LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fase C uitzendkracht. Maar geen gelijk loon?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
FaseC

Fase C uitzendkracht. Maar geen gelijk loon?

Ongelezen bericht door FaseC »

Geachte,

Hoop dit iemand dit leest die me kan adviseren waar ik wettelijk recht op heb.
Ben werkzaam als ambtenaar voor de gemeente, en krijg volgende week een Fase C aanstelling.
Maar vaste medewerkers hebben bijvoorbeeld een eindejaarsuitkering, fietsplan en mooie opleidingsmogelijkheden...

Ik zit in de Abu Cao.
Punt is vooral die eindejaarsuitkering (op de werkvloer 13e maand genoemd) en de opleidingsmogelijkheden vind ik wel belangrijk.
Zijn dit primaire of secundaire arbeidsvoorwaarden?

Hoop dat iemand me kan vertellen waar ik recht op heb zodat ik er niet ingelegd word, dan kan ik zonodig juridisch tenminste eisen waar ik recht op heb.

Bij voorbaat dank voor reacties!

M

VCampen

Re: Fase C uitzendkracht. Maar geen gelijk loon?

Ongelezen bericht door VCampen »

Volgens het Juridisch Loket heb je in fase C evenveel rechten en plichten als werknemers rechtstreeks in dienst bij een werkgever.

https://www.juridischloket.nl/werk/arbe ... endbureau/

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik ben er niet zo zeker van...
Dat het uurloon en het aantal vakantiedagen hetzelfde moeten zijn als dat van iemand in vaste dienst lijkt me logisch.
Maar als iedereen een kerstpakket krijgt kan het best zo zijn dat jij ook een kerstpakket krijgt maar dan van het uitzendbureau. En de inhoud daarvan kan best anders zijn. En jij krijgt misschien ook opleidingsmogelijkheden, maar dan van het UZB, die weleens kariger kunnen zijn als die van je vaste collega''s.

Maar zeker weten doe ik het dus niet.

FaseC

Ongelezen bericht door FaseC »

Dank voor de reacties,

Kerstpakket is voor mij niet van belang.
Gaat voor mij vooral om die eindejaarsuitkering.
Het uitzendbureau zegt dat ik die niet krijg, dat er voor mij niks veranderd t.a.v. van fase B.
Maar dat klopt voor me gevoel helemaal niet..

Ze zullen wel punten aanpassen in mijn contract, en wil graag weten waar ik op moet letten.

VCampen

Ongelezen bericht door VCampen »

Waarom bel je niet met het Juridisch Loket?
Volgens hen heb je dezelfde rechten en plichten en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of dat ook zo is als het gaat om die 13e maand. Laat het ons dan weten wat het Juridisch Loket zegt.

Volgens mij kan je daar ook een afspraak maken om met je contract langs te gaan.

Gesloten