Eerlijk gezegd heb ik ook mijn twijfels, maar ik kan er de vinger niet goed op leggen. En speculeren, dat leidt zelden tot iets goeds. Dus ik beperk me maar tot de vraag.Lowieze schreef:Ik vermoed ook dat we hier niet het hele verhaal horen, waarom gaat TS niet in op de vraag hoe de financiën geregeld zijn in het convenant?Lady1234 schreef:Het is een heel raar verhaal. Bij een scheiding wordt de woning, zeker als er kleine kinderen zijn, normaaltoegewezen aan de moeder. Zelfs al zou die woning compleet het eigendom zijn van pa. Desnoods als voorlopige voorziening, zodat ma andere woonruimte kan regelen, bijstand kan regelen en ga maar door. Dus dan moet pa even moven.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen werk geen inkomsten sociale huurwoning?
-
Re: Geen werk geen inkomsten sociale huurwoning?
@Masterunix: u schreef
"- Werk zoeken ook poetsen (makkelijker gezegd dan gedaan zeker met 2 kinderen die je zelf moet opvoeden zonder hulp van niemand)"
U weet, dat als uw vriendin zich aanmeldt voor de bijstand, ze een sollicitatieplicht heeft en wel zal moeten gaan werken?
Er zijn heel veel alleenstaande moeders die werken, daarom hebben we in Nederland kinderopvang, BSO etc.
Alleen het feit dat zij voor 2 kinderen moet zorgen, ontslaat haar niet van de plicht te gaan werken.
"- Werk zoeken ook poetsen (makkelijker gezegd dan gedaan zeker met 2 kinderen die je zelf moet opvoeden zonder hulp van niemand)"
U weet, dat als uw vriendin zich aanmeldt voor de bijstand, ze een sollicitatieplicht heeft en wel zal moeten gaan werken?
Er zijn heel veel alleenstaande moeders die werken, daarom hebben we in Nederland kinderopvang, BSO etc.
Alleen het feit dat zij voor 2 kinderen moet zorgen, ontslaat haar niet van de plicht te gaan werken.
-
Ik schreef eerder al, en niet voor niets:Lowieze schreef:@Masterunix: u schreef
Wat jij noemt is nog zo iets: niet zoeken naar oplossingen, maar naar onmogelijkheden. Terwijl wat de topicstarter wil, per direct een woning terwijl er niet eens een inkomen is, daadwerkelijk onmogelijk is. Ik mis in het verhaal een behoorlijk stuk realisme.witte angora schreef:Ben je nu op zoek naar oplossingen of naar onmogelijkheden? Je kan altijd contact opnemen, nee heb je, ja kun je krijgen, maar je probeert het niet eens...
-
Juist! Het is echt godsonmogelijk om per direct , zonder enig inkomen , en huurwoning te krijgen. Er is immers een verschrikkelijk tekort aan sociale huurwoningen?
Ik snap werkelijk niet dat deze dochter met haar 2 kinderen € 1200 pm betaalt aan deze moeder !
En hoelang doet ze dit al???
En waarom , schrijft u , kan haar moeder dan voor haar 2 kinderen zorgen?
Is ze zwart ergens aan het poetsen of zo?
En waarom staat ze nog ingeschreven bij haar ex ?
Ik vind het een vreemde constructie en een raar verhaal eerlijk gezegd.
Ze kan ook bv tijdelijk terecht op een park waar je je wel mag inschrijven ( en die zijn er nog wel hoor __ goed zoeken op bv MP )
U kunt dan bv de borg en 3 of 6 mnd huur vooruit betalen , zij heeft dan onderdak en kan verder .
Zij zal bij het tekenen van welk huurcontract , elders , hoe dan ook een bewijs van inkomen moeten laten zien. Ook een garantstelling van u zal daar niets ten goede aan kunnen veranderen .
Welkom in de echte , keiharde , wereld en daar kunnen uw bitcoins/ duiten verder niets aan veranderen.
Ik snap werkelijk niet dat deze dochter met haar 2 kinderen € 1200 pm betaalt aan deze moeder !
En hoelang doet ze dit al???
En waarom , schrijft u , kan haar moeder dan voor haar 2 kinderen zorgen?
Is ze zwart ergens aan het poetsen of zo?
En waarom staat ze nog ingeschreven bij haar ex ?
