LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente Den Haag zegt je bekijkt het maar.

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
woedje5

Gemeente Den Haag zegt je bekijkt het maar.

Ongelezen bericht door woedje5 »

Sedert 05 jan. heb ik een aanvraag ingediend voor een bijstandsuitkering (onvrijwillig).
Deze kon niet in behandeling genomen zolang ik niet geplaatst kon worden in een aanmeldingstraject via de gemeente.
Op 15 jan. is mijn WW uitkering gestopt,dus ik weer terug om een aanvraag in te dienen voor een bijstandsuitkering,nu moest er spoed achter gezet worden om mij in het aanmeldingstraject te plaatsen en men zou aangeven dat ik op 05 jan al een aanvraag had ingediend.
Nu zit ik dus al sinds 05 jan zonder inkomen en heb bij het aanmeldingstraject begrepen dat je een beroep kan doen op een voorschot mocht het langer duren dan zou moeten.
Dus ik [persoonsgegevens verwijderd door moderator] die mijn aanvraag in behandeling heeft vanmorgen gebeld met het verzoek om een voorschot want ik zou toch graag mijn huur etc. willen betalen en met nog 4 euro op mijn rekening kan ik mijn kind de komende week niet van eten voorzien.
[persoonsgegevens verwijderd door moderator] meld mij dat ik maar gewoon op de afhandeling van mijn aanvraag moet wachten en mocht hij mij toch een voorschot van zeg maar 300 euro geven dan beland mijn aanvraag op de onderkant van de stapel en zal de afhandeling hiervan alleen maar langer duren met als gevolg:ik kom nog verder in de problemen dan ik nu al zit.
en wat betreft mijn kind van 5jr voorzien van eten krijg ik min of meer de mededeling bekijk het maar hoe je dat gaat doen.
Is dit nu de manier waarop er met mensen wordt omgegaan?
Ik heb 22jr hard gewerkt en altijd mijn rekeningen netjes betaalt en voor mijn premies betaalt.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mar 2012 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Chocomelk

Re: Gemeente Den Haag zegt je bekijkt het maar.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Niet netjes van Gemeente Den Haag en vraag me dan ook af of
dit zomaar mag.

Er zullen vast en zeker leden hier zijn die u hier een duidelijk antwoord
op kunnen geven.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dit staat er op de site van de gemeente Den Haag:

Om een bijstandsuitkering aan te vragen moet u zich eerst inschrijven als werkzoekende bij een vestiging van Werkplein Den Haag. Daarna kunt u de WWB-uitkering aanvragen.
Voorschot

Als u 4 weken na uw aanvraag nog geen reactie heeft, dan krijgt u automatisch een voorschot. Hiermee kunt u in ieder geval uw vaste lasten betalen. Een voorschot moet u altijd terugbetalen. Als u een bijstandsuitkering krijgt, dan haalt het werkplein het bedrag van het voorschot eraf.

Wat dit

Sedert 05 jan. heb ik een aanvraag ingediend voor een bijstandsuitkering (onvrijwillig).
Deze kon niet in behandeling genomen zolang ik niet geplaatst kon worden in een aanmeldingstraject via de gemeente.

met het niet in behandeling kunnen nemen snap ik niet.

woedje5

Hiermee wordt bedoeld dat je verplicht een aantal dagen aanwezig moet zijn bij de informatie over je rechten en plichten rondom het het krijgen van een WWB.
Ik ben inmiddels al veel verder dan dat en start binnenkort met een oriënteerd traject voor wat betreft werk/scholing.

Als u 4 weken na uw aanvraag nog geen reactie heeft, dan krijgt u automatisch een voorschot. Hiermee kunt u in ieder geval uw vaste lasten betalen. Een voorschot moet u altijd terugbetalen. Als u een bijstandsuitkering krijgt, dan haalt het werkplein het bedrag van het voorschot eraf.

En deze informatie heb ik dus ook achteraf opgezocht.
Maar Dhr.Molenaar kapt het gesprek af als je hem wijst op de problemen waar je in terecht komt,en blijft stug volhouden dat het nou eenmaal zo werkt.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

En is er iemand anders die wel voor rede vatbaar is ?

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Ik denk dat [persoonsgegevens verwijderd door poster] op vrijdag niet meer zo'n zin had in dit klusje. Dat onderkant van de stapel verhaal is onzin, want hij beheerd die stapel.
Een voorschot is ook geen 300 euro, maar minimaal 90% van de uitkering die je mogelijk gaat krijgen. Een voorschot wordt alleen afgewezen als al duidelijk is dat je bijstandsaanvraag zal worden afgewezen. Anders hoort het automatisch te worden toegewezen.

Kijk eens of je hier hulp kan vinden
http://www.bijstand.nu/

Of ga hier even langs
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/lok ... lieden.htm
Laatst gewijzigd door Winterman op 05 mar 2012 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Hiermee wordt bedoeld dat je verplicht een aantal dagen aanwezig moet zijn bij de informatie over je rechten en plichten rondom het het krijgen van een WWB.
Ik ben inmiddels al veel verder dan dat en start binnenkort met een oriënteerd traject voor wat betreft werk/scholing.
Even praktisch nadenken.

Zou het zo kunnen zijn dat je niet op deze verplichte bijeenkomsten hebt overgeslagen, daardoor de presentielijst niet hebt afgetekend, en dat dit ervoor zorgt dat de bijstand nog niet is toegekend?

Jolijn

woedje5 schreef:Sedert 05 jan. heb ik een aanvraag ingediend voor een bijstandsuitkering (onvrijwillig).

En waarom kon je daar niet geplaatst worden?

woedje5

Jolijn schreef:
woedje5 schreef:Sedert 05 jan. heb ik een aanvraag ingediend voor een bijstandsuitkering (onvrijwillig).

Ik kon op dat moment niet geplaatst worden omdat er volgens de consulente van het werkbedrijf nog sprake was van het recht op WW uitkering tot de 26e Feb.
De week na 05 jan. werd toen mijn WW stop gezet.

woedje5

Leo The Emperor schreef:
Even praktisch nadenken.

Zou het zo kunnen zijn dat je niet op deze verplichte bijeenkomsten hebt overgeslagen, daardoor de presentielijst niet hebt afgetekend, en dat dit ervoor zorgt dat de bijstand nog niet is toegekend?
Heb mij alle dagen van de bijeenkomst gemeld en net wat ik al aangaf ik ben zelfs al ingepland voor het volgend traject om te bekijken wat de mogelijkheden zijn op de arbeidsmarkt en scholing.
Wat ik niet meer dan normaal vind.

Jolijn

woedje5 schreef:
Jolijn schreef:

Ik kon op dat moment niet geplaatst worden omdat er volgens de consulente van het werkbedrijf nog sprake was van het recht op WW uitkering tot de 26e Feb.
Je hebt je dus op tijd gemeld, maar vlgs de gemeente Den Haag zat het anders in elkaar en daardoor is alles dus later in werking gezet......en heeft [persoonsgegevens verwijderd door moderator] geen zin om het recht te trekken.
Is [persoonsgegevens verwijderd door moderator] het (sub)hoofd van de afdeling? Neem met iemand anders van de afdeling contact op en noem de 4 weken regeling.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 mar 2012 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Winterman

Nu je wat meer uitleg geeft denk ik dat jouw probleem ligt in de onduidelijkheid over de beeindiging van jouw recht op WW. Er zit nogal een verschil tussen 5 jan of 26 feb. Ik denk dat je dat even goed moet aantonen, maar dat hadden ze je natuurlijk ook best wel even mogen vertellen.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

woedje5 schreef:Ik kon op dat moment niet geplaatst worden omdat er volgens de consulente van het werkbedrijf nog sprake was van het recht op WW uitkering tot de 26e Feb.
Zoals ik dit lees, is het eerder een fout van de consulente van het werkbedrijf.
Zij is uitgegaan van een verkeerde datum beeindiging WW.
Als je wel tot 26 februari WW had, dan kun je inderdaad op 5 januari geen bijstand aanvragen.

woedje5

Zoals ik dit lees, is het eerder een fout van de consulente van het werkbedrijf.
Zij is uitgegaan van een verkeerde datum beeindiging WW.
Als je wel tot 26 februari WW had, dan kun je inderdaad op 5 januari geen bijstand aanvragen.

Ik ben de week daarop toen ik de brief ontving van het UWV dat mijn WW uitkering per 15 jan. zou stoppen meteen weer een aanvraag gaan indienen voor de WWB.
Er geld een termijn van ong. 8 weken om de aanvraag in te beoordelen.
Duidelijk heeft men bij mijn 2e aanvraag een aantekening gemaakt dat ik al op 5 jan. was geweest en dat dit meegenomen moest worden bij de behandeling.

Maar zoals ik al aangaf en wat nu ook helder voor mij is dat [persoonsgegevens verwijderd door moderator] zijn autoritaire macht misbruikt heeft door mij te bedreigen met de gevolgen voor het verstrekken van een voorschot.

Ik ben voornemens deze reacties uit te printen en aan het adres Werkbedrijf waar [persoonsgegevens verwijderd door moderator] werkzaam is af te geven.
Waar ik alleen voor vrees is dat uit wraak en frustratie deze goede man mijn uitkering zal afwijzen.
En hopelijk voor hem kan hij de reden waarom!!! hard maken.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 mar 2012 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

woedje5

VioletPrue schreef:
woedje5 schreef:Ik ben voornemens deze reacties uit te printen en aan het adres Werkbedrijf waar Dhr. ***** werkzaam is af te geven.
Waar ik alleen voor vrees is dat uit wraak en frustratie deze goede man mijn uitkering zal afwijzen.
En hopelijk voor hem kan hij de reden waarom!!! hard maken.
Moet u vooral zijn naam hier blijven neerzetten, zal hij leuk vinden.

Ik heb niets te verliezen.
Hij misschien zijn baan als zijn werkgever de klacht die ik over hem heb ingediend onder ogen krijgt.

Winterman

woedje5 schreef: Hij misschien zijn baan als zijn werkgever de klacht die ik over hem heb ingediend onder ogen krijgt.
Dream on.

Enig idee hoeveel klachten ze dagelijks krijgen? Klacht komt bij zijn leidinggevende terecht en die zal hem om een reactie vragen. Hij zal met een plausibele verklaring komen en daarmee is de klacht afgehandeld.

Als ze bij de Gemeente Den Haag mensen zouden ontslaan op basis van een enkele klacht, dan zou er niemand meer werken.

woedje5

.

Dream on.

Enig idee hoeveel klachten ze dagelijks krijgen? Klacht komt bij zijn leidinggevende terecht en die zal hem om een reactie vragen. Hij zal met een plausibele verklaring komen en daarmee is de klacht afgehandeld.

Als ze bij de Gemeente Den Haag mensen zouden ontslaan op basis van een enkele klacht, dan zou er niemand meer werken.[/quote]

Dat snap ik ook wel,twee handen op één buik beleid is mij wel bekend.
Ik heb daarom genoeg aan Karma.

woedje5

:wink: Heb gisteren ochtend persoonlijk de mededeling en kopie van de door mij ingediende klacht bij de Gemeente afgegeven voor Dhr.M.
Niet dat ik er een reactie op verwacht,maar dat ik wel duidelijk heb aangegeven dat ik mijn plichten ken en heb op gevolgd,maar dat HIJ in gebreke is gebleven mij tegemoet te komen in mijn rechten voor wat betreft de regeling omtrent het voorschot.
Zie nog steeds maar 4euro op mijn rek. :shock:

woedje5

En wat krijg ik als reaktie op de kopie,hahahahahha het is echt te zielig voor woorden.
Een waarschuwingsbrief pand-/toegangsverbod.
Inmiddels heb ik de Sociale Raadslieden ook al benaderd die hier hopelijk meer raad mee weten. :!: :!:

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

woedje5 schreef:En wat krijg ik als reaktie op de kopie,hahahahahha het is echt te zielig voor woorden.
Een waarschuwingsbrief pand-/toegangsverbod.
Inmiddels heb ik de Sociale Raadslieden ook al benaderd die hier hopelijk meer raad mee weten. :!: :!:
Dat zal me een brief geweest zijn die je hebt ingeleverd dan.
Zo'n maatregel leggen ze niet op, enkel omdat ze je lastig vinden.
Er zal toch echt wat stoere taal in brief gestaan hebben....

Gesloten