LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag mijn werkgever mijn salaris naar beneden bijstellen

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
schiltje

Mag mijn werkgever mijn salaris naar beneden bijstellen

Ongelezen bericht door schiltje »

Wie kan mij voorzien van wijze raad.
Momenteel heb ik in een geschil met mijn werkgever. Mijn werkgever wil mijn salaris naar beneden bijstellen. Als argument geeft hij aan dat ik onrechtmatig jaren lang te veel heb ontvangen. Omdat ik nu meer verdien als mijn chef is mijn werkgever ervan overtuigd dat mijn salaris naar beneden gesteld moet worden.
Aan mijn functie is niets veranderd. Ook aan mijn werktijden is niets veranderd.
Zelf ben ik vanmening dat dit niet zomaar kan. Gezien ik geen juridische achtergrond heb vraag ik u om te reageren.

Ad Verkaad

Re: Mag mijn werkgever mijn salaris naar beneden bijstellen

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Natuurlijk kan dat niet zomaar. Dus ook niets ondertekenen, want dan ben je er weer wel aan gebonden!

Als je werkgever toch begint met minder uit te betalen, zou ik eens bij het Juridisch Loket of een arbeidsrecht-advocaat langsgaan.

sjorsie1982

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Ik heb een keer een bijbaantje gehad, waarbij de werkgever een typefoutje maakte in het contract. Ik kreeg toen 3 uur per uur teveel uitbetaald.
Toen hij het door had was het al te laat en ik heb daar jaren gewerkt met een te hoog uurloon :)

Dus tja, volgens mij mag het dus niet. Ze kunnen hooguit geen verhoging geven todat je loon dmv inflatie weer op het gewone niveau komt.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je hebt jarenlang teveel ontvangen. Het zou je sieren om aan te bieden dit met rente terug te betalen. Niet meer dan normaal lijkt me.

schiltje

Sjoegel, waarschijnlijk geniet je een uitkering! Waar slaat dit antwoord op. Ik heb een presatieloon. Hier is een minimum aankoppeld maar geen max. Omdat ik dus hoog presteer en niet mijn handje ophoud lijkt me niet dat mijn werkgever mijn loon zomaar in mag houden!

Daarnaast heb ik gevraag om mij serieus van antwoord te voorzien. Aan deze opmerkingen heb ik helaas niks.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Nee ik ben werkgever-ondernemer met 3 man in dienst. Als iemand me belazerd zoals jij je baas dan donder ik hem er met kop en staart uit !

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Sjoegel, dat is onzin. Volgens TS is de enige reden dat de baas zijn salaris naar beneden bijstelt dat hij door hard te werken nu meer verdient dan zijn baas. Dat is niet onrechtmatig of frauduleus.

Verder zal iemand ook financiele verplichtingen hebben die hij is aangegaan, bijvoorbeeld huur of hypotheek. Door zomaar het salaris te verlagen komt hij in de problemen, want de huur of hypotheek gaat heus niet omlaag.

Ik denk dat het inderdaad het beste is niets te tekenen, nergens mee akkoord te gaan, en eventueel een advocaat in te schakelen.

schiltje

Super bedankt voor dit advies. Je hebt helemaal gelijk onze lasten etc gaan niet omlaag.
Dit bedoel ik met een advies :)
Daarnaast hebben we inmiddels een advocaat in armen genomen om inderdaad het salaris te behouden wat wij met hardwerken hebben verdiend.

Nogmaals dank voor deze reactie :)

Gesloten