2012).

nu vraag ik mij af of ik verplicht ben om te verschijnen bij een afspraak met de bedrijfsarts.
is er iemand die een antwoord heeft op mijn vraag?

bij voorbaat dank!

gerda1956

Re: bezoek bedrijfsarts verplicht nu loon niet wordt betaald?

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Wat zegt het UWV hierover? Neem anders zo snel mogelijk met hen contact op. Zorg dat u zich aan alle regels houdt, zodat u later niets te verwijten valt. Sterkte!

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

EduardC schreef: nu vraag ik mij af of ik verplicht ben om te verschijnen bij een afspraak met de bedrijfsarts.
Dat ben je en zelfs als het niet zo was, dan zou het niet bijster slim zijn om het niet te doen in de situatie die jij nu omschrijft.

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Ja dat is verplicht. Heb je dat niet gedaan?
En als je geen gehoor hebt gegeven aan een oproep van de bedrijfsarts, is dat dan de reden dat je nu al 3 maanden je loon niet doorbetaald hebt gekregen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

EduardC schreef:inmiddels heb ik meer dan 3 maanden mijn salaris niet ontvangen.

werkgever doet geen enkele moeite mbt re-integratie, zoals bijv. het inzetten van mediation (zoals door de bedrijfsarts reeds meerdere malen geadviseerd, sinds dec. 2012).

nu vraag ik mij af of ik verplicht ben om te verschijnen bij een afspraak met de bedrijfsarts.

bij voorbaat dank!
Je bent dus al vóór dec. 2012 ziek thuis (immers, toen werd mediation geadviseerd). Het is nu augustus. Dus tot ergens tot april, minimaal 4 tot 5 maanden, heb je wel geld gehad. Waarom nu ineens niet meer dan?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ja je bent verplicht om naar een afspraak te gaan bij bedrijfsarts, het
ene heeft niets met het andere van doen.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Verschijnen moet je altijd is tevens controle.
Vraag mij alleen af waar je van leeft als je al drie mnd. geen
salaris hebt gekregen.Of gaan al je spaarcenten eraan :wink:

Lundi

Ongelezen bericht door Lundi »

Wel naar de arboarts gaan, maar ik zou ook maar even contact opnemen met het UWV en met het juridisch loket. Vooral omdat je 3 maanden je loon niet hebt gehad. Tijdens ziekte moeten ze je doorbetalen en ivm re-integratie heeft je werkgever zich ook te houden aan de wet Poortwachter.
Ik wens je veel succes.

Spuiter

Ongelezen bericht door Spuiter »

Lundi schreef:Wel naar de arboarts gaan,
Hij heeft het over de bedrijfsarts, is niet het zelfde als arboarts.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

EduardC schreef:inmiddels heb ik meer dan 3 maanden mijn salaris niet ontvangen.

bij voorbaat dank!
Als de bedrijfsarts mediation heeft geadviseerd, zal het niet (alleen) gaan over een ziekmelding door ziekte of gebrek, maar ook over een ziekmelding vanwege een arbeidsconflict.

Mede gezien het feit dt u inmiddels 3 maanden geen salaris krijgt zullen er wel een hoop onverkwikkelijke zaken zijn voorgevallen.

Enfin, Het lijkt me absoluut noodzakelijk om gewoon op het spreekuur te komen, en bij de bedrijfsarts aan te dringen op mediation. Pas als dat is opgelost kan een eventuele ziekte of gebrek worden aangepakt en kan de reintegratie starten
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 31 aug 2013 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Mileena

Ongelezen bericht door Mileena »

Op grond waarvan krijg je geen salaris?

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Als ts niet op een afspraak (of afspraken) bij de bedrijfsarts is verschenen, kan dat de reden zijn waarom het bedrijf de uitbetaling van het loon heeft stopgezet.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

TS heeft de vraag op 9 augustus gesteld en heeft sindsdien niet meer gereageerd. Blijkbaar is het geen groot probleem voor hem.

Gesloten