LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Burn Out, contract niet verlengd, nu beter gemeld?
Burn Out, contract niet verlengd, nu beter gemeld?
Goedemorgen,
Vrijdag 29 december heeft mijn werkgever aangegeven mijn contact niet te verlengen. Ik zit sinds 2, 5 maand ziek thuis met een burn out. tijdens dat gesprek heb ik aangeven hier niet blij mee te zijn. Ik heb dinsdag 2 januari op eigen verzoek mijn auto van de zaak, laptop en telefoon ingeleverd. De auto omdat ik weinig privé rijdt en zo veel geld bespaar. de telefoon en laptop uit netheid. Niet nodig en wil niet onnodig kosten maken voor mijn werkgever.
Vandaag werd ik gebeld en werd mij medegedeeld dat ik beter gemeld zal worden aangezien ik alles heb ingeleverd en zo ook niet kan reïntegreren. Ze gaan mij beter melden. Hierop heb ik uitgelegd wat mijn motivatie is om het in te leveren. Hierop is aangeven dat ik door het inleveren van de spullen ook niet een paar uur kan werken indien de bedrijfsarts dit besluit.
Is dit juist? Ik heb aangeven dat ik niet beter ben en ook nog steeds werk aan mijn herstel. Indien nodig dat ik zelfs mijn spullen weer kom ophalen. terwijl ik dat wel raar vindt.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.
Vrijdag 29 december heeft mijn werkgever aangegeven mijn contact niet te verlengen. Ik zit sinds 2, 5 maand ziek thuis met een burn out. tijdens dat gesprek heb ik aangeven hier niet blij mee te zijn. Ik heb dinsdag 2 januari op eigen verzoek mijn auto van de zaak, laptop en telefoon ingeleverd. De auto omdat ik weinig privé rijdt en zo veel geld bespaar. de telefoon en laptop uit netheid. Niet nodig en wil niet onnodig kosten maken voor mijn werkgever.
Vandaag werd ik gebeld en werd mij medegedeeld dat ik beter gemeld zal worden aangezien ik alles heb ingeleverd en zo ook niet kan reïntegreren. Ze gaan mij beter melden. Hierop heb ik uitgelegd wat mijn motivatie is om het in te leveren. Hierop is aangeven dat ik door het inleveren van de spullen ook niet een paar uur kan werken indien de bedrijfsarts dit besluit.
Is dit juist? Ik heb aangeven dat ik niet beter ben en ook nog steeds werk aan mijn herstel. Indien nodig dat ik zelfs mijn spullen weer kom ophalen. terwijl ik dat wel raar vindt.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.
Re: Burn Out, contract niet verlengd, nu beter gemeld?
als het een tijdelijke overeenkomst is kan deze per einde overeenkomst inderdaad beëindigd worden. Dat u ziek bent is vervelend maar in een dergelijke situatie bij mijn weten geen belemmering.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Ik weet dat mijn contract niet verlengd is door mijn burn out en dat dit ook mogelijk is. Mijn vraag is:
Ik wordt beter gemeld nadat ik mijn spullen (auto, telefoon en laptop) heb ik ingeleverd. Hierdoor concludeert mijn werkgever dat ik niet meer kan reïntegreren als de bedrijfsarts dit ziet zitten. Kan dit? en klopt dit?
Ik wordt beter gemeld nadat ik mijn spullen (auto, telefoon en laptop) heb ik ingeleverd. Hierdoor concludeert mijn werkgever dat ik niet meer kan reïntegreren als de bedrijfsarts dit ziet zitten. Kan dit? en klopt dit?
Ja. Immers zal je bij geïntergratie toch beschikbaar moeten zijn voor werk, en dat betekent dan ook met auto, telefoon en laptop. Het was verstandiger geweest als je deze spullen had gehouden tot het einde van het dienstverband.Mulderfm schreef:Ik weet dat mijn contract niet verlengd is door mijn burn out en dat dit ook mogelijk is. Mijn vraag is:
Echter zie ik niet zo goed hoe men daarmee je beter mag melden... Lijkt een beetje alsof men aan 2 kanten fout zit.
Wanneer verloopt je contract eigenlijk? Is ook wel belangrijk i.v.m. mogelijke reintregratie.
