Onlangs kreeg ik een brief van het UWV waarin vermeld staat dat mijn WW uitkering per 23 oktober afloopt.
Situatie:
Mijn WW uitkering heb ik al een meer dan een jaar lopen naast mijn gedeeltelijke werk in een zwembad. Voorgaande jaren heb ik mijn WW uitkering in de zomermaanden vanaf april t/m september stopgezet omdat ik fulltime kon werken. In de wintermaanden (einde buitenbadseizoen) weer laten activeren.
Alleen afgelopen seizoen kon ik niet fulltime werken waardoor ik de WW heb laten doorlopen waardoor het tekort aan gewerkte uren door WW werd bijgevuld. Vanaf 23 oktober loopt mij /ww uitkering dus af en ben ik aangewezen op bijstand. Nu heeft mijn werkgever me het contract (oproep) verlengd tot en met 31 december dit jaar. Maar dit is incidenteel werk, soms 6 uur per week, soms 10 afhankelijk van de vraag naar werk.
Mijn vraag: Als ik nu na 23 oktober 26 weken werk binnen een periode van 36 weken en ik voldoe ook nog eens aan de jareneis (vanaf 1998 t/m 2013 elk jaar 52 loondagen) kom ik dan weer in aanmerking voor een WW uitkering? Volgens http://www.ontslag.nl/werknemers/extra/ ... -uitkering) kom ik uit op een duur van 27 maanden. Heb ik dan weer recht op een WW uitkering van 27 maanden? Kan me moeilijk voorstellen na eindiging WW dat ik wederom een recht van 27 maanden kan opbouwen...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Einde WW uitkering
Re: Einde WW uitkering
Kun je niet een baan erbij nemen?
-
Wat je ww betreft: ALS je dat voor elkaar krijgt vanwege die incidentele uren, dan wordt de ww berekend over die incidentele uren. Je krijgt geen volledige ww alleen maar omdat je af en toe een uurtje per week bij je baas de krant hebt zitten lezen.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 okt 2014 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic
-
- Contacteer:
Beste Nuet,
Wat rot dat je WW-uitkering binnenkort afloopt en je nog geen volledig werk hebt kunnen vinden.
De duur van je WW-uitkering loopt binnenkort af. Je werkte al langer naast de WW-uitkering en wilt weten of je opnieuw WW kunt krijgen wanneer je die baan verliest.
Wanneer je contract niet verlengd wordt, kun je mogelijk weer een WW-uitkering krijgen. Er zal gekeken worden naar de laatste 36 kalenderweken. Hiervan moet je in minstens 26 kalenderweken gewerkt hebben. Het is niet zo dat je na beëindigen van je WW-uitkering weer 26 weken moet werken. Ook gewerkte weken tijdens je WW-uitkering tellen mee voor de wekeneis.
Voldoe je naast de wekeneis ook weer aan de jareneis? Dan telt je hele arbeidsverleden weer mee voor berekening van de duur van je uitkering.
Ik wil hier nog wel aan toevoegen dat de jareneis vanaf 1 januari 2013 verandert is. Eerder was het zo dat een jaar meetelde wanneer je minimaal 52 loondagen had. Vanaf 1 januari 2013 Gebruiken we niet langer het aantal dagen. In plaats daarvan gebruiken we de verloonde uren. Een jaar telt mee als je over tenminste 208 uren SV-loon hebt ontvangen.
Actuele informatie over de berekening van de duur van je uitkering vind je hier.
Met vriendelijke groet,
Ellen
UWV Webcare Team
http://www.uwv.nl/webcare
Wat rot dat je WW-uitkering binnenkort afloopt en je nog geen volledig werk hebt kunnen vinden.
De duur van je WW-uitkering loopt binnenkort af. Je werkte al langer naast de WW-uitkering en wilt weten of je opnieuw WW kunt krijgen wanneer je die baan verliest.
Wanneer je contract niet verlengd wordt, kun je mogelijk weer een WW-uitkering krijgen. Er zal gekeken worden naar de laatste 36 kalenderweken. Hiervan moet je in minstens 26 kalenderweken gewerkt hebben. Het is niet zo dat je na beëindigen van je WW-uitkering weer 26 weken moet werken. Ook gewerkte weken tijdens je WW-uitkering tellen mee voor de wekeneis.
Voldoe je naast de wekeneis ook weer aan de jareneis? Dan telt je hele arbeidsverleden weer mee voor berekening van de duur van je uitkering.
Ik wil hier nog wel aan toevoegen dat de jareneis vanaf 1 januari 2013 verandert is. Eerder was het zo dat een jaar meetelde wanneer je minimaal 52 loondagen had. Vanaf 1 januari 2013 Gebruiken we niet langer het aantal dagen. In plaats daarvan gebruiken we de verloonde uren. Een jaar telt mee als je over tenminste 208 uren SV-loon hebt ontvangen.
Actuele informatie over de berekening van de duur van je uitkering vind je hier.
Met vriendelijke groet,
Ellen
UWV Webcare Team
http://www.uwv.nl/webcare
@ Ellen van UWV Webcare Team.
Dank u voor de goede uitleg. U heeft me hiermee voldoende inzicht gegeven op de voor mij relevantie situatie.
Nuet
Dank u voor de goede uitleg. U heeft me hiermee voldoende inzicht gegeven op de voor mij relevantie situatie.
Nuet