LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoeveel vrijedagen heb ik nu

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
queenfan

hoeveel vrijedagen heb ik nu

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik heb een contract bij een detacheringsbureau daarin staat dat ik op basis van een 40 uurs werkweek recht heb op 24 verlofdagen en 5 werknemersdagen (deze zijn ook vrij op te nemen bedoelt voor dagen dat de opdrachtgeven dicht is en ik dus verplicht verlof moet nemen).

Bij het contract zit ook een bijlage met daarin dat ik naast de 24 verlofdagen ook recht heb op 13 atv dagen (foutje van de baas).

Als ik alles optel zit ik dus op 24+5+13=42 dagen.

Nu na ruim 5 jaar zegt mijn baas dat die 5 werknemersdagen niet eens bestaan, ja ze bestaan wel maar zijn opgenomen in de 13 atv dagen en volgens hem heb ik dus maar 37 dagen verlof.

Maar wordt ik nu gek, nergens staat dat ik geen recht heb op de 5 werknemersdagen (immers heb ik voor getekend) en ik heb dus getekend voor een contract met 24 verlofdagen + 5 werknemersdagen.
Ook heb ik getekend voor de 13 atv dagen die staan in de bijlage.

Mijn vraag is ben ik gek of wordt ik (weer) genaaid door mijn baas, dit is ook al eerder voorgekomen maar dat met mijn kortverzuimvergoeding waarbij ik na 3 maanden niet ziet te zijn geweest een bonus kreeg.

kanovaarder

Re: hoeveel vrijedagen heb ik nu

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Al vaker gezegd......

Dit zijn nu die typische vragen die men voor zou moeten leggen aan de vakbond.
Blijkt uw baas ook nog eens eigen regelaar te spelen dan heeft de werknemer ook nog eens die hele juridische afdeling van de bond tot zijn/haar beschikking.

Grootvader

shorty27

Re: hoeveel vrijedagen heb ik nu

Ongelezen bericht door shorty27 »

Ik adviseer om de wg aan te laten tonen dat die dagen inderdaad in je ATV/ADV dagen zijn opgenomen. Er staat uitdrukkelijk 13 ADV dagen en 5 werknemersdagen lijkt mij?

NIet akkoord mee gaan als hij het wil harmoniseren met je adv dagen. Je hebt dit immers zwart op wit staan.

Handige site voor deze vragen is www.jobcircle.nl. Hier kan je zelf via de chat juridisch advies vragen.

Gesloten