LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 jul 2016 22:02
Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
Beste dame/heer,
Ik wil onderstaand onderwerp delen omdat ik van mening ben dat ik in mijn recht sta.
Bij het betrekken van mijn nieuw zakelijk onderkomen heb ik de KPN gevraagd mijn telefoons aan te sluiten. Hiervoor is betaald en ben ik in mijn nieuw onderkomen aan de slag gegaan. De telefoons werkten goed, met af en toe een hapering, tot een aantal maanden geleden. Ik ben toen "gehackt" en is gebruik gemaakt van de telefoon om een duur nummer in Cuba te bellen. Gelukkig heeft KPN mij een berichtje gestuurd dat er een continu belsignaal naar Cuba gaat en dat de kosten beginnen op te lopen. Dat is gedaan bij het bereiken van een kostenpost van circa 900 euro (mijn idee; het had ook iets eerder gekund). Bij het vervolgtraject is vast komen te staan dat de telefoons niet met een wachtwoord waren beveiligd. Dus, bij de installatie is dat niet door de monteur gedaan. Gevolg hiervan is dat ik de kosten moet betalen van de telefoonrekening, de monteur om het probleem op te lossen en de telefoon die niet meer bruikbaar is daar de hacker(s) het beveiligd hebben met een wachtwoord (zijn dan toch slimmer als de KPN). Mijn stelling naar de KPN is dat zij verantwoordelijk zijn voor het niet beveiligen van de telefoons daar ik hun heb ingeschakeld voor het aanleggen van de installatie. Als antwoord krijg ik dan: u bent zelf verantwoordelijk voor deze installatie. Dat gaat mij te ver. Wat is dan de waarde om gespecialiseerd personeel in te schakelen als ik toch verantwoordelijk ben. Ik weet namelijk niets van telefonie en hoe dat gedaan moet worden om alles te beveiligen. Mijn eis is terugbetaling van de kosten die ik gemaakt heb omdat zij (lees KPN) niet hun werk hebben gedaan waarvoor ik hun betaald heb.
Bert Alken
Ik wil onderstaand onderwerp delen omdat ik van mening ben dat ik in mijn recht sta.
Bij het betrekken van mijn nieuw zakelijk onderkomen heb ik de KPN gevraagd mijn telefoons aan te sluiten. Hiervoor is betaald en ben ik in mijn nieuw onderkomen aan de slag gegaan. De telefoons werkten goed, met af en toe een hapering, tot een aantal maanden geleden. Ik ben toen "gehackt" en is gebruik gemaakt van de telefoon om een duur nummer in Cuba te bellen. Gelukkig heeft KPN mij een berichtje gestuurd dat er een continu belsignaal naar Cuba gaat en dat de kosten beginnen op te lopen. Dat is gedaan bij het bereiken van een kostenpost van circa 900 euro (mijn idee; het had ook iets eerder gekund). Bij het vervolgtraject is vast komen te staan dat de telefoons niet met een wachtwoord waren beveiligd. Dus, bij de installatie is dat niet door de monteur gedaan. Gevolg hiervan is dat ik de kosten moet betalen van de telefoonrekening, de monteur om het probleem op te lossen en de telefoon die niet meer bruikbaar is daar de hacker(s) het beveiligd hebben met een wachtwoord (zijn dan toch slimmer als de KPN). Mijn stelling naar de KPN is dat zij verantwoordelijk zijn voor het niet beveiligen van de telefoons daar ik hun heb ingeschakeld voor het aanleggen van de installatie. Als antwoord krijg ik dan: u bent zelf verantwoordelijk voor deze installatie. Dat gaat mij te ver. Wat is dan de waarde om gespecialiseerd personeel in te schakelen als ik toch verantwoordelijk ben. Ik weet namelijk niets van telefonie en hoe dat gedaan moet worden om alles te beveiligen. Mijn eis is terugbetaling van de kosten die ik gemaakt heb omdat zij (lees KPN) niet hun werk hebben gedaan waarvoor ik hun betaald heb.
