LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loon&benzinevergoeding bij stroomstoring?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Dannyke

Loon&benzinevergoeding bij stroomstoring?

Ongelezen bericht door Dannyke »

Mijn moeder werkt momenteel via een uitzendbureau bij een bedrijf in het gebied waar de afgelopen 2 dagen die stroomstoring was door die heli. Nu is mijn moeder 2 dagen op en neer gereden sochtends en beide dagen kreeg ze te horen dat ze vanwege de stroomstoring niet kon werken en dat ze weer naar huis mocht. Van het uitzendbureau of het bedrijf hebben ze niet gebeld oid. Ze hadden de eerste dag al gezegd bij het bedrijf dat de stroomstoring later op die dag verholpen zou zijn, en ze hebben ook niet meer afgebeld voor de volgende dag.
Toen mijn moeder bij het bedrijf aankwam kreeg ze te horen dat ze op eigen verlof (onbetaald) naar huis mocht, en ze kon eventueel haar eigen vakantieuren inleveren om op die manier toch geld te krijgen

Mijn moeder heeft zowieso al circa 20 euro benzine verreden om er te komen.

Heeft mijn moeder geen recht op benzinevergoeding? Volgens het uitzendbureau niet, omdat die stroomstoring overmacht zou zijn

kanovaarder

Re: Loon&benzinevergoeding bij stroomstoring?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Landurende stroomstoringen.

Even vooropgesteld dat er ook wel werkende telefoons waren had een telefoontje er ook afgekent.
Één autorit had zodoende uitgespaart kunnen worden.

Aan de andere kant is kennelijk die werkgever uit op een slaatje slaan uit de situatie want ik ben er nog niet zeker van of bij dit soort "overmacht" geen loondoorbetaling of het verplicht opnemen van onbetaalde vrije dagen wel mag.

Immers, bij een langdurige stroomstoring zal het gederfde verlies verhaalt kunnen worden en betald worden door de verzekering van de veroorzaker; in dit geval defensie.

Wederom is die telefoon weer handig om eens naar een van de grote vakbonden een telefoontje te plegen.
En mocht er toch sprake zijn van loonderving en extra kosten dan dient u dus in dit geval een claim te leggen bij Defensie.

Toch was er één groot voordeel; u allen zult wel een prachtige sterrenhemel te zien hebben gekregen.

Grootvader
in een lichtvervuilde omgeving.

Gesloten