LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] In de ww en een opleiding willen doen.
In de ww en een opleiding willen doen.
Beste mensen,
Mijn man is na een dienstverband van 28 jaar ontslagen. Nu heeft hij werk als oproepkracht en wordt misschien 1x per week opgeroepen om te werken. Nu wil hij de opleiding taxi chauffeur gaan doen, maar dan is hij een paar dagdelen niet beschikbaar om te werken. Het is met baangarantie, hij zal dan voor ongeveer 25 uur per week voor een half jaar aan het werk kunnen. Moet je dit nu wel of niet doorgeven aan het UWV? Graag tips wat je beter wel en niet kunt doen.
Mijn man is na een dienstverband van 28 jaar ontslagen. Nu heeft hij werk als oproepkracht en wordt misschien 1x per week opgeroepen om te werken. Nu wil hij de opleiding taxi chauffeur gaan doen, maar dan is hij een paar dagdelen niet beschikbaar om te werken. Het is met baangarantie, hij zal dan voor ongeveer 25 uur per week voor een half jaar aan het werk kunnen. Moet je dit nu wel of niet doorgeven aan het UWV? Graag tips wat je beter wel en niet kunt doen.
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
Taxi chauffeur opleiding zou je ook in de avond kunnen doen wat heel veel mensen doen.Caily schreef:Beste mensen,
Mijn man is na een dienstverband van 28 jaar ontslagen. Nu heeft hij werk als oproepkracht en wordt misschien 1x per week opgeroepen om te werken. Nu wil hij de opleiding taxi chauffeur gaan doen, maar dan is hij een paar dagdelen niet beschikbaar om te werken. Het is met baangarantie, hij zal dan voor ongeveer 25 uur per week voor een half jaar aan het werk kunnen. Moet je dit nu wel of niet doorgeven aan het UWV? Graag tips wat je beter wel en niet kunt doen.
Maar hij krijgt een baangarantie, zou dit wel doorgeven aan het UWV.
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
Ik zou het hoe dan ook met de UWV overleggen. Wie weet dat zij ook nog een bijdrage willen leveren in de opleiding.
Maar een baangarantie van 25 uur per week, voor hoeveel uur is de uitkering dan? En wat als na een half jaar er geen verlenging is? Ik denk eigenlijk dat er op dit moment meer dan genoeg taxichauffeurs zijn, kijk uit dat ze je man niet op een of andere manier proberen te tillen.
De UWV kan je misschien meteen vertellen of de opleiding die jullie voor ogen hebben een bestaande opleiding is, of dat er iets anders aan de hand kan zijn.
Maar een baangarantie van 25 uur per week, voor hoeveel uur is de uitkering dan? En wat als na een half jaar er geen verlenging is? Ik denk eigenlijk dat er op dit moment meer dan genoeg taxichauffeurs zijn, kijk uit dat ze je man niet op een of andere manier proberen te tillen.
De UWV kan je misschien meteen vertellen of de opleiding die jullie voor ogen hebben een bestaande opleiding is, of dat er iets anders aan de hand kan zijn.
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
Als eerste bedankt voor de reacties. Wij zijn ons er wel degelijk van bewust wat de gevolgen zijn wanneer je niet doorgeeft als je een opleiding wil volgen. Maar omdat hij nu oproepkracht is, denken we dat het UWV dit zal afwijzen. Je kan nl in de tijd dat je een opleiding volgt ook opgeroepen worden voor werk. De opleiding die hij eventueel wil/gaat volgen, gaat via Topsupport Nederland. Dit is wel betrouwbaar, maar kost wel ruim 1200 euro en de coach van het CWI heeft al uitgelegd dat het UWV ons niet in de kosten tegemoet komt.
Het is met baangarantie en dan voor een half jaar en ongeveer 25 uur, dit kan iets meer of minder zijn. De uitkering is op basis van een 38 uur per week.
Er worden toch nog wel chauffeurs gevraagd om schoolkinderen te vervoeren etc. Maar we zullen het toch moeten overleggen.
Het is met baangarantie en dan voor een half jaar en ongeveer 25 uur, dit kan iets meer of minder zijn. De uitkering is op basis van een 38 uur per week.
Er worden toch nog wel chauffeurs gevraagd om schoolkinderen te vervoeren etc. Maar we zullen het toch moeten overleggen.
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
Er zijn meer dan genoeg taxibedrijven die de opleiding voor je
betalen.
betalen.
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
Oké die heb ik dan nog niet gevonden
Zou je mij misschien kunnen vertellen waar ik die kan vinden?
Zou je mij misschien kunnen vertellen waar ik die kan vinden?
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
Weet niet waar je woont en taxibedrijven zijn toch veelal lokaal en regionaal. Kijk eens bij de bedrijven die in uw regio het contract heeft met de scholen voor speciaal onderwijs.Caily schreef:Oké die heb ik dan nog niet gevonden
Zou je mij misschien kunnen vertellen waar ik die kan vinden?
