LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ineens niet uitbetalen extra gewerkte uren
-
ineens niet uitbetalen extra gewerkte uren
ik werk voor een kleine Stichting, hier op de Hoeksche Waard.
Naast mijn contract, werk ik veel extra uren. ( zo ook al mijn collega's)
Ik deed dit hoofdzakelijk, voor extra geld, wat welkom is.
Nu hebben we een nieuwe directeur, welk wil bezuinigen. Op zich niets mis mee.
Nu hebben ze besloten om de extra gewerkte uren niet meer uit te betalen.
Nu krijg je je extra uren, altijd uitbetaald, de volgende maand. Voor nu betekend dit dus dat, alle extra uren die we gewerkt hebben in januari en februari, niet uitbetaald krijgen, maar terug moeten nemen in tijd.
Dit laatste is echter moeilijk. Meeste van ons hebben een klein contract, en nu al te weinig tijd om, naast het begeleiden van gehandicapten, ook nog alle basiskaarten, behandelplannen, netwerkkaarten, en ander administratief tijdrovend werk af te krijgen.
Daarnaast heb ik al die extra diensten gewerkt (allemaal in de weekenden) voor het geld.
Overigens snap ik deze regeling wel, maar dan met ingang van volgende maand, zodat je zelf de keuze hebt om extra te werken, zonder er geld voor te krijgen
mag dit zomaar?
Naast mijn contract, werk ik veel extra uren. ( zo ook al mijn collega's)
Ik deed dit hoofdzakelijk, voor extra geld, wat welkom is.
Nu hebben we een nieuwe directeur, welk wil bezuinigen. Op zich niets mis mee.
Nu hebben ze besloten om de extra gewerkte uren niet meer uit te betalen.
Nu krijg je je extra uren, altijd uitbetaald, de volgende maand. Voor nu betekend dit dus dat, alle extra uren die we gewerkt hebben in januari en februari, niet uitbetaald krijgen, maar terug moeten nemen in tijd.
Dit laatste is echter moeilijk. Meeste van ons hebben een klein contract, en nu al te weinig tijd om, naast het begeleiden van gehandicapten, ook nog alle basiskaarten, behandelplannen, netwerkkaarten, en ander administratief tijdrovend werk af te krijgen.
Daarnaast heb ik al die extra diensten gewerkt (allemaal in de weekenden) voor het geld.
Overigens snap ik deze regeling wel, maar dan met ingang van volgende maand, zodat je zelf de keuze hebt om extra te werken, zonder er geld voor te krijgen
mag dit zomaar?
Re: ineens niet uitbetalen extra gewerkte uren
Hangt van je arbeidsvoorwaarden af. Er is een kans dat in het verleden werd uitbetaald, terwijl dit formeel volgens de arbeidsvoorwaarden in tijd moest worden omgezet. Dan had de vorige directeur waarschijnlijk zelf wel door dat er meer werk was dan het aantal contracturen van iedereen bij elkaar, zodat het beter was om de uren uit te betalen.
De nieuwe directeur heeft dan wellicht de regeld bekeken en gezien dat overuren eigenlijk voor tijd moeten worden ingeruild, en denkt dan meer aan de regels dan aan de realiteit.
De nieuwe directeur heeft dan wellicht de regeld bekeken en gezien dat overuren eigenlijk voor tijd moeten worden ingeruild, en denkt dan meer aan de regels dan aan de realiteit.
De simpelste oplossing: Gewoon collectief besluiten al je gewerkte overuren op te nemen. Dan staat de directeur daar ineens in zn eentje... Succes!
't Is niet sociaal naar de bewoners toe, dus het zal veel moeite kosten deze stap, maar dit soort beleid gaat natuurlijk helemaal nergens over.
't Is niet sociaal naar de bewoners toe, dus het zal veel moeite kosten deze stap, maar dit soort beleid gaat natuurlijk helemaal nergens over.
-
Beste
Het is wel slim om het collectief aan te pakken, maar een goed gesprek dient het begin te zijn
Deze reactie gaat natuurlijk helemaal nergens over.De simpelste oplossing: Gewoon collectief besluiten al je gewerkte overuren op te nemen. Dan staat de directeur daar ineens in zn eentje... Succes!
Naar boven
Het is wel slim om het collectief aan te pakken, maar een goed gesprek dient het begin te zijn
@seagoing racer2:
Ik lees ook nergens in mijn verhaal dat dit de eerste reactie zou moeten zijn.
Ik lees ook nergens in mijn verhaal dat dit de eerste reactie zou moeten zijn.
-
nee, maar er staat ook nergens dat je vindt dat je hier eerst eens een normaal gesprek over moet hebben.