Bert Alken
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jul 2016 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
Zou wel eerst even de Polisvoorwaarden kijken, of het hier wel gaat over een verzekering; of iets wat wel verzekering HEET, maar een overeenkomst IS, waarmee polishouder zich overlevert aan de genade van polisuitgever; zoals de vroegere van mij bleek te zijn; zie b.v.:MichielFRL schreef:Mogelijk kan uw zakelijke rechtsbijstand verzekering...
http://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/foru ... e-hierover 9.7.16
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
Eea hangt af van wat voor contract je hebt afgesloten met KPN, als dat een standaard oplevering, dus verbinding in pand, apparatuur ophangen en aansluiten, en checken of het werkt, gaan zij niet apart nog dingen inregelen met wachtwoorden etc. Dat zou in (de voorwaarden van) het installatiecontract moeten staan.BertAlken007 schreef:Beste dame/heer,
Ik wil onderstaand onderwerp delen omdat ik van mening ben dat ik in mijn recht sta.
Bij het betrekken van mijn nieuw zakelijk onderkomen heb ik de KPN gevraagd mijn telefoons aan te sluiten. Hiervoor is betaald en ben ik in mijn nieuw onderkomen aan de slag gegaan. De telefoons werkten goed, met af en toe een hapering, tot een aantal maanden geleden. Ik ben toen "gehackt" en is gebruik gemaakt van de telefoon om een duur nummer in Cuba te bellen. Gelukkig heeft KPN mij een berichtje gestuurd dat er een continu belsignaal naar Cuba gaat en dat de kosten beginnen op te lopen. Dat is gedaan bij het bereiken van een kostenpost van circa 900 euro (mijn idee; het had ook iets eerder gekund). Bij het vervolgtraject is vast komen te staan dat de telefoons niet met een wachtwoord waren beveiligd. Dus, bij de installatie is dat niet door de monteur gedaan. Gevolg hiervan is dat ik de kosten moet betalen van de telefoonrekening, de monteur om het probleem op te lossen en de telefoon die niet meer bruikbaar is daar de hacker(s) het beveiligd hebben met een wachtwoord (zijn dan toch slimmer als de KPN). Mijn stelling naar de KPN is dat zij verantwoordelijk zijn voor het niet beveiligen van de telefoons daar ik hun heb ingeschakeld voor het aanleggen van de installatie. Als antwoord krijg ik dan: u bent zelf verantwoordelijk voor deze installatie. Dat gaat mij te ver. Wat is dan de waarde om gespecialiseerd personeel in te schakelen als ik toch verantwoordelijk ben. Ik weet namelijk niets van telefonie en hoe dat gedaan moet worden om alles te beveiligen. Mijn eis is terugbetaling van de kosten die ik gemaakt heb omdat zij (lees KPN) niet hun werk hebben gedaan waarvoor ik hun betaald heb.
Bert Alken
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
Een wachtwoord instellen is een persoonlijk iets, dit is bv ook bij het aanschaffen van een mobiel of lap top.
Anderzijds is het natuurlijk interresant hoe de hack heeft plaatsgevonden, met andere woorden, had dit door een wachtwoord vorkomen kunnen worden. En staat het instellen van een wachtwoord in de voorwaarden als verplichting (of dringend advies).
Anderzijds is het natuurlijk interresant hoe de hack heeft plaatsgevonden, met andere woorden, had dit door een wachtwoord vorkomen kunnen worden. En staat het instellen van een wachtwoord in de voorwaarden als verplichting (of dringend advies).
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 jul 2016 22:02
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
Dank voor de reacties.
Paar dingen als opmerking. Het bedrijf OBV-Logistiek vraagt aan KPN om de zaak in te richten en aan te sluiten. Is nooit gezegd dat er op de telefoons een wachtwoord ingevuld diende te worden.
Het tweede is dat er geen informatie is verstrekt door de monteur van de KPN hoe dat heeft kunnen plaatsvinden. Monteur die het is komen herstellen.
