LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn loon wordt niet uitbetaald
-
Mijn loon wordt niet uitbetaald
Mijn oude werkgever moet mij na 3 maanden nog steeds 2 maand loon uitbetalen.
Hij geeft telkens aan dit nog niet te kunnen.
Bij nader onderzoek blijkt de man in kwestie vaker bv's te hebben opgestart en [ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd]
Wie weer wat ik nog kan doen?
Bij nader onderzoek blijkt de man in kwestie vaker bv's te hebben opgestart en [ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mei 2016 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Mijn loon wordt niet uitbetaald
1) Probeer eerst via 'n wetswinkel een pro-deo advocaat te krijgen. Advocaten zijn niet alleen vreselijk duur, maar ook
niet te controleren. (van 'n advocaat krijg je een rekening van minimaal € 6000,--)
2) Doe aangifte op papier bij de politie en laat je niet afschepen met allerlei smoesjes. De politie wordt ook door jou
betaald en heb je recht van ondersteuning.
3) Probeer met de man of vrouw ( die jou nog 2 maanden salaris schuldig zijn ) in contact te komen. Mochten zij een
auto bezitten, probeer dan de sleutel te pakken te krijgen en geef dit aan bij de politie.
4) Wacht deze mensen op en probeer hen van alles te beroven. Lukt dit, geef dat weer aan bij de politie. Controleer
of dit zwart op wit bij gehouden wordt.
5) Probeer alles bekent te maken in de sociaal media met voor en achter naam ook van eerdere zaken en ook van 'n
eventuele partner.( maak foto's van hen en plaats die in de sociaal media )
6) Ik zou razend zijn als mij zo iets zou overkomen. Of hij of zij nou wel of niet kan betalen, is jou probleem niet.
Ik wens je veel succes met dit schorem.
niet te controleren. (van 'n advocaat krijg je een rekening van minimaal € 6000,--)
2) Doe aangifte op papier bij de politie en laat je niet afschepen met allerlei smoesjes. De politie wordt ook door jou
3) Probeer met de man of vrouw ( die jou nog 2 maanden salaris schuldig zijn ) in contact te komen. Mochten zij een
auto bezitten, probeer dan de sleutel te pakken te krijgen en geef dit aan bij de politie.
4) Wacht deze mensen op en probeer hen van alles te beroven. Lukt dit, geef dat weer aan bij de politie. Controleer
5) Probeer alles bekent te maken in de sociaal media met voor en achter naam ook van eerdere zaken en ook van 'n
6) Ik zou razend zijn als mij zo iets zou overkomen. Of hij of zij nou wel of niet kan betalen, is jou probleem niet.
ik ben bang dat je nog serieus bent ook...WILDY43 schreef:1) Probeer eerst via 'n wetswinkel een pro-deo advocaat te krijgen. Advocaten zijn niet alleen vreselijk duur, maar ook
Dus concreet adviseert "WILDY43" aan TS om eerst geld te verspillen aan een advocaat, false aangifte te doen, de auto van de ex-baas te stelen, deze mensen te gaan stalken en anderzijds te beroven, én dit allemaal goed bij te houden en bij de politie bekend te maken... En dan, als TS nog niet in de gevangenis zit, ook even smaad en laster te plegen. OK dan.
Het verhaal van TS doet een beetje denken aan verhalen die je bij het programma Opgelicht hoort. Meestal valt er dan niets te halen. TS kan eventueel een deurwaarder inschakelen en proberen iets te halen, maar zonder meer info kunnen we eigenlijk weinig zeggen.
Het verhaal van TS doet een beetje denken aan verhalen die je bij het programma Opgelicht hoort. Meestal valt er dan niets te halen. TS kan eventueel een deurwaarder inschakelen en proberen iets te halen, maar zonder meer info kunnen we eigenlijk weinig zeggen.
-
Ben je inmiddels al aan het werk bij een ander bedrijf? Of heb je een uitkering van de UWV?Prijzenpot schreef:Mijn oude werkgever moet mij na 3 maanden nog steeds 2 maand loon uitbetalen.
Heeft u een rechtsbijstand verzekering? Als u die heeft kunt u die inschakelen nadat ze hebben gekeken of u zaak terecht is.
Als u zaak terecht is zullen ze misschien beslag leggen op b.v.eigendommen zoals auto van het B.V.. Als ze niks hebben dan zullen ze wel faillissement aanvragen waardoor je je vordering bij de curator neer moet leggen. Meestal valt er niks te halen en krijg je niks.
