Ik werk nu 3,5 jaar bij bedrijf T ( laten we het T noemen). daar werk ik op basis van een nul uren contract. op mijn contract staat dus ook gewoon
"oproep medewerker". Ik werk hier eigenlijk standaard al die tijd op de vrijdag middag en avond en zondag middag en avond. ik heb meerdere malen voor deze 13,5 uur per week uren op papier gevraagd maar steeds niet gekregen omdat het bedrijf tot 2 keer toe is overgenomen en in de wissel mogen ze geen contracten gaan veranderen. het laatste bedrijf nam het een aantal maanden geleden over. ook hierbij heb ik gevraagd om uren op papier en tot heden niet gekregen.
Nu komt het
Ik word ongeveer 10 dagen geleden gebeld dat er een nieuw meisje is aangenomen. en die krijgt 16 uur op papier en die mag o.a. mijn vaste vrijdagmiddag en avond werken en ik moet die dag afgeven.

ik heb gisteren mijn ontslagbrief gestuurd naar kantoor met daarin dat ik per 23 mei niet meer kom werken. hun zeggen dat het echt per maand gaat en dat het dan 1 juni moet zijn.
maar nu sta ik alleen ingeroosterd dit weekend op koningsdag en zondag. in mei op 13 mei moederdag en daarna op 26 en 27 mei. ik kan vanaf de 23ste beginnen van mei bij bedrijf M. ik heb gevraagd of ik deze 2 dagen vrij mag hebben zodat ik daar een goede start kan hebben. ik vraag deze dus 4,5 week van te voren vrij (houd in je achterhoofd dat ik over de telefoon hoorde dat ik 3 weken van te voren hoorde dat elke vrijdag in eens vervalt)
nu zeggen ze dat ik niet vrij kan krijgen. kan dit? mag dit? zo met mijn nul uren contract?