LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegtermijn

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
mofem

opzegtermijn

Ongelezen bericht door mofem »

Hallo, ik heb mijn derde tijdelijk contract en het volgende zou een vaste baan betekenen.Doordat het zeer slecht gaat met het bedrijf waar ik nu werk kunnen ze me geen vaste baan aanbieden en is mijn contract dus niet verlengd.Het loopt nog tot eind Juni. Omdat ik niet thuis wil zitten ben ik dus al aan het solliciteren gegaan en nu is mij een baan aangeboden.Mijn nieuwe werkgever wil graag dat ik zo snel mogelijk begin en ik zelf natuurlijjk ook!Nu heb ik van mijn oude baas begrepen dat ik dan nu zelf op moet gaan zeggen( terwijl ik de brief van hem thuis heb dat mijn contract niet verlengd wordt) met aftrek van vakantie dagen e.d. zou ik op zijn vroegst rond 20 Juni kunnen vertrekken.Is het mogelijk om toch eerder te vertrekken? Mss in overleg met het UWV of welke instantie dan ook?Mvg Mofem

sjorsie1982

Re: opzegtermijn

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Eerder vertrekken, wat betekent dat je contract wat je nu hebt eerder wordt ontbonden dan rechtswege, kan alleen als de werknemer en werkgever het allebei willen.

Dus je moet toestemming van je huidige werkgever vragen om eerder weg te gaan.
Wil hij dat niet, dan moet je de contractermijn, die in je contract staat afmaken.
Opzeggen hoeft niet want het contract loopt rechtswege af.

marieke2407

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi hoi

kijk wel uit,als je zelf opzegt vergooi je al je kansen op ww..
stel dat het ineens fout gaat bij het andere bedrijf,
ik zeg het alleen maar .

hoop dat je eerder wegkan?

gr marieke

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

kijk wel uit,als je zelf opzegt vergooi je al je kansen op ww..
Dat waag ik in dit geval te betwijfelen... er staat al zwart op wit dat het contract niet wordt verlengd, en "volgens de regels" (van datzelfde UWV) ben je verplicht ander werk te zoeken vanaf het moment dat je weet dat je werkloos zult worden.
Het zou van de huidige werkgever een beetje flauw zijn je tot einde contract vast te houden en je zo de kans op nieuw werk te ontnemen, maar ik vrees dat er weinig aan te doen is als de huidige werkgever z'n poot stijf houdt.
Toch proberen er samen uit te komen, eventueel nagaan wat je juridische positie is (juridisch loket, rechtsbijstand?).

mofem

Ongelezen bericht door mofem »

Bedankt voor de reacties. Het is idd zo dat het al zwart op wit staat dat ik eruit moet, en dan ben je verplicht om te solliciteren. Daar heb ik het uwv al over gebeld en voor de eventuele ww uitkering maakt dat niet uit.
Verder het juridisch loket gebeld en het komt er gewoon op neer dat ik maar af moet wachten wat mijn huidige werkgever wil.
Maandag dus het verzoek indienen om mijn contract eerder te ontbinden en dan maar afwachten.
Hoop dat het me gaat lukken, in deze tijd is het niet zo makkelijk om een baan te vinden dus deze kans wil ik niet aan me voorbij laten gaan. :wink:

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Misschien nog bij het juridisch loket vragen wat de gevolgen zijn als je "onreglementair" opzegt (dus zonder wederzijds goedvinden).
Ik weet niet of je huidige werkgever dan een "opzegboete" ofzo kan eisen (en zo ja, hoe, via een rechtszaak?) en wellicht wil je nieuwe werkgever eventueel bemiddelen (die heeft er immers ook belang bij).
Succes!

marieke2407

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi kiz en mofin

nou maar hopen dat je baas er mee instemt...
mijn man die ging heeeeeeeeeeeeel wat jaren eruit door een reorganisatie..last in first out.(is dat nog of is dat nou afgeschaft?niet dat dat hier aan de orde is hoor,maar vraag het me af?)
en die mocht geen dag eerder weg!!!!!!!!!!!!!!!! echt niet...anders kreeg hij zijn gouden handdruk niet en verspilde hij zijn ww....
hij had al een andere baan en die smeekte net als bij jou om eerder te komen...nou niet.....
ging dus ook niet door en het erge was nog,mijn man deed tot die tijd gewoon netjes zijn werk en degene die liepen te hanegn totaal 113 man..die werden op non actief gezet....ggrrr

dus vandaar dat ik zei kijk ff voor je ww...laat het ons weten ik hoop dat je weg mag!

groetjes marieke2407

Gesloten