LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Functie: Stagiair op afschrift
Functie: Stagiair op afschrift
Goedemiddag,
Ongeveer een half jaar geleden heb ik stage gelopen bij een IT bedrijf en sindsdien werk ik daar ook een aantal dagen in de week.
Ik heb ondertussen mijn mbo 4 diploma ict beheerder behaald, ik ben 21 jaar geworden en ik vang nog steeds hetzelfde salaris als dat ik 20 was en geen diploma had (Namelijk 5 euro netto en hiernaast krijg ik ook geen vakantiegeld meer).
Nou is me net opgevallen dat er op mijn afschriften nog steeds als functie: Stagiair staat.
Kunnen zij nu zelf het salaris bepalen en mij dus onderbetalen? Ik ben immers nog een "Stagair" volgens mijn afschrift, terwijl ik er al een tijdje als werknemer werk.
Ook kan ik nergens mijn brutoloon terugvinden op mijn afschrift en is het dus lastig uit te zoeken of het salaris klopt. Mogelijk heb ik dus geen bruto salaris omdat ik "stagiair" ben.
Ik kom er zelf niet helemaal uit(helemaal niet), maar hier zit denk ik een luchtje aan.
Alvast bedankt!
Ongeveer een half jaar geleden heb ik stage gelopen bij een IT bedrijf en sindsdien werk ik daar ook een aantal dagen in de week.
Ik heb ondertussen mijn mbo 4 diploma ict beheerder behaald, ik ben 21 jaar geworden en ik vang nog steeds hetzelfde salaris als dat ik 20 was en geen diploma had (Namelijk 5 euro netto en hiernaast krijg ik ook geen vakantiegeld meer).
Nou is me net opgevallen dat er op mijn afschriften nog steeds als functie: Stagiair staat.
Kunnen zij nu zelf het salaris bepalen en mij dus onderbetalen? Ik ben immers nog een "Stagair" volgens mijn afschrift, terwijl ik er al een tijdje als werknemer werk.
Ook kan ik nergens mijn brutoloon terugvinden op mijn afschrift en is het dus lastig uit te zoeken of het salaris klopt. Mogelijk heb ik dus geen bruto salaris omdat ik "stagiair" ben.
Ik kom er zelf niet helemaal uit(helemaal niet), maar hier zit denk ik een luchtje aan.
Alvast bedankt!
Re: Functie: Stagiair op afschrift
Krijg jij geen maandelijks loonstrook ?
Ja die krijg ik.Chocomelk schreef:Krijg jij geen maandelijks loonstrook ?
Er staat alleen geen bruto uurloon op en verder staat daar op dat ik stagiair ben.
Wat ik uiteindelijk op mijn rekening krijg komt uit op exact 5 euro en hiernaast krijg ik geen vakantiegeld.
Oww ik zie nu gewoon "Salaris" staan en daar onder "Inhoudingen" en "Netto tabel"
Het bedrag bij Salaris is iets hoger dan bij Netto tabel.
Zal dat het bruto salaris zijn?
Dat komt uit op 5.19
Dat komt uit op 5.19
Ka dat zal bruto zijn, zou eens gaan praten met je werkgever over je werk wantGardinio schreef:Oww ik zie nu gewoon "Salaris" staan en daar onder "Inhoudingen" en "Netto tabel"
Dat komt uit op 5.19
je loopt er geen stage meer, aan de 'bel' trekken dus !
@Gardinio, zou inderdaad maar een 'vriendelijk babbeltje' met je baas hebben; zo te lezen heeft ie een lekkere goedkope kracht aan je. Zoek maar eens naar de minimum lonen voor jou leeftijd. Die liggen absoluut wat hoger. En als het een gewoon bedrijf(je) is moet er ook gewoon vakantiegeld, pensioen e.d. bij staan. Dat laatste moet overigens niet maar ik weet niet hoe groot of klein het bedrijf is en/of het aangesloten is bij een pensioenfonds. Maar met vragen kom je vast wel iets verder. Succes.
Bruto 5.19 en netto 5 overhouden?
Right....
Right....
Misschien is die 19 cent wel voor aftrek...toiletpapier. Natuurlijk kan dat bruto-netto niet.
Heb je wel een nieuw contract gekregen?