LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bezoek bedrijfsarts verplicht nu loon niet wordt betaald?
bezoek bedrijfsarts verplicht nu loon niet wordt betaald?
inmiddels heb ik meer dan 3 maanden mijn salaris niet ontvangen.
werkgever doet geen enkele moeite mbt re-integratie, zoals bijv. het inzetten van mediation (zoals door de bedrijfsarts reeds meerdere malen geadviseerd, sinds dec. 2012).
nu vraag ik mij af of ik verplicht ben om te verschijnen bij een afspraak met de bedrijfsarts.
is er iemand die een antwoord heeft op mijn vraag?
bij voorbaat dank!
werkgever doet geen enkele moeite mbt re-integratie, zoals bijv. het inzetten van mediation (zoals door de bedrijfsarts reeds meerdere malen geadviseerd, sinds dec. 2012).
nu vraag ik mij af of ik verplicht ben om te verschijnen bij een afspraak met de bedrijfsarts.
bij voorbaat dank!
Re: bezoek bedrijfsarts verplicht nu loon niet wordt betaald?
Wat zegt het UWV hierover? Neem anders zo snel mogelijk met hen contact op. Zorg dat u zich aan alle regels houdt, zodat u later niets te verwijten valt. Sterkte!
-
Dat ben je en zelfs als het niet zo was, dan zou het niet bijster slim zijn om het niet te doen in de situatie die jij nu omschrijft.EduardC schreef: nu vraag ik mij af of ik verplicht ben om te verschijnen bij een afspraak met de bedrijfsarts.
-
Ja dat is verplicht. Heb je dat niet gedaan?
En als je geen gehoor hebt gegeven aan een oproep van de bedrijfsarts, is dat dan de reden dat je nu al 3 maanden je loon niet doorbetaald hebt gekregen?
En als je geen gehoor hebt gegeven aan een oproep van de bedrijfsarts, is dat dan de reden dat je nu al 3 maanden je loon niet doorbetaald hebt gekregen?
-
Je bent dus al vóór dec. 2012 ziek thuis (immers, toen werd mediation geadviseerd). Het is nu augustus. Dus tot ergens tot april, minimaal 4 tot 5 maanden, heb je wel geld gehad. Waarom nu ineens niet meer dan?EduardC schreef:inmiddels heb ik meer dan 3 maanden mijn salaris niet ontvangen.
bij voorbaat dank!
Ja je bent verplicht om naar een afspraak te gaan bij bedrijfsarts, het
ene heeft niets met het andere van doen.
ene heeft niets met het andere van doen.
Verschijnen moet je altijd is tevens controle.
Vraag mij alleen af waar je van leeft als je al drie mnd. geen
salaris hebt gekregen.Of gaan al je spaarcenten eraan
Vraag mij alleen af waar je van leeft als je al drie mnd. geen
salaris hebt gekregen.Of gaan al je spaarcenten eraan
Wel naar de arboarts gaan, maar ik zou ook maar even contact opnemen met het UWV en met het juridisch loket. Vooral omdat je 3 maanden je loon niet hebt gehad. Tijdens ziekte moeten ze je doorbetalen en ivm re-integratie heeft je werkgever zich ook te houden aan de wet Poortwachter.
Ik wens je veel succes.
Ik wens je veel succes.
Hij heeft het over de bedrijfsarts, is niet het zelfde als arboarts.Lundi schreef:Wel naar de arboarts gaan,
-
Als de bedrijfsarts mediation heeft geadviseerd, zal het niet (alleen) gaan over een ziekmelding door ziekte of gebrek, maar ook over een ziekmelding vanwege een arbeidsconflict.EduardC schreef:inmiddels heb ik meer dan 3 maanden mijn salaris niet ontvangen.
bij voorbaat dank!
Mede gezien het feit dt u inmiddels 3 maanden geen salaris krijgt zullen er wel een hoop onverkwikkelijke zaken zijn voorgevallen.
Enfin, Het lijkt me absoluut noodzakelijk om gewoon op het spreekuur te komen, en bij de bedrijfsarts aan te dringen op mediation. Pas als dat is opgelost kan een eventuele ziekte of gebrek worden aangepakt en kan de reintegratie starten
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 31 aug 2013 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Op grond waarvan krijg je geen salaris?EduardC schreef:inmiddels heb ik meer dan 3 maanden mijn salaris niet ontvangen.
-
Als ts niet op een afspraak (of afspraken) bij de bedrijfsarts is verschenen, kan dat de reden zijn waarom het bedrijf de uitbetaling van het loon heeft stopgezet.
TS heeft de vraag op 9 augustus gesteld en heeft sindsdien niet meer gereageerd. Blijkbaar is het geen groot probleem voor hem.