Al met al KPN komt er weer mee weg gewoon door aan te geven dat het niet hun verantwoordelijkheid is. Ik heb daarom ook alle contracten met KPN opgezegd (niet dat ze daar van wakker zullen liggen) en overgestapt naar een andere provider.
Paar dingen als opmerking. Het bedrijf OBV-Logistiek vraagt aan KPN om de zaak in te richten en aan te sluiten. Is nooit gezegd dat er op de telefoons een wachtwoord ingevuld diende te worden.
Het tweede is dat er geen informatie is verstrekt door de monteur van de KPN hoe dat heeft kunnen plaatsvinden. Monteur die het is komen herstellen.
Al met al KPN komt er weer mee weg gewoon door aan te geven dat het niet hun verantwoordelijkheid is. Ik heb daarom ook alle contracten met KPN opgezegd (niet dat ze daar van wakker zullen liggen) en overgestapt naar een andere provider.
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
OBV-Logistiek is neem ik aan uw bedrijf, waarom deze reklame.BertAlken007 schreef:Dank voor de reacties.
Paar dingen als opmerking. Het bedrijf OBV-Logistiek vraagt aan KPN om de zaak in te richten en aan te sluiten. Is nooit gezegd dat er op de telefoons een wachtwoord ingevuld diende te worden.
Het tweede is dat er geen informatie is verstrekt door de monteur van de KPN hoe dat heeft kunnen plaatsvinden. Monteur die het is komen herstellen.
Al met al KPN komt er weer mee weg gewoon door aan te geven dat het niet hun verantwoordelijkheid is. Ik heb daarom ook alle contracten met KPN opgezegd (niet dat ze daar van wakker zullen liggen) en overgestapt naar een andere provider.
Verder schrijft u opvallend, "weer" in de zin: Al met al KPN komt er weer mee weg gewoon door aan te geven.......
Heeft u al eerder problemen gehad met KPN.
Verder geeft niet de monteur aan hoe de hack heeft plaatsgevonden, maar moet KPN dit zelf doen, de afdeling waarmee u contact hebt over de afhandeling van deze zaak.
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
De schuld in de schoenen schuiven van KPN is gemakkelijk, het onderbouwen met bewijzen lastig.
Het zal ws om een VoIP oplossing gaan. Dan is het zaak om de router goed dicht te zetten.
Overigens is elke VoIP telefoon gewoon te resetten zodat deze weer bruikbaar is.
Het zal ws om een VoIP oplossing gaan. Dan is het zaak om de router goed dicht te zetten.
Overigens is elke VoIP telefoon gewoon te resetten zodat deze weer bruikbaar is.
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
KPN is en blijft uiteraard verantwoordelijk voor installatie welke naar toenmalige stand der techniek voldoende beveiligd is.
Echter
Telefoons zijn doorgaans niet direct toegankelijk vanaf internet. Normaliter zijn in de router immers geen port-mappings nodig naar de telefoons. Hacken van buitenaf is dan nagenoeg onmogelijk. Mogelijk is een interne PC besmet met malware , en zijn telefoons vanaf die PC misbruikt.
Dat legt aansprakelijkheid toch weer dichter bij topic starter.
Echter
Telefoons zijn doorgaans niet direct toegankelijk vanaf internet. Normaliter zijn in de router immers geen port-mappings nodig naar de telefoons. Hacken van buitenaf is dan nagenoeg onmogelijk. Mogelijk is een interne PC besmet met malware , en zijn telefoons vanaf die PC misbruikt.
Dat legt aansprakelijkheid toch weer dichter bij topic starter.
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
...............?
Ja, meer kan ik niet antwoorden.
De gegevens ontbreken, geen modem merk/type of geïnstalleerde software.
Bij mij thuis;
Modem en draadloos internet is beveiligd met gebruikersnaam en wachtwoord, en die zijn op onderzijde modem voor iedereen leesbaar!
