Ik heb eind januari getekend voor een loonsverhoging van 0,67 cent er bij per uur.
Ik weet het, het is helemaal niks maar in het bedrijf waar ik werk staat het salaris van het personeel niet voorop.
Ik heb dit dus eind januari getekend en vandaag kreeg ik me salarisstrook en zie ik dat dit niet is toegepast. Ik heb 19 cent erbij gekregen (jaarlijkse indexatie).
Na verhaal te halen bij me werkgever blijkt dat de salarisverhoging is afgekeurd door het hoofdkantoor, dit heeft mijn werkgever pas gister gehoord (zegt ze).
Ze zegt dat ze niks kan doen en reageerde heel kill.
Mijn vraag is nu ik heb getekend in januari voor mijn 3e contract die in gaat vanaf April.
Vanaf April zal ik dus ook recht hebben op salarisverhoging maar krijg dit dus nu niet??
Ik heb het juridisch loket gebeld en die geven aan dat ik in me recht sta. Dat mijn werkgever het met hoofdkantoor nog moest regelen is niet mijn verantwoording maar die van haar.
We zijn immers 3 maanden verder?
Het juridisch loket geeft wel aan dat als ik er een zaak van maak ik natuurlijk veel kosten moet betalen en of ik dit hier voor over heb?
0,67cent extra per uur is ongeveer 70euro in de maand erbij.
Het gaat mij gewoon om het principe dat je niet zo met je personeel omgaat daarbij ben ik een student en is het voor mij wel veel geld.
Graag jullie mening.
Alvast bedankt