Mijn werkgever betaald elke maand 8% vakantietoeslag uit (ik persoonlijk vind 1x per jaar uitbetalen fijner, maar goed).
Naast mijn werk krijg ik een aanvulling van de bijstand. Nu heb ik het idee dat de bijstand geen rekening houdt met de 8% vakantietoeslag, met als gevolg dat ik maandelijks aangevuld krijg tot het bijstandsbedrag, maar dat mijn vakantiegeld als sneeuw voor de zon verdwijnt (ongeveer €70,- per maand). Zoiets staat namelijk niet aangegeven op je "loon"strook van de bijstand.
Mijn consulente is nooit te bereiken en de andere consulentes willen mij niet te woord staan omdat ik hun cliënt niet ben.
HELP
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Maandelijkse uitbetaling vakantietoeslag
Re: Maandelijkse uitbetaling vakantietoeslag
Het is een zooitje inderdaad. Lang leve de gemeente......
Ik denk dat ik ook maar even in gesprek moet gaan met mijn werkgever over de uitbetaling van de vakantietoeslag. De bijstand verrekend het opgespaarde vakantiegeld (wat hun 1x per jaar uitkeren) toch ook niet? Waarom dan wel van mijn werkgever? Ik vind het krom...
Ik denk dat ik ook maar even in gesprek moet gaan met mijn werkgever over de uitbetaling van de vakantietoeslag. De bijstand verrekend het opgespaarde vakantiegeld (wat hun 1x per jaar uitkeren) toch ook niet? Waarom dan wel van mijn werkgever? Ik vind het krom...
-
Kvd, de vakantietoeslag wordt sowieso wel met je uitkering verrekend. Is het niet nu, dan wel in mei aankomend jaar.
Als je het per maand krijgt kan jij de rente vangen i.p.v. de werkgever. Het is maar wat je fijner vindt.KvdS1 schreef:(ik persoonlijk vind 1x per jaar uitbetalen fijner, maar goed).
-
Dat zal een vette bonus zijn die rente . Voor een werkgever zou het misschien interessant kunnen zijn als ie rente kon trekken van de vakantiegelden van alle werknemers. Maar meestal worden vakantiegeld rond mei uitgekeerd door de werkgever. En dan gaat die vlieger niet meer op.GJvdZ schreef:Als je het per maand krijgt kan jij de rente vangen i.p.v. de werkgever. Het is maar wat je fijner vindt.
-
Je kan het ook aan van alles en nog wat uitgeven (behalve vakantie, want zoveel is het per maand ook weer niet). Kan ook fijn zijn.GJvdZ schreef:Als je het per maand krijgt kan jij de rente vangen i.p.v. de werkgever. Het is maar wat je fijner vindt.KvdS1 schreef:(ik persoonlijk vind 1x per jaar uitbetalen fijner, maar goed).