Ik heb de volgende vraag; stel je werkt en hebt aanvullende bijstand omdat je inkomen onder bijstandsniveau ligt.
Bovendien is het ook nog zo dat het de ene maand een ander bedrag is dan de andere ivm onregelmatige die diensten en verschil in gewerkte uren. Dat kan nogal uiteen liggen. Als je in deze situatie een erfenis krijgt, hoe zit het dan met interen op je vermogen? Ik zou als voorbeeld kunnen zeggen; stel ik verdien gemiddels 500 euro per maand en de rest wordt aangevuld. Dan krijg ik een erfenis van 25.000 euro. Hoe gaat het dan verder? Ik hoor graag reacties.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gedeeltelijke Bijstand en vermogen
Re: Gedeeltelijke Bijstand en vermogen
Ik neem aan dat je dan geen bijstand meer krijgt tot je vermogen weer onder de grens in gezakt. Maar waarom vraag je het niet aan je gemeente?Maaike10 schreef:Ik heb de volgende vraag; stel je werkt en hebt aanvullende bijstand omdat je inkomen onder bijstandsniveau ligt.
Bovendien is het ook nog zo dat het de ene maand een ander bedrag is dan de andere ivm onregelmatige die diensten en verschil in gewerkte uren. Dat kan nogal uiteen liggen. Als je in deze situatie een erfenis krijgt, hoe zit het dan met interen op je vermogen? Ik zou als voorbeeld kunnen zeggen; stel ik verdien gemiddels 500 euro per maand en de rest wordt aangevuld. Dan krijg ik een erfenis van 25.000 euro. Hoe gaat het dan verder? Ik hoor graag reacties.
Re: Gedeeltelijke Bijstand en vermogen
Dan wordt er gekeken naar uw inkomen, en dat zullen ze waarschijnlijk middelen, en dan vaststellen hoelang u met dat geerfde vermogen moet doen voordat u eventueel weer in aanmerking komt voor bijstand.