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
Werken en leren is niet meer mogelijk en je moet het toch echt zelf betalen. Anno 2012 gaat het nou éénmaal zo
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
Als je zelf die ruim €1200 moet betalen, zou ik zwart op wit willen hebben dat het UWV daar toestemming voor geeft. En dus niet met een verplicht flutbaantje komt aanzetten, waardoor de opleiding maar half gevolgd kan worden. Ik vind het teveel geld (voor maar een half jaar baangarantie van ca. 25 uur... of minder) om voor in de UWV problemen te komen.
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
Ik ben het toch wel met Jolijn eens. En die baangarantie, wat ga je verdienen dan? Het is maar helemaal de vraag of je die 1200 er uit haalt. Je zult minimaal 200 euro per maand meer dan de uitkering moeten verdienen, in die 25 uur per week dat je werkt. Dat is netto ongeveer 2 euro per uur, bruto ruim 3 euro.Jolijn schreef:Als je zelf die ruim €1200 moet betalen, zou ik zwart op wit willen hebben dat het UWV daar toestemming voor geeft. En dus niet met een verplicht flutbaantje komt aanzetten, waardoor de opleiding maar half gevolgd kan worden. Ik vind het teveel geld (voor maar een half jaar baangarantie van ca. 25 uur... of minder) om voor in de UWV problemen te komen.
Daarbij is het eerste half jaar 25 uur, in plaats van 38, dat moet de UWV dan maar aan zien te vullen. Als je hier aan begint, en pas bij tekenen van het contract er mee komt dat de UWV een half jaar lang 13 uur per week aan moeten vullen, met nog geen ene zekerheid dat je na dat half jaar echt uit de WW bent?
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
Na die zes maanden is het helemaal niet zeker of ze uw man behouden, genoeg mensen die staan te springen om ook 1200 euro willen betalen voor het genot om chauffeur te worden.
Daarbij weet u ws niet van te voren wat voor contract ze gaan aanbieden..... Tien uur of 36 Uur?
Pas hier heel erg mee uit, dat het uwv er niet aan mee werkt zegt mij Genoeg!
Voor werk moet je betaald worden ipv andersom, dus de baas moet in je willen investeren.
Daarbij weet u ws niet van te voren wat voor contract ze gaan aanbieden..... Tien uur of 36 Uur?
Pas hier heel erg mee uit, dat het uwv er niet aan mee werkt zegt mij Genoeg!
Voor werk moet je betaald worden ipv andersom, dus de baas moet in je willen investeren.
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
Met 25 uur taxi rijden verdien je niet echt veel.
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
klopt, ik heb schoolvervoer gedaan in de tijd dat je de opleiding gewoon van een andere chauffeur kreeg die dan een paar keer de route met je mee reed....
's ochtends van half 7 tot 9 uur en dan mocht je 's middags ook nog 2 tot 3 uur rijden, gevolg, je hele dag is weg en je krijgt iets van 6 uur uitbetaald...
In een CAO die ( toen iig) een heel laag basissalaris gaf omdat je het moest verdienen met fooigeld.....
Op een schoolrit! 2 bosjes bloemen aan het eind van het schooljaar! Meer niet.
's ochtends van half 7 tot 9 uur en dan mocht je 's middags ook nog 2 tot 3 uur rijden, gevolg, je hele dag is weg en je krijgt iets van 6 uur uitbetaald...
In een CAO die ( toen iig) een heel laag basissalaris gaf omdat je het moest verdienen met fooigeld.....
Op een schoolrit! 2 bosjes bloemen aan het eind van het schooljaar! Meer niet.
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
Hoelang is dat geleden ?Frantic2 schreef:klopt, ik heb schoolvervoer gedaan in de tijd dat je de opleiding gewoon van een andere chauffeur kreeg die dan een paar keer de route met je mee reed....
's ochtends van half 7 tot 9 uur en dan mocht je 's middags ook nog 2 tot 3 uur rijden, gevolg, je hele dag is weg en je krijgt iets van 6 uur uitbetaald...
In een CAO die ( toen iig) een heel laag basissalaris gaf omdat je het moest verdienen met fooigeld.....
Op een schoolrit! 2 bosjes bloemen aan het eind van het schooljaar! Meer niet.
Je hebt namelijk voor schoolvervoer ook een taxipas nodig die je kan kopen als je een taxidiploma kan overleggen.
Taxidiploma houd in theorie en praktijk, dan kun je kiezen voor een A pas of een B pas.
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
moet ik mijn cv op nakijken, ik moest een chauffeurspas aan vragen en een bewijs van goed gedrag overleggen.
check, 2001 was het.
check, 2001 was het.
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
En toen moest je niet op voor een theorie examen en een praktijkexamen van het CBR ?Frantic2 schreef:moet ik mijn cv op nakijken, ik moest een chauffeurspas aan vragen en een bewijs van goed gedrag overleggen.
check, 2001 was het.
Re: In de ww en een opleiding willen doen.
http://www.cbr.nl/11146.pp?&cookieprefs ... refs=allow
Kijk gewoon een op de site via de link
Ik ben zelf werkzaam bij het CBR en zonder theorie en praktijk certificaat zul je geen taxi pas aan kunnen vragen.
S6 ermee!
Kijk gewoon een op de site via de link
Ik ben zelf werkzaam bij het CBR en zonder theorie en praktijk certificaat zul je geen taxi pas aan kunnen vragen.
S6 ermee!