Ik vind het een vreemde constructie en een raar verhaal eerlijk gezegd.
Ze kan ook bv tijdelijk terecht op een park waar je je wel mag inschrijven ( en die zijn er nog wel hoor __ goed zoeken op bv MP )
U kunt dan bv de borg en 3 of 6 mnd huur vooruit betalen , zij heeft dan onderdak en kan verder .
Zij zal bij het tekenen van welk huurcontract , elders , hoe dan ook een bewijs van inkomen moeten laten zien. Ook een garantstelling van u zal daar niets ten goede aan kunnen veranderen .
Welkom in de echte , keiharde , wereld en daar kunnen uw bitcoins/ duiten verder niets aan veranderen.
Zo das best jong. Dan moet je toch een baan kunnen krijgenWat doet leeftijd er toe? Ze is 27 en heeft 2 kinderen.
Dat doet haar moeder op het moment. Wat doet de 27-jarige moeder dan de gehele dag ?Lowieze schreef:...Alleen het feit dat zij voor 2 kinderen moet zorgen, ontslaat haar niet van de plicht te gaan werken...
Is ze echt gescheiden ? Of slechts de woning uitgezet ?
Hoe is de verdeling eigendommen verlopen, bv de woning ?
Is er een alimentatie regeling met de "ex" ?
Dan voor de TS: Met de huur van E 8000,- blijft het natuurlijk niet, er gaat ook nog geld naar verzekeringen, nutsbedrijven,, eten voor drie. Ga je dat ook allemaal schenken ? Hoe denkt jou partner daar over, en niet te vergeten de belastingdienst.
-
Dit had ik dus ook gelezen en hier op gereageerd ( zie hier boven mijn reactie ).Brahms schreef:
Dat doet haar moeder op het moment. Wat doet de 27-jarige moeder dan de gehele dag ?
Ja precies! Ik hoor ook graag daar de antwoorden van....al met al rare constructies en vreemd...Brahms schreef:Is ze echt gescheiden ? Of slechts de woning uitgezet ?
Hoe is de verdeling eigendommen verlopen, bv de woning ?
Is er een alimentatie regeling met de "ex" ?
Dan voor de TS: Met de huur van E 8000,- blijft het natuurlijk niet, er gaat ook nog geld naar verzekeringen, nutsbedrijven,, eten voor drie. Ga je dat ook allemaal schenken ? Hoe denkt jou partner daar over, en niet te vergeten de belastingdienst.
-
Misschien is het minder vreemd dan we denken, maar horen we niet het hele verhaal.
Is ze al bij het maatschappelijk werk geweest?
Die weten wegen voor (als dat echt nodig is!!) noodhulp e/o crisisopvang.
Daar zal echter wel het hele verhaal door haar naar waarheid verteld moeten worden , inclusief bewijzen van scheiding (convenant e.d.) en rekeningoverzichten van bank en spaarrekeningen.
maatschappelijk werk is trouwens gratis in eerste lijn.
Die weten wegen voor (als dat echt nodig is!!) noodhulp e/o crisisopvang.
Daar zal echter wel het hele verhaal door haar naar waarheid verteld moeten worden , inclusief bewijzen van scheiding (convenant e.d.) en rekeningoverzichten van bank en spaarrekeningen.
maatschappelijk werk is trouwens gratis in eerste lijn.
Als ik dit schrijf, je kunt dus snel een huis krijgen in gebied waar vrijwel niemand naar toe wil, maar wel een huis en uitkering te regelen.stofzuigertje schreef:Emigratie naar Groningen?
Daar wil vrijwel niemand naar toe, leegstand in huurhuizen zoals Delfzijl nog best redelijke gemeente is......
Dan kun je als Moeder met 2 kinderen naar toe en bijstand aanvragen.
.
Vanuit deze regio kun je weer terug naar vertrouwde omgeving als je na inschrijven daar ooit aan de beurt bent.
Ook in het noorden van Fryslan is er nog wel iets, gratis zwemmen tussen de zeehonden op Waddenzee elke zomer.
En misschien zie we deze kinderen over enkele jaren langs komen op de Olympische spelen, of houden ze niet van schaatsen?
Er is dus binnen 1 week wel een huis te leveren, ook asielzoekers weigeren dit vaak dus niet klagen over de lange tijden zolang daar nog steeds enige wel betaalbare leegstand is.