LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Contract na re-organisatie
Contract na re-organisatie
* i.v.m. privacyredenen heb ik de eerder geplaatste tekst moeten weghalen. Bedankt voor de reacties! *
Laatst gewijzigd door Ik1973 op 02 feb 2017 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Contract na re-organisatie
In feite is de situatie voor jou nu vergelijkbaar met als je voor een detacheringsbedrijf zou werken. Je bent in dienst bij bedrijf A, maar bedrijf B is de opdrachtgever. Waarschijnlijk is het 'uurtarief' dat bedrijf B aan bedrijf A moet betalen voor jouw werkzaamheden zodanig dat bedrijf A daar nog een leuke 'winst' op maakt. En dat bedrijf A daarom jou graag in dienst wil houden.
Daarbij zet ik die winst wel tussen aanhalingstekens, want -als het contract tussen A en B goed is opgesteld- de risico's liggen nu waarschijnlijk ook bij bedrijf A. Als het minder goed gaat met bedrijf B en ze je minder nodig hebben, dan zullen ze waarschijnlijk makkelijk kunnen zeggen dat je nog maar drie of twee dagen hoeft te komen, terwijl bedrijf A je dan toch de volle tijd moet betalen. En als je bijvoorbeeld ziek of arbeidsongeschikt wordt, dan komen die lasten ook allemaal bij bedrijf A te liggen. Maar dat merkt de baas van bedrijf A nog wel...
Voor jou is er voorlopig waarschijnlijk weinig keus. Tenzij je bij een totaal andere werkgever zou willen gaan werken, natuurlijk.
Daarbij zet ik die winst wel tussen aanhalingstekens, want -als het contract tussen A en B goed is opgesteld- de risico's liggen nu waarschijnlijk ook bij bedrijf A. Als het minder goed gaat met bedrijf B en ze je minder nodig hebben, dan zullen ze waarschijnlijk makkelijk kunnen zeggen dat je nog maar drie of twee dagen hoeft te komen, terwijl bedrijf A je dan toch de volle tijd moet betalen. En als je bijvoorbeeld ziek of arbeidsongeschikt wordt, dan komen die lasten ook allemaal bij bedrijf A te liggen. Maar dat merkt de baas van bedrijf A nog wel...
Voor jou is er voorlopig waarschijnlijk weinig keus. Tenzij je bij een totaal andere werkgever zou willen gaan werken, natuurlijk.
B betaalt niks voor mij aan A.
Dan zie ik de logica niet. Tegelijk zie ik niet wat je er zelf aan zou kunnen doen, behalve dan ontslag nemen bij A en in dienst treden bij B. Daarmee verlies je alleen mogelijk wel je anciënniteit, aangezien beide bedrijven niet (meer) zodanig met elkaar verbonden zijn dat van één organisatie kan worden gesproken.
Ik ben benieuwd of Uwjurist hier nog iets over kan zeggen.
Ik ben benieuwd of Uwjurist hier nog iets over kan zeggen.
Een vreemde situatie.
Maar waarom zou u geen ontslag nemen als B u voor onbepaalde tijd zonder proeftijd in dienst wil nemen op gunstige voorwaarden (dus tenminste dezelfde arbeidsvoorwaarden, overname anciënniteit, geen relatiebeding/concurrentiebeding etc.)?
Wat zou er voor belemmering zijn?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Maar waarom zou u geen ontslag nemen als B u voor onbepaalde tijd zonder proeftijd in dienst wil nemen op gunstige voorwaarden (dus tenminste dezelfde arbeidsvoorwaarden, overname anciënniteit, geen relatiebeding/concurrentiebeding etc.)?
Wat zou er voor belemmering zijn?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik