LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemiddeld 40 uur in contract

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Steve_Nikkel

Gemiddeld 40 uur in contract

Ongelezen bericht door Steve_Nikkel »

Hallo,

Mijn werkgever heeft me een contract aangeboden, na een tijd op payroll te hebben gewerkt. IN het contract staat het volgende onder Arbeidsomvang.

- Werknemer zal gemiddeld 40 per week arbeid verrichten
- Het werk door de werknemer verricht gedurende de bij de werkgever gebruikelijke bedrijfstijden. De tijden zijn standaard 8.30-17.30 tenzij schriftelijk anders is overeengekomen
- Van de werknemer wordt verwacht dat hij, wanneer dat door de goede invulling van zijn functie, buiten de vastgesteld werktijden overwerk verricht. De vergoeding voor overwerk wordt geacht te zijn in begrepen in het maand slaris.

Ik heb hier een aantal vragen over:
- Mag er überhaupt een gemiddeld aantal uren in een contract staan?
- De tijden die in het contract staan, is 9 uur bij elkaar. Dus 45 uur. Mag dit?
- Bij een gemiddelde werkweek van 40 uur, betekent voor mij de ene week 60 en de andere week 20. Alleen wij werken altijd over. 8 uur minimaal van eerste klant tot laatste klant. Er worden geen pauzes ingepland. Reistijden worden niet meegerekend als arbeidstijd. En nog anderhalf uur thuis werken. We werken dus structureel over. En ben soms 12 uur bezig met mijn werk, verplicht, en word er niet voor betaald. Is mijn werkgever dan strafbaar?
- En wat kan ik er aan doen, zodat mijn werkgever wel de overuren betaald?

Het vervelende is dat ik een super leuke baan heb. En mijn werkgever dat ook weet. Maar de uren tegenover het loon is erg mager. Bruto wel hoger dan bij concurrenten, maar ben er per dag te lang mee bezig, om de hoogte van het loon te rechtvaardigen. Zeker als we gemiddeld echt ver boven de 50 uur zitten, en als ik reistijden mee reken, komen we ver boven 60 uur.

Ben benieuwd of iemand mij een goede tip, of tips, kan geven.

crazyme

Re: Gemiddeld 40 uur in contract

Ongelezen bericht door crazyme »

Ga onderhandelen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Steve_Nikkel schreef:- Van de werknemer wordt verwacht dat hij, wanneer dat door de goede invulling van zijn functie, buiten de vastgesteld werktijden overwerk verricht. De vergoeding voor overwerk wordt geacht te zijn in begrepen in het maand slaris.
Hoeveel verdien je? En welke functie voer je uit?
Steve_Nikkel schreef:- Mag er überhaupt een gemiddeld aantal uren in een contract staan?
Het is niet gebruikelijk, maar kan zo snel niet een wetsartikel dat het verbied. Wel is het zo dat de arbeidsduur wordt vermoed gelijk te zijn aan de gemiddelde duur van de afgelopen 3 maanden.

Snuffel ook eens hier:
https://www.arbeidsrechter.nl/wat-is-ee ... ereenkomst
Steve_Nikkel schreef:- De tijden die in het contract staan, is 9 uur bij elkaar. Dus 45 uur. Mag dit?
Pauze hoort er niet bij. Je hebt minimaal een half uur pauze, kennelijk heb je hier een uur pauze.
Steve_Nikkel schreef:- En wat kan ik er aan doen, zodat mijn werkgever wel de overuren betaald?
Dat hoeft niet altijd. Dat hangt af van het salaris en de functie.
Steve_Nikkel schreef:ik reistijden mee reken, komen we ver boven 60 uur.
Is dat woon-werk verkeer? Die wordt normaal niet vergoed. In de CAO soms wel als dit boven 1,5 uur uitkomt voor een enkele rit, of als je naar de klant moet en langer onderweg bent dan je reis naar je kantoor.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

alfatrion schreef:
Steve_Nikkel schreef:- Mag er überhaupt een gemiddeld aantal uren in een contract staan?
Het is niet gebruikelijk, maar kan zo snel niet een wetsartikel dat het verbied. Wel is het zo dat de arbeidsduur wordt vermoed gelijk te zijn aan de gemiddelde duur van de afgelopen 3 maanden.
Maar je moet er toch ook niet aan denken dat dit soort dingen in wetten worden gegoten?

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Er gaat al een uur per dag af. Koffie en thee pauze en lunch.
Welk beroep heeft u ?.

Uw Jurist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

- Mag er überhaupt een gemiddeld aantal uren in een contract staan?
Ja, dat mag.

- De tijden die in het contract staan, is 9 uur bij elkaar. Dus 45 uur. Mag dit?
Er staat alleen maar binnen welke tijden u moet werken. Daarbinnen moet u pauzes nemen (2 x 15 en 1 x 30 minuten).

- Bij een gemiddelde werkweek van 40 uur, betekent voor mij de ene week 60 en de andere week 20. Alleen wij werken altijd over. 8 uur minimaal van eerste klant tot laatste klant. Er worden geen pauzes ingepland. Reistijden worden niet meegerekend als arbeidstijd. En nog anderhalf uur thuis werken. We werken dus structureel over. En ben soms 12 uur bezig met mijn werk, verplicht, en word er niet voor betaald. Is mijn werkgever dan strafbaar?
De arbeidswet stelt hier grenzen aan.

- En wat kan ik er aan doen, zodat mijn werkgever wel de overuren betaald?
Onderhandelen

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Gesloten