LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] filiaal sluiting, nieuw filiaal overgenomen met personeel

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
hobbymuis

filiaal sluiting, nieuw filiaal overgenomen met personeel

Ongelezen bericht door hobbymuis »

Het filiaal waar ik werk gaat sluiten, nou heeft mijn werkgever een nieuw filiaal overgenomen met personeel.Ik en nog een collega van mij hebben een vast contract. Nou hebben we al een gesprek gehad met een nieuwe collega. Er werken er daar 3 die ook een vast contract hebben. We willen allemaal onze eigen uren houden, maar er zijn met al deze personeelsleden te weinig uren. Kan hij mensen gaan ontslaan of zouden de contracturen aangepast moeten worden?Een eis van onze werkgever is flexibiliteit. Nou hoorden wij dat ze in het andere filiaal allemaal hun eigen diensten willen houden en dat zou voor ons inhouden dat wij de weekenden mogen gaan draaien, dus geen flexibiliteit!! In hoevere kunnen wij hier tegenin gaan? Wat zijn onze rechten?

Daan_1978

Re: filiaal sluiting, nieuw filiaal overgenomen met personeel

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Dit mag niet zomaar. Als je jarenlang op een bepaald patroon hebt gewerkt, mag niet "zomaar" van dat patroon worden afgeweken.
Veel werkgevers denken dat dit wel kan ( of weten dat het niet zomaar kan en doen het gewoon in de hoop dat de domme medewerker erin trap ).
Schakel eens rechtsbijstand in zou ik zeggen of loop een juridisch loket binnen.

Vermoedelijk zal het zo zijn dat bij dergelijke aanpassingen de werkgever jou een voorstel moet doen.
Als het voor jou niet mogelijk is en voor de werkgever niet op een andere manier kan, zal de werkgever ontslag voor je moeten aanvragen en krijg je als het goed is 150% tot 200% van wat je normaal gesproken aan "handdruk" mee naar huis vanwege reorganisatie. ( Dan geld wettelijk een hogere "handdruk" volgens mij )
Afhankelijk van je aantal jaren gewerkt bij het bedrijf zal dat dus bepalen hoe hoog het bedrag is wat je als handdruk zal krijgen.
Je hebt dan in elk geval recht op WW en de tijd + geld voor herscholing of de zoektocht naar jouw nieuwe job!

Helaas is het volgens mij niet anders.

Gesloten