hallo
ik werkte al ruim 3.5 voor werkgever
dat is 4 per week
nu ben ik niet in staat om te werken vanaf okt al en werkgever betaald niet uit
ik heb een nul uren contract wordt er gezegd
het uwv heeft mijn aanvraag ziektewet afgewezen omdat die zeggen ondanks dat je geen contract heb wordt dat wel zo gezien omdat je al lang iedere week die 4 uren hebt gewerkt
nu ligt alles bij rechts bijstand
ik heb nog niets ontvangen al die tijd want de een zegt dit en de ander dat ?
wie kan me meer zeggen hierover?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] o uren contract
Re: o uren contract
Neem contakt op met het juridischloket.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
-
idd doen wat choco zegt!,maar zoals ik lees heb je nu geen recht op uitkering pas na je ontslag??
dit staat er bij het uwv
Nul-urencontract
U wordt ziek tijdens een oproepperiode: u krijgt minstens 70% van uw loon over de afgesproken periode die u zou moeten werken. Als dit lager is dan het voor u geldende minimumloon, krijgt u het minimumloon.
U blijft na afloop van een oproepperiode ziek: u krijgt alleen betaald voor de uren die u heeft gewerkt. Zolang uw arbeidscontract duurt, heeft u ook geen recht op ziekengeld. Pas als uw arbeidscontract eindigt, krijgt u ziekengeld. Een ziektewetuitkering vraagt u aan bij het UWV.
U bent ziek buiten een oproepperiode: in de periode waarin u niet wordt opgeroepen heeft u geen recht op loon. Dat blijft zo als u in deze periode ziek wordt. Zolang uw arbeidscontract nog duurt, heeft u ook geen recht op ziekengeld. Pas als uw arbeidscontract eindigt, krijgt u ziekengeld. Een ziektewetuitkering vraagt u aan bij het UWV
dit staat er bij het uwv
Nul-urencontract
U wordt ziek tijdens een oproepperiode: u krijgt minstens 70% van uw loon over de afgesproken periode die u zou moeten werken. Als dit lager is dan het voor u geldende minimumloon, krijgt u het minimumloon.
U blijft na afloop van een oproepperiode ziek: u krijgt alleen betaald voor de uren die u heeft gewerkt. Zolang uw arbeidscontract duurt, heeft u ook geen recht op ziekengeld. Pas als uw arbeidscontract eindigt, krijgt u ziekengeld. Een ziektewetuitkering vraagt u aan bij het UWV.
U bent ziek buiten een oproepperiode: in de periode waarin u niet wordt opgeroepen heeft u geen recht op loon. Dat blijft zo als u in deze periode ziek wordt. Zolang uw arbeidscontract nog duurt, heeft u ook geen recht op ziekengeld. Pas als uw arbeidscontract eindigt, krijgt u ziekengeld. Een ziektewetuitkering vraagt u aan bij het UWV
Als u al jarenlang 4 uur per week werkt, hoort de werkgever u dit in ziekengeld gewoon netjes uit te betalen, want dat geld dan wettelijk als een 4-uren contract.
Laat dit even bevestigen door rechtsbijstand en daar kun je dan de werkgever mee om de oren slaan, want je staat absoluut in jouw recht!
Laat dit even bevestigen door rechtsbijstand en daar kun je dan de werkgever mee om de oren slaan, want je staat absoluut in jouw recht!
-
ja wat ik nog weet,is dat ze het gemiddelde van de laatste 3 mnd moeten nemen wat je gewerkt hebt,maar of dat ook met een 0 uren contract is,dat durf ik niet te zeggen
Ja, dat is ook met een 0-uren contract voor zover ik weet.rozemarijntje schreef:ja wat ik nog weet,is dat ze het gemiddelde van de laatste 3 mnd moeten nemen wat je gewerkt hebt,maar of dat ook met een 0 uren contract is,dat durf ik niet te zeggen