Als ik geen nieuwe gebruikersnaam + wachtwoord instel kan iedereen die op visite komt dit uitlezen.
Verder moet ik jaarlijks deze aanpassen, liefst vaker en bij gestolen laptop kan dit ook uitgelezen worden.
Dus naast tenminste 1x per jaar ook na iedere diefstal of verkoop oude, zelfs na wissen harde schijf is het vaak terug te halen....
Maar telefoon, ik heb via 2 aansluitingen 2 nummers dus met kabel, alleen als ik er een Dect aan hang... moet daar wachtwoord in.
Maar dit is dus een huis installatie en omdat het bedrijf niet noemde wat er geleverd is en wat er aan hangt....
Bellen via laptop zoals Skype en vele anderen zoals ik met headset doe is dus vragen om beveiliging lek.
Maar ik lees niets over wat er geleverd is door KPN en nog bedrijf spullen ook, dat hoorde op MKB forum en niet bij consumenten die
wel eens een bedrijf aan huis hebben....
Zelf maak ik dus nu ook deze fout door huis aansluiting zakelijk te gebruiken dus geen garantie als het fout gaat!
Ja, meer kan ik niet antwoorden.
De gegevens ontbreken, geen modem merk/type of geïnstalleerde software.
Bij mij thuis;
Modem en draadloos internet is beveiligd met gebruikersnaam en wachtwoord, en die zijn op onderzijde modem voor iedereen leesbaar!
Als ik geen nieuwe gebruikersnaam + wachtwoord instel kan iedereen die op visite komt dit uitlezen.
Verder moet ik jaarlijks deze aanpassen, liefst vaker en bij gestolen laptop kan dit ook uitgelezen worden.
Dus naast tenminste 1x per jaar ook na iedere diefstal of verkoop oude, zelfs na wissen harde schijf is het vaak terug te halen....
Maar telefoon, ik heb via 2 aansluitingen 2 nummers dus met kabel, alleen als ik er een Dect aan hang... moet daar wachtwoord in.
Maar dit is dus een huis installatie en omdat het bedrijf niet noemde wat er geleverd is en wat er aan hangt....
Bellen via laptop zoals Skype en vele anderen zoals ik met headset doe is dus vragen om beveiliging lek.
Maar ik lees niets over wat er geleverd is door KPN en nog bedrijf spullen ook, dat hoorde op MKB forum en niet bij consumenten die
wel eens een bedrijf aan huis hebben....
Zelf maak ik dus nu ook deze fout door huis aansluiting zakelijk te gebruiken dus geen garantie als het fout gaat!
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 jul 2016 22:02
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
Beste allemaal, hierbij mijn laatste reactie.
Al met al zie ik alleen maar opmerkingen die aangeven dat het bedrijf fout is en dat KPN vrij uitgaat. Ik blijf op het standpunt staan dat KPN, door ons ingehuurd, dit had moeten aangegeven. In de reactie's zie ik allerlei routers en technische termen worden aangehaald waar wij (in ieder geval ik geen enkel verstand van heb en ook niet wil hebben).
Ik huur daar een zogenaamd professioneel bedrijf voor in en vervolgens wordt toch de consument verantwoordelijk gesteld. En het is onzin of ik nou privé of als bedrijf iemand inhuur. KPN heeft in mijn ogen verzaakt ons aan te geven wat wij nog moeten doen. Vergeet niet dat ik ook betaal voor die diensten. Mij gevoel geeft aan dat ik allemaal KPN's heb die reageren.
Veel succes verder,
Bert
Al met al zie ik alleen maar opmerkingen die aangeven dat het bedrijf fout is en dat KPN vrij uitgaat. Ik blijf op het standpunt staan dat KPN, door ons ingehuurd, dit had moeten aangegeven. In de reactie's zie ik allerlei routers en technische termen worden aangehaald waar wij (in ieder geval ik geen enkel verstand van heb en ook niet wil hebben).