Polariseren en conflict opzoeken kan altijd nog, maar daar wordt in dit geval uiteindelijk niemand beter van
Polariseren en conflict opzoeken kan altijd nog, maar daar wordt in dit geval uiteindelijk niemand beter van
-
Het had eerlijk geweest als ze er met ONS eerst over gesproken hadden, ipv per mail vertellen dat je je extra uren niet krijgt van de afgelopen 2 maanden.
Het schijnt niet eens te mogen, wanneer je parttime werkt.
De OR heeft nu "spoedberaad".
Het is niet eens zo dat de Stichting enorm krap zit.
Het nieuwe rooster is nu zo gemaakt dat iedereen exact aan zijn contracturen zit. Daar blijven nu heel veel open diensten over.
Niemand wil die meer draaien! Al zou ik ze draaien, krijg ik geen geld, maar vrije tijd. Die ik nooit op kan nemen, omdat er te weinig mensen zijn om de roosters vol te krijgen.
Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen!
Het schijnt niet eens te mogen, wanneer je parttime werkt.
De OR heeft nu "spoedberaad".
Het is niet eens zo dat de Stichting enorm krap zit.
Het nieuwe rooster is nu zo gemaakt dat iedereen exact aan zijn contracturen zit. Daar blijven nu heel veel open diensten over.
Niemand wil die meer draaien! Al zou ik ze draaien, krijg ik geen geld, maar vrije tijd. Die ik nooit op kan nemen, omdat er te weinig mensen zijn om de roosters vol te krijgen.
Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen!
hoi heidie
mijn man heeft voor verschillende bedrijven gewerkt.
het ene bedrijf gaf er tijd voor tijd voor oftwel uren opsparn en en dan neem je vrij...
nu zit hij bij een bedrijf waar hij het zelf mag weten ,hij krijgt bij elk overgwerkt uur tot 4 uur dus tot 3 uur 1,24 % en na het 4de uur dus het 4de uur 1,5%.
maar hij zit weer in de metaalelektro ,ook al zit hij op kantoor.
als hij de tijd voor tijd neemt dan nog zetten ze dat op zei maar de 0,24% betalen ze uit.
of de 0,50%
hij had in ja aardig wat uren staan en heeft ze uit laten betalen was een leuk maandsalaris,ja ach er gaat een hoop vanaf,maar eens moet je want ...je kan sparen tot je een ons weegt en zo opsparen heb je er meer aan in 1 keer dan elke keer 10 uur...
dan merk je er niet veel van.
toen ik nog werkte ,ja laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang geleden
toen had ik niks te vertellen werd gewoon uitbetaald niks opsprane...
dus het ligt maar net aan de cao of je baas...
en ik kan me ook voorstellen nu met de crisis dat ze willen dat je zo min mogelijk uren maakt.....logisch...
en idd al het werk neerleggen met zijn allen slaat nergens op...
heb je alleen de mensen waarvoor je zorgt maar mee ,maar je bereikt er niks mee...ben je lid van een bond?/
mvg marieke
mijn man heeft voor verschillende bedrijven gewerkt.
het ene bedrijf gaf er tijd voor tijd voor oftwel uren opsparn en en dan neem je vrij...
nu zit hij bij een bedrijf waar hij het zelf mag weten ,hij krijgt bij elk overgwerkt uur tot 4 uur dus tot 3 uur 1,24 % en na het 4de uur dus het 4de uur 1,5%.
maar hij zit weer in de metaalelektro ,ook al zit hij op kantoor.
als hij de tijd voor tijd neemt dan nog zetten ze dat op zei maar de 0,24% betalen ze uit.
of de 0,50%
hij had in ja aardig wat uren staan en heeft ze uit laten betalen was een leuk maandsalaris,ja ach er gaat een hoop vanaf,maar eens moet je want ...je kan sparen tot je een ons weegt en zo opsparen heb je er meer aan in 1 keer dan elke keer 10 uur...
dan merk je er niet veel van.
toen ik nog werkte ,ja laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang geleden
toen had ik niks te vertellen werd gewoon uitbetaald niks opsprane...
dus het ligt maar net aan de cao of je baas...
en ik kan me ook voorstellen nu met de crisis dat ze willen dat je zo min mogelijk uren maakt.....logisch...
en idd al het werk neerleggen met zijn allen slaat nergens op...
heb je alleen de mensen waarvoor je zorgt maar mee ,maar je bereikt er niks mee...ben je lid van een bond?/
mvg marieke
Hoe hebben jullie dit opgelost?! Ik werk zelf namelijk in een verpleegtehuis en krijg al 6 maanden mijn extra uren niet uitbetaald, ik heb maar een contract van 13 uur p/w, waardoor ik niks heb aan tijd voor tijd en ik wil dus gewoon mijn uren extra uitbetaald krijgen. Wat kan ik doen???