LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Easyway b.v.

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
joppiesaus

Easyway b.v.

Ongelezen bericht door joppiesaus »

Ik ben een student van 20 jaar en had een bijbaan bij easyway b.v. als hiker. In het contract was vermeld dat ik een netto salaris van €6 zou ontvangen. Toen ik mijn salarisstrook ontving bleek dat er allerlei kosten berekend waren, waarvoor ik nooit heb getekent. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik €2,60 per uur kreeg onder aan de streep. Ook komt dit bedrijf heel veel afspraken niet na. Ga hier dus NOOIT werken!!!!

Ramon123

Re: Easyway b.v.

Ongelezen bericht door Ramon123 »

@Joppiesaus:
Ik werk sinds ongeveer een maand ook voor easyway, maar ik heb mijn eerste salaris nog niet ontvangen dus je bericht baart me zorgen.

Zou je kunnen zeggen welke kosten ze in rekening brengen, en welke afspraken ze niet zijn nagekomen?

Overigens vind ik de vergoeding die ze bieden al minimaal. Ik krijg 5,90 per uur (ben 19) maar alle tijd voor de voorbereiding is eigen tijd, dus eigenlijk is het wat minder.

Daarnaast heb je redelijk wat kosten die je zelf moet betalen (verklaring goed gedrag, navigatieapparatuur, kaarten/ stratenboek, belkosten, alle papieren iedere keer zelf afdrekken, ongevallen verzekering premie).

Als ze dan ook nog eens minder uitbetalen als ze beloven zakt mn broek af.... :cry:

joppiesaus

Ongelezen bericht door joppiesaus »

he ramon,

zonder dat ik ervoor getekent heb word er 11 euro verzekering in rekening gebracht. ook word er heel veel loon voor de ''belasting'' ingehouden. En nog 1 of ander ziekenfonds. uiteindelijk had ik 2,60 per uur verdiend. En je moet inderdaad alles zelf aanschaffen. En ze kwamen bij mij heel vaak afspraken niet na. En ze belde me zelden tot nooit voor werk, terwijl ze zeiden dat het zo druk was in de omgeving amsterdam. Ik vind het maar een vreemd bedrijf...

groetjes

Ramon123

Ongelezen bericht door Ramon123 »

Die 11 euro is waarschijnlijk voor de ongevallenverzekering. Dit staat in het contract en je kan er ook voor kiezen om deze niet te nemen. De 11 euro is per jaar (dus 1 euro per maand ongeveer).

Belastingen: dit ligt waarschijnlijk aan dat je niet hebt gevraagd of ze rekening willen houden met een heffingskorting. Als je een bijbaan hebt kan je aan je werkgever vragen of hij de heffingskorting wil verrekenen, dan betaal je bijna geen belasting meer. Dit kan echter maar bij één werkgever (dus als je nog een ander bijbaantje hebt moet je kiezen.)
Maar anders kan je ook bij de belastingdienst terugvragen.

Dat ziekenfonds lijkt me vreemd, maar ik zal het wel zien.

Overigens bellen ze mij vrij vaak, bijna altijd als ik heb aangegeven dat ik kan werken bellen ze me wel.

Maargoed, ik zal wel zien wat ze doen bij salarisuitbetalingen. Als ze mij minder uit betalen dan zou moeten, laat ik een brief opstellen door een jurist waarin ik ze maan het missende bedrag zsm alsnog te storen. (als ik er zelf niet uitkom met easyway natuurlijk).
Maargoed vooralsnog is dit wat te voorbarig. Je bericht is volgens mij het enige negatieve bericht over easyway op heel internet terwijl er 1100 chauffeurs werken. Als ze stelselmatig werknemers zouden ''naaien'', zouden velen forums volstaan met slechte berichten.

Maargoed zoals gezegd: ik zal het wel zien.

Robertc

Ongelezen bericht door Robertc »

Ik ben directeur (mede)eigenaar van Easy Way en neem graag de vrijheid om te reageren op het bericht van Joppiesaus.

Joppiesaus wiens echte naam mij onbekend is heeft het over een nettoloon. Dat is onjuist. In al onze arbeidsovereenkomsten staat een brutoloon. Iedereen in Nederland moet belasting betalen dus ook Joppie! Het lijkt mij dus normaal dat een nettoloon lager is dan een brutoloon. Hij kan er wel voor kiezen om de loonheffingskorting toe te passen zoals Ramon al aangaf in zijn reactie. Dan zou bruto /netto ongeveer gelijk zijn.

Die 11,- is een optie voor een "ongevallen verzekering" Het bedrag is een bijdrage voor 12 maanden dekking en is geen verplichting. Joppie heeft hier uitleg over gehad en hij heeft ook een brief moeten ondertekenen met besproken aandachtspunten. In die brief staat beschreven dat het niet verplicht is. Wij laten tegenwoordig alle chauffeurs de brief met aandachtspunten ondertekenen om later discussies te voorkomen.

Voor bel en portokosten ontvangen de chauffeurs 0,25 eurocent per gereden rit. Gemiddeld rijden hikers 2 ritten op een dag zodat ze 0,50 eurocent aan vergoeding krijgen. Dat is wel netto!

Hikers hoeven verder niets aan te schaffen, alle routeinformatie kun je gratis op het Internet opzoeken en je zult inderdaad wat printkosten moeten maken. Wij adviseren om een stratenboek aan te schaffen maar ook dat is geen verplichting. Wel eisen wij een verklaring van onbesproken gedrag omdat onze klanten dat van ons verlangen.
Dat is een eigen investering in je bijbaan.

Easy Way bestaat al bijna 20 jaar en er werken inmiddels meer dan 1100 studentenchauffeurs die wel blij zijn met deze bijbaan. Ik betreur het dan ook dat Joppie ontevreden was maar ik denk dat hij voortaan beter zijn arbeidsovereenkomst moet lezen en beter op moet letten bij de toelichting van onze instructeur.

Verder jammer dat Joppie een reactie plaatst op een forum zonder eerst de ontevredenheid te melden bij de directie.

Robert Cappetti
Directeur Easy Way b.v.

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

@Robert Cappetti,

mooie site hebben jullie.

Gesloten