LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gediplomeerd Counselor en dan...

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Brasileiro

Gediplomeerd Counselor en dan...

Ongelezen bericht door Brasileiro »

Beste lezers,

Misschien kennen jullie ze wel, de opleidingsinstituten die beweren HBO-opleidingen tot counselor en coach te verzorgen. Voor degenen die dat nog niet weten, dergelijke opleidingen zijn niet door onze overheid erkend. Dat betekent dus dat je als je denkt dat je na je studie een door overheid erkend HBO diploma Counseling hebt, je bedrogen uitkomt. Voor zover ik weet kan dit niet. Ook al suggereren dergelijke opleidingsinstituten met de letters HBO, je mag jezelf dus geen Bachelor noemen.

Nu ben ik van mening dat alles wat je leert is meegenomen. Dus diploma's in die richting zullen zeker waarde hebben, en in een aantal gevallen misschien niet onderdoen voor de reguliere HBO opleidingen.

Dan toch mijn vragen: Welke waarde hebben deze opleidingen en hun diploma's? Ik weet dat men zegt dat je er een eigen praktijk mee kunt beginnen, maar is dat wel vertrouwd naar je clienten toe? Misschien zijn er onder ons lezers die een opleiding Counseling hebben gedaan en met dat diploma in loondienst terecht konden? M.a.w. zijn deze diploma's erkend in het bedrijfsleven en bieden ze genoeg kennis en ervaring om mensen te helpen? Want ik neem aan dat toch het doel moge zijn!

Graag uw reactie!

arthur2000

Re: Gediplomeerd Counselor en dan...

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Goedemiddag,

Ik ben wel geinteresseerd in coaching/counselling.
COUNSELL ME! :D
Wat en onder welke voorwaarden heeft u te bieden?

arthur2000

COUNSEL ME! :x

arthur2000

Counselllllllll! NU :evil:

arthur2000

Hallo? Counselllll! :!: :x