LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maximale duur werken in het buitenland

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
pedinkton

Maximale duur werken in het buitenland

Ongelezen bericht door pedinkton »

1 maand geleden ben ik van baan veranderd. In mijn functie komt het voor dat je voor een korte periode naar het buitenland uitgezonden wordt.
Mondeling is er de afspraak gemaakt dat ik samen met een collega 4 weken richting buitenland zou gaan.

Na 2 weken is de collega echter weer vertrokken richting Nederland en wordt er Inmiddels van mij verlangt dat ik minimaal 6 weken hier verblijf.
Gezien de duur van het project ben ik bang dat dit eerder richting de 3 maanden gaat.

Kan ik deze verlenging zomaar weigeren en wat zijn mijn rechten als werknemer?

Alvast bedankt.

kuklos

Re: Maximale duur werken in het buitenland

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat staat er in je contract hierover? En als jullie bedrijf onder een CAO valt, wat staat daarin?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Natuurlijk kunt u altijd weigeren, maar of dat invloed heeft op uw baan kan alleen u beantwoorden. Als u de baan bent aangegaan waarbij het normaal is om in het buitenland te werken heeft u geen recht van spreke. Nu dat uw collega plots is vertrokken zal het werk toch gedaan moeten worden. Helaas komt dat nu dus op uw schouders terecht. Wel kunt u uw leidinggevende vragen of er een vervanger voor uw collega komt.

pedinkton

In het contract staat niets meer en niets minder dan dat ik bereid ben een periode in het buitenland te werken.

Maar dit zou bijvoorbeeld ook een jaar kunnen zijn etc.?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met een matig contract mag dit.
Helaas slecht geregeld en misschien was je collega niet goed genoeg, of sprak hij slecht zijn talen.......
Bij protesteren zul je een kans hebben dat ze binnenkort een reden zoeken om je kwijt te raken of je krijgt dan flut klussen die niemand wil doen.

Als ze een andere moeten regelen met de reiskosten voor die persoon en jou... dan kun je iets terug verwachten.
Gewoon met alle collega's onderhandelen of dit aangepast moet worden.
Vaak krijg je extra geld, bellen met thuis is duurder en even andere kleren pakken, dat word soms nieuwe kopen.
Ook je kinderen op school, de ouderavond mislopen of de NL tv....
Daar hoorde een vergoeding tegenover te staan die redelijk is.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zou vooral ook kijken hoe dat bij je collega is gegaan. Die is immers al in de situatie dat hij eerder dan gewenst is teruggekeerd. Hoe reageerde de werkgever daarop?

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

In wat voor een bedrijfstak je werkt en wat je functie daar is, wordt niet door je aangegeven, maar zou het bij een internationaal opererend aannemersbedrijf op het gebied van weg- en waterbouw zijn, is dit heel gebruikelijk en het zal ook in de vacature + je contract vermeld hebben gestaan. Drie maanden aaneengesloten is voor baggeraars niet ongebruikelijk. De salariëring is er vaak ook naar. Wanneer het verblijf zelfs veel langer gaat worden, zorgt je werkgever voor jou en je gezin in het betreffende land voor huisvesting (en onderwijs voor de kinderen).

Het is voor ons forumleden dus ook gissen of het wel of niet mag, zolang we niet weten wat voor werk je doet.

pedinkton

We zitten in de metaal en daarbij bouw ik machines en stel ze vervolgens in bedrijf. Dit kan ook bij een klant in het buitenland zijn.
Normaal gesproken is dit maar een week of 2/3.

Inmiddels is het project hier een stuk groter geworden en zijn mijn taken eigenlijk totaal verandert richting quality control en project management.

Ik zal eens in goed overleg gaan om te zoeken naar een redelijke oplossing.
Maar in principe kan het dus zo zijn dat mijn werkgever mij hier voor onbepaalde tijd kan laten zitten?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarschijnlijk zul je op projectbasis inderdaad naar het buitenland gestuurd kunnen worden. De duur is dan afhankelijk van het project.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarschijnlijk zul je op projectbasis inderdaad naar het buitenland gestuurd kunnen worden. De duur is dan afhankelijk van het project.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

pedinkton schreef: Inmiddels is het project hier een stuk groter geworden en zijn mijn taken eigenlijk totaal verandert richting quality control en project management.
Dat klinkt alsof je werkzaamheden dus behoorlijks zijn veranderd en dat je eigenlijk een andere functie zou moeten krijgen. Met een ander salaris en mogelijk ook andere overige arbeidsvoorwaarden.

Ik weet niet hoeveel problemen je momenteel hebt met het langer in het buitenland moeten zitten, maar mogelijk levert een goed gesprek over promotie en verbetering van de beloning voor de toekomst meer op dan 'hakken in het zand' dat je korter in het buitenland wilt blijven.

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Ik kan me een project in Hongkong nog herinneren. Daar zouden we twee weken zijn, misschien 3. Paar collegae moesten na een week door naar Australië zodat ik uiteindelijk 3 maanden in Hongkong zat en het project volledig afrondde. Hoorde helaas bij het werk, zeuren maakt het er niet leuker op. Beetje meer arbeidsethos mag TAS wel hebben...

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

pedinkton schreef:Ik zal eens in goed overleg gaan om te zoeken naar een redelijke oplossing.
Maar in principe kan het dus zo zijn dat mijn werkgever mij hier voor onbepaalde tijd kan laten zitten?
Goed overleg is altijd verstandig. Onbepaalde tijd kan niet, mede door de visumregels van het land waar je heen gaat, welke dat ook mag zijn. Zoals iemand al zei, doe je werk goed en kijk wat je hieruit kan slepen qua promotie en loonsverhoging.

Gesloten