Uw contract loopt af
Loopt uw tijdelijke contract af tijdens uw ziekte, dan hoeft uw werkgever uw contract niet te verlengen. Uw ziekmelding is dan niet van invloed op de beëindiging van uw arbeidsovereenkomst. Uw werkgever moet u wel ziek uit dienst melden zodat u bij het UWV een Ziektewet-uitkering kunt aanvragen.
(bron Juridisch loket)
Vandaar de melding werkgever
groeten Henk
Uw contract loopt af
Loopt uw tijdelijke contract af tijdens uw ziekte, dan hoeft uw werkgever uw contract niet te verlengen. Uw ziekmelding is dan niet van invloed op de beëindiging van uw arbeidsovereenkomst. Uw werkgever moet u wel ziek uit dienst melden zodat u bij het UWV een Ziektewet-uitkering kunt aanvragen.
(bron Juridisch loket)
groeten Henk
Maar tegelijkertijd dient de werknemer beschikbaar te zijn en mee te werken aan reïntergratie. Dat is hier niet het geval omdat TS zijn spullen heeft ingeleverd.henk51 schreef:Wanneer verloopt je contract eigenlijk? Is ook wel belangrijk i.v.m. mogelijke reintregratie.
Uw contract loopt af
(bron Juridisch loket)
groeten Henk
Mijn contract loopt op 31 januari af.henk51 schreef:Wanneer verloopt je contract eigenlijk? Is ook wel belangrijk i.v.m. mogelijke reintregratie.
Uw contract loopt af
(bron Juridisch loket)
groeten Henk
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Ik vermoed dat je na re-integratie weer bij zelfde werk zelfde ziekte zult krijgen.
Als ze geen andere werkzaamheden hebben en kunnen aanbieden....?
Jammer maar ik vermoed dat U geen vervolg contract zult krijgen na deze kosten.
Als ze geen andere werkzaamheden hebben en kunnen aanbieden....?
Jammer maar ik vermoed dat U geen vervolg contract zult krijgen na deze kosten.
Er is op vrijdag 29 december al aangegeven dat uw contract niet verlengd wordt op 31 januarie, het beste was geweest om die datum af te wachten om dan na beeindiging uw spullen auto, telefoon en laptop in te leveren.
Nu levert u de hele zwik in terwijl u nog dienstverband heeft, hoe zou u zelf als werkgever hier tegen aan kijken? Is hier ook overleg over geweest want het is nu een vreemde situatie, zometeen zegt uw wergever dat uzelf ontslag heeft genomen door uw spullen in te leveren en komt u niet in aanmerking voor uwv als u nog steeds ziek bent.
Ik zou dat recht gaan zetten als ik u was!
Nu levert u de hele zwik in terwijl u nog dienstverband heeft, hoe zou u zelf als werkgever hier tegen aan kijken? Is hier ook overleg over geweest want het is nu een vreemde situatie, zometeen zegt uw wergever dat uzelf ontslag heeft genomen door uw spullen in te leveren en komt u niet in aanmerking voor uwv als u nog steeds ziek bent.
atlas1302 schreef:Er is op vrijdag 29 december al aangegeven dat uw contract niet verlengd wordt op 31 januarie, het beste was geweest om die datum af te wachten om dan na beeindiging uw spullen auto, telefoon en laptop in te leveren.
Dat valt wel mee, heb een brief ontvangen waarop staat dat mijn contract niet wordt verlengd. Heb daarnaast mijn werkgever gemaild dat ik mijn spullen zal inleveren, hierop is geantwoord dat hij dat geen probleem vindt en dat ik even moet laten weten wanneer dit gebeurt.
Mijn werkgever heeft mij medegedeeld dat mijn contract niet wordt verlengd en heeft mij een brief overhandigd waarop dit bevestigd wordt. Daarna heb ik hem gemaild dat ik mijn auto zal inleveren en overige spullen, hiermee is hij akkoord gegaan.
