LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigen bijdrage lease auto of niet?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Rob_75

Eigen bijdrage lease auto of niet?

Ongelezen bericht door Rob_75 »

Omdat ik niet goed weet waar ik de vraag elders moet stellen, probeer ik het hier, gezien de grote hoeveelheid fanatieke forumleden.

Ik heb tot eind 2008 een lease auto gereden met een leaseprijs incl. brandstof van circa 750 euro. Na wat rekenwerk besloot ik destijds om te stoppen met leasen, waarna ik als compensatie een bruto verhoging van mijn salaris ontving van 500 euro. Dit samen met het verdwijnen van de bijtelling leverde mij netto ruim 500 euro per maand op. Nu lees ik overal dat de eigen bijdrage voor de leaseauto aftrekbaar is. Nu mijn vraag:

Had ik ten tijde van het leasen die 500 euro bruto salaris als eigen bijdrage kunnen aftrekken? (deze € 500 stond destijds niet als eigen bijdrage vermeld op mijn salarisstrook)

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.
Gr. Rob

kweenie

Re: Eigen bijdrage lease auto of niet?

Ongelezen bericht door kweenie »

Nee, als niet expliciet deze bijdrage is gevraagd, dan kun je de compensatie in beloning volgens mij niet zomaar als eigen bijdrage opvatten.

Maar ik neem aan dat in die 500 euro ook de kosten voor je huidige reiskosten zitten? Of krijg je bovenop die 500 euro ook nog een kilometervergoeding? Als in die 500 euro ook de kosten voor je huidige reiskosten zitten, dan zou het handiger zijn als hierin ook expliciet de reiskosten worden genoemd/vergoed, omdat vergoeding van reiskosten tot 19 ct per km belastingvrij mag.

Gesloten