LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CBS over inkomen geloofwaardig?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.

CBS Geloofwaardig Of Ongeloofwaardig

Geloofwaardig
1
17%
Ongeloofwaardig
5
83%

Totaal aantal stemmen: 6

sprokkel

CBS over inkomen geloofwaardig?

Ongelezen bericht door sprokkel »

(Novum) - In een Nederlands huishouden wordt maandelijks gemiddeld 1750 euro uitgegeven om de behoeftes en wensen van de gezinsleden te vervullen. Dat blijkt maandag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) uit 2005. Onder bestedingen verstaat het CBS producten die door een huishouden worden aangeschaft voor de eigen consumptie. De hypotheeklasten en de aanschaf van de eigen woning worden niet meegerekend als besteding.

Walter van V

Re: CBS over inkomen geloofwaardig?

Ongelezen bericht door Walter van V »

geloof ik best wel. vergeet niet, het is een gemiddelde! en er zijn huishoudens die door hun consumptieve aankopen in hun eentje in staat zijn het gemiddelde over 10 gezinnen op dit niveau te brengen!

daarnaast: houden zo, is goed voor de economie!

sprokkel

Inderdaad goed voor de economie, maar een gemiddelde van €1750 vind ik nogal aan de hoge kant, gelet op alle protesten over koopkracht verlies. Hoewel ik niet zou weten wat momenteel het gemiddelde inkomen is.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Inkomen en statistiek.

Om u een indruk te geven.
Ik moet het met 1000 euro minder ( en dus alles) doen!

Grootvader

sprokkel

Ik moet het met 1000 euro minder ( en dus alles) doen!
Dat bedoel ik dus, door alles op een hoop te gooien kan je een aardig koopplaatje maken, alleen de werkelijkheid is veel anders.
Dus vind ik dergelijke onderzoeken ongeloofwaardig.

sprokkel

Nog vreemder wordt het als men deze cijfers er naast legt.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table.asp?PA=70264ned

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

door alles op een hoop te gooien kan je een aardig koopplaatje maken, alleen de werkelijkheid is veel anders.
Klopt.
Als "gezin met kinderen" (waar ons huishouden onder valt) ben ik er de afgelopen jaren volgens de statistieken riant op vooruit gegaan:
- Het lesgeld voor leerlingen van 16 jaar en ouder is afgeschaft (de oudste moet nog 16 worden, heb er dus niets van gemerkt)
- De bijdrage kinderopvang is nu (via de belasting) flink verhoogd (de jongste zit al 8 jaar niet meer in de kinderopvang, heb er dus niets van gemerkt, behalve dan dat de niet aftrekbare overblijf flink duurder is geworden).
De realiteit is inderdaad anders... met nu 2 middelbare scholieren kan ik jaarlijks zo'n 1100 euro boekengeld ophoesten, want "helaas pindakaas" is het invoeren van "gratis schoolboeken" er nog niet door, en wordt dat trouwens in eerste instantie ook alléén voor de onderbouw ingevoerd.

En zo zal voor iedere "groep" die in de statistieken wordt genoemd er wel een mits of maar zijn, waardoor het koopkrachtplaatje slechts op papier klopt. En daar sust men zichzelf in Den Haag graag mee in slaap.

sprokkel

kiz,
En zo zal voor iedere "groep" die in de statistieken wordt genoemd er wel een mits of maar zijn, waardoor het koopkrachtplaatje slechts op papier klopt. En daar sust men zichzelf in Den Haag graag mee in slaap.
Juist, en dit zie ik de laatste jaren maar al te vaak.

Gesloten