Vandaag belde hij mij en daarna iemand van de HR om te zeggen dat ze me nu moeten beter melden, aangezien ik niet meer kan werken (heb mijn auto laptop en telefoon immers ingeleverd). In eerste instantie was mijn werkgever hier toch mee akkoord gegaan? Daarnaast werk ik een salesfunctie waardoor bij een aflopend arbeidscontract van nog een paar weken de kans op terugkomst nihil is. Aanname: Ze laten me niet meer (ook niet voor een paar uur) terug komen in een salesfunctie waar ik deze telefoon laptop e.d. nodig ben.
Laatst gewijzigd door Mulderfm op 08 jan 2018 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
In aanmerking komen voor uwv?atlas1302 schreef:Er is op vrijdag 29 december al aangegeven dat uw contract niet verlengd wordt op 31 januarie, het beste was geweest om die datum af te wachten om dan na beeindiging uw spullen auto, telefoon en laptop in te leveren.
Of TS gaat ziek uit dienst en krijgt een uitkering, óf TS gaat "beter" uit dienst (is andere uitkering), óf TS wordt ontslagen vanwege werkweigering (lijkt me niet waarschijnlijk). Zelf ontslag nemen gaat doorgaans schriftelijk, en daar is hiervan geen sprake.
Hoezo dan "in aanmerking komen voor uwv" ?
natuurlijk is de werkgever accoord gegaan met inleveren spullen.. kan hij er mooi de draai aangeven die hij wilt...niet erg handig geweest dit. zelfs als u zou willen of kunnen kan u tot einde contractdatum niet meer het werk doen waarvoor aangenomen.
Dit is niet alleen een zaak tussen werkgever en jou. Jullie hebben ook te meten met het UWV. Die kan de werkgever een boete opleggen als de werkgever niet voldoende actie onderneemt om je weer (gedeeltelijk) aan het werk te krijgen. En jij kunt risico lopen voor je uitkering (ziekte danwel werkloosheid) als jij je niet genoeg inspant.Mijn werkgever heeft mij medegedeeld dat mijn contract niet wordt verlengd en heeft mij een brief overhandigd waarop dit bevestigd wordt. Daarna heb ik hem gemaild dat ik mijn auto zal inleveren en overige spullen, hiermee is hij akkoord gegaan.
Vandaag belde hij mij en daarna iemand van de HR om te zeggen dat ze me nu moeten beter melden, aangezien ik niet meer kan werken. In eerste instantie was mijn werkgever hier toch mee akkoord gegaan?
Uw werkgever moet u wel ziek uit dienst melden zodat u bij het UWV een Ziektewet-uitkering kunt aanvragen. (bron juridisch loket)Jesa H schreef:In aanmerking komen voor uwv?atlas1302 schreef:Er is op vrijdag 29 december al aangegeven dat uw contract niet verlengd wordt op 31 januarie, het beste was geweest om die datum af te wachten om dan na beeindiging uw spullen auto, telefoon en laptop in te leveren.
Of TS gaat ziek uit dienst en krijgt een uitkering, óf TS gaat "beter" uit dienst (is andere uitkering), óf TS wordt ontslagen vanwege werkweigering (lijkt me niet waarschijnlijk). Zelf ontslag nemen gaat doorgaans schriftelijk, en daar is hiervan geen sprake.
Ja, dat is optie 1: ziek uit dienst.atlas1302 schreef:Uw werkgever moet u wel ziek uit dienst melden zodat u bij het UWV een Ziektewet-uitkering kunt aanvragen. (bron juridisch loket)Jesa H schreef:In aanmerking komen voor uwv?atlas1302 schreef:Er is op vrijdag 29 december al aangegeven dat uw contract niet verlengd wordt op 31 januarie, het beste was geweest om die datum af te wachten om dan na beeindiging uw spullen auto, telefoon en laptop in te leveren.
Beter gemeld uit dienst is, zoals ik al zei, een andere uitkering (ook wel bekend als WW).
Zo ingewikkeld is het niet.. en die opmerking "in aanmerking komen voor uwv" slaat naar mijn idee nog steeds nergens op.
Omdat TS niet meewerkt/mee kan werken aan reïntegratie heeft de werkgever hem beter gemeld. Hij komt bij het einde van zijn contract dus in aanmerking voor WW. Om dat te voorkomen had hij zijn spullen moeten houden tot het einde van zijn dienstverband. Dat vervroegd inleveren is niet handig geweest dus.
Dank voor jullie antwoorden.