Ik huur daar een zogenaamd professioneel bedrijf voor in en vervolgens wordt toch de consument verantwoordelijk gesteld. En het is onzin of ik nou privé of als bedrijf iemand inhuur. KPN heeft in mijn ogen verzaakt ons aan te geven wat wij nog moeten doen. Vergeet niet dat ik ook betaal voor die diensten. Mij gevoel geeft aan dat ik allemaal KPN's heb die reageren.
Veel succes verder,
Bert
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
Beste Bert,BertAlken007 schreef:Beste allemaal, hierbij mijn laatste reactie.
Al met al zie ik alleen maar opmerkingen die aangeven dat het bedrijf fout is en dat KPN vrij uitgaat. Ik blijf op het standpunt staan dat KPN, door ons ingehuurd, dit had moeten aangegeven. In de reactie's zie ik allerlei routers en technische termen worden aangehaald waar wij (in ieder geval ik geen enkel verstand van heb en ook niet wil hebben).
Ik huur daar een zogenaamd professioneel bedrijf voor in en vervolgens wordt toch de consument verantwoordelijk gesteld. En het is onzin of ik nou privé of als bedrijf iemand inhuur. KPN heeft in mijn ogen verzaakt ons aan te geven wat wij nog moeten doen. Vergeet niet dat ik ook betaal voor die diensten. Mij gevoel geeft aan dat ik allemaal KPN's heb die reageren.
Veel succes verder,
Bert
U vraagt en krijgt een mening op dit consumentenforum over uw zaak. Door verschillende forumbezoekers, ieder op hun eigen wijze.
Echter het komt alhier opvallend en zeer vaak voor dat als de TopicStarter niet leest wat deze wil lezen, de reageerders beschuldigd van bepaalde zaken, nu dat wij allemaal bij KPN werken........
Dat geeft vaak weer een leuke kijk op de topicstarter en het openstaan voor andermans mening.
Laatst gewijzigd door Brahms op 10 jul 2016 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
KPN is ook een waardeloos bedrijf, maar nee de mensen hier zijn geen medewerkers. Trek je niet zoveel aan wat sommigen zeggen.BertAlken007 schreef:Beste allemaal, hierbij mijn laatste reactie.
Al met al zie ik alleen maar opmerkingen die aangeven dat het bedrijf fout is en dat KPN vrij uitgaat. Ik blijf op het standpunt staan dat KPN, door ons ingehuurd, dit had moeten aangegeven. In de reactie's zie ik allerlei routers en technische termen worden aangehaald waar wij (in ieder geval ik geen enkel verstand van heb en ook niet wil hebben).
Ik huur daar een zogenaamd professioneel bedrijf voor in en vervolgens wordt toch de consument verantwoordelijk gesteld. En het is onzin of ik nou privé of als bedrijf iemand inhuur. KPN heeft in mijn ogen verzaakt ons aan te geven wat wij nog moeten doen. Vergeet niet dat ik ook betaal voor die diensten. Mij gevoel geeft aan dat ik allemaal KPN's heb die reageren.
Veel succes verder,
Bert
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
Het feit dat jij ergens geen verstand van hebt, ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid, integendeel. Je geeft hiervoor zelf aan dat je gevraagd hebt "in te richten en aan te sluiten". Blijkbaar heb je niets over beveiliging gevraagd, of andere zaken welke mogelijk van belang zijn. Als leek zou je hier expliciet naar moeten vragen.BertAlken007 schreef:In de reactie's zie ik allerlei routers en technische termen worden aangehaald waar wij (in ieder geval ik geen enkel verstand van heb en ook niet wil hebben).
Ik huur daar een zogenaamd professioneel bedrijf voor in en vervolgens wordt toch de consument verantwoordelijk gesteld.
Verder blijkt nergens uit dat de schuld uberhaupt bij KPN ligt. Als je hen aansprakelijk wilt stellen, zul je met hel wat meer moeten komen.
O ja,,succes bij de andere aanbieders, die zijn echt allemaal stúkken beter...