Als u zaak terecht is zullen ze misschien beslag leggen op b.v.eigendommen zoals auto van het B.V.. Als ze niks hebben dan zullen ze wel faillissement aanvragen waardoor je je vordering bij de curator neer moet leggen. Meestal valt er niks te halen en krijg je niks.
?????john18 schreef:Heeft u een rechtsbijstand verzekering? Als u die heeft kunt u die inschakelen nadat ze hebben gekeken of u zaak terecht is.
Een rechtsbijstandverzekering kán überhaupt helemaal geen beslagleggen.
Dat regelt de rechtsbijstandsverzekeraar.
... Nee, dat is onzin. Daar zijn ze helemaal niet toe gemachtigd.john18 schreef:Dat regelt de rechtsbijstandsverzekeraar.
De advocaat van een rechtsbijstand kan Conservatoir beslag laten leggen door deurwaarder. Zoals elke advocaat dat kan.
Uiteraard moet hij wel verlof vragen aan de voorzieningenrechter
Laatst gewijzigd door john18 op 16 mei 2016 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
En nu pas je je verhaal ineens aan.
Ondertussen weten we niet of het hier om bedragen gaat die een eventuele procedure het überhaupt waard maakt, of wat de situatie verder is.
Ondertussen weten we niet of het hier om bedragen gaat die een eventuele procedure het überhaupt waard maakt, of wat de situatie verder is.
Wat pas ik aan? Ten eerste bepaalt dat rechtsbijstand als hij dat is verzekerd is of het waard is. Was bij mij ook en ging maar om 3200 euro.Julie4444 schreef:En nu pas je je verhaal ineens aan.
Hij past het verhaal niet alleen. HIj geeft alleen wat meer informatie. In essentie klopt het eerste wat hij zei. Dat er tussen "dat regelt de verzekeraar" en de rest nog wat stappen zitten doet er niet zo toe. Het gaat erom dat TS het niet hoeft te doen.Julie4444 schreef:En nu pas je je verhaal ineens aan.
U kunt werkgever een aangetekende brief (laten) sturen over het achterstallige brutoloon / vakantiegeld / reiskosten e.d. (en de brief tevens per mail sturen). Daarin zegt u ook de wettelijke verhoging aan die ingaat vanaf de vijfde dag dat te laat betaald is. Deze kan oplopen van 5 naar 50% (hoe dat berekend wordt kunt u opzoeken in wetsartikel 7:625 van het Burgerlijk Wetboek), u hoeft echter het bedrag nog niet te noemen) en daarnaast de wettelijke rente.
Als een brief nog niet helpt, is een loonvorderingsprocedure in kort geding nodig.
Een andere mogelijkheid is om als de brief niet helpt te dreigen met een faillissementsaanvraag. Dit werkt vaak goed als drukmiddel. Zo niet, dan kan de aanvraag worden doorgezet. Ik raad aan om deze weg alleen in te slaan na overleg met een arbeidsrechtjurist.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Als een brief nog niet helpt, is een loonvorderingsprocedure in kort geding nodig.
Een andere mogelijkheid is om als de brief niet helpt te dreigen met een faillissementsaanvraag. Dit werkt vaak goed als drukmiddel. Zo niet, dan kan de aanvraag worden doorgezet. Ik raad aan om deze weg alleen in te slaan na overleg met een arbeidsrechtjurist.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
De enige die beslag kan leggen is de gerechtsdeurwaarder. Een advocaat kan dat niet/ nooit.john18 schreef:De advocaat van een rechtsbijstand kan Conservatoir beslag leggen. Zoals elke advocaat dat kan.
Enkele offtopic berichten door Moderatie verwijderd.
Klopt heb de post aangepastMoneyman schreef: De enige die beslag kan leggen is de gerechtsdeurwaarder. Een advocaat kan dat niet/ nooit.
Een advocaat kan binnen een procedure een gerechtsdeurwaarder opdracht geven tot beslaglegging.Moneyman schreef:De enige die beslag kan leggen is de gerechtsdeurwaarder. Een advocaat kan dat niet/ nooit.john18 schreef:De advocaat van een rechtsbijstand kan Conservatoir beslag leggen. Zoals elke advocaat dat kan.
(Onder bepaalde voorwaarden)
Kom op zeg, dit is wel spijkers op laag water zoeken.
Stellen dat een dichter niet schrijft maar dat alleen een pen dat kan.
Of dat max niet rijdt maar dat zijn auto dat doet.