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
Moneyman schreef:
O ja,,succes bij de andere aanbieders, die zijn echt allemaal stúkken beter...
Niet beter maar wel klantvriendelijker.
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
Lijkt me sterk dat een consument verantwoordelijk gesteld is. Het gaat om telefoons op "een zakelijk onderkomen."BertAlken007 schreef:Ik huur daar een zogenaamd professioneel bedrijf voor in en vervolgens wordt toch de consument verantwoordelijk gesteld.
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
[off topic] Is het eigenlijk niet gevaarlijk dat zoveel ondernemers het verschil tussen zakelijk- en consumentenrecht niet weten? Het zal zo maar eens 1 van de oorzaken kunnen zijn van veel consumentenproblemen die we op dit forum zien. Gewoon ondernemers die geen idee hebben van waar ze mee bezig zijn?
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
Het gros wil graag van 2 walletjes eten.GJvdZ schreef:[off topic] Is het eigenlijk niet gevaarlijk dat zoveel ondernemers het verschil tussen zakelijk- en consumentenrecht niet weten? Het zal zo maar eens 1 van de oorzaken kunnen zijn van veel consumentenproblemen die we op dit forum zien. Gewoon ondernemers die geen idee hebben van waar ze mee bezig zijn?
Ze zijn eigenlijk consument en weten van toeten noch blazen, maar sluiten wel zakelijke contracten af omdat deze belastingtechnisch en/of support-technisch veel interessanter zijn. Echter vergeten ze zich daarna ook te gedragen als zakelijke partner en denken dezelfde 'rechten' te hebben als de consument.
Andersom zie je ook waarbij bedrijven consumentenprodukten afsluiten omdat deze nu eenmaal veel goedkoper zijn, maar als er dan achteraf iets mee aan de hand is, verwacht men wel de support van een b2b en/of compensatie van gederfde inkomsten en dan willen ze ineens met een consumentenprodukt toch zakelijk behandeld worden zonder hiervoor de juiste prijs te betalen!
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
Als ondernemer mis je de bescherming van het consumentenrecht omdat er wordt verwacht dat je professioneel werkt en goed informatie kunt inwinnen. Echter, het inwinnen van informatie kost ongelooflijk veel tijd wil je elke mogelijk obstakel lokaliseren en tackelen.
Ga maar eens een complex product kopen waar je niets van af weet. Stel een tank, als consument mag je verwachten dat het ding doet wat het moet doen, als ondernemer zul je precies moeten definiëren wat de eisen zijn en in hoeverre het product daaraan voldoet.
Voor veel kleine ondernemers is dat een te grote stap.
Ga maar eens een complex product kopen waar je niets van af weet. Stel een tank, als consument mag je verwachten dat het ding doet wat het moet doen, als ondernemer zul je precies moeten definiëren wat de eisen zijn en in hoeverre het product daaraan voldoet.
Voor veel kleine ondernemers is dat een te grote stap.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 jul 2016 22:02
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
Gaat dit altijd zo op dit forum? Wat een commentaar van sommige. Weten zelf niet waar het over gaat en gaan dan maar vergelijkingen maken. Nogmaals en voor de laatste keer! Het gaat om het feit dat ik iemand inhuur waarvan ik verwacht dat hij alles regelt. In dit geval KPN. Heeft totaal niets met zakelijk of als consument te maken. En wij willen niet van twee walletjes eten. Deze discussie is bedoeld om aan te geven dat er in mijn ogen het te makkelijk gaat om de klant de schuld te geven als het fout gaat. Maar verder is dit een zinloos forum (op een aantal goede opmerkingen na) als je op deze wijze deelneemt aan een discussie.
Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten
Als je nog niet (in)ziet dat dat wel degelijk met je zakelijke status te maken heeft, heeft dit topic inderdaad weinig zin.BertAlken007 schreef:Het gaat om het feit dat ik iemand inhuur waarvan ik verwacht dat hij alles regelt. In dit geval KPN. Heeft totaal niets met zakelijk of als consument te maken.