LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Partecipatie wet alleenstaande ouders

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Daritho

Partecipatie wet alleenstaande ouders

Ongelezen bericht door Daritho »

Vandaag een berekening gemaakt, ik ben een alleenstaande moeder van drie mooie jongens in de leeftijd 11-9-8.

De uitkerings instantie/politiek wil dat ik weer dat ik in het reguliere arbeidsproces kom.
Hiervoor moet ik als alleenstaande moeder werk ervaring op doen, in mijn verleden voordat ik aan kinderen begon had ik al 20 jaar gewerkt.
Dus heeft de politiek de participatie wet bedacht, iedereen moet een tegen prestatie leveren omdat hij/zij een uitkering krijgt. Hier en daar zijn wat uitzonderingen.
Deze moeder mag nu dus met behoud van uitkering aan het werk voor drie maanden.

Dev gemeente gaat ook nog eens 3 maanden BSO voor mij gaat betalen,
en mijn uitkering. zodat ik 2 dagen kan werken. (staat mooi op de CV) en ben ik sneller in het arbeidsproces.

Mijn berekening per week voor de werkstage en uren die ik nodig heb voor 2 dagen werkstage.

Voorschoolse opvang : woendag en vrijdag beide 1 uur maal 3 kinderen = 6
BSO woensdag van 12.15 t/m 17.15 5 uur maal 3 kinderen =15
Vrijdag van 15.15 t/m 17.15 2 uur maal 3 kinderen =6
Vrijdag 12.15 t/m 13.15 overblijven 1 uur maal 3 kinderen =3

Totaal uren per week. 30 a 6,38 =191,40 x 4 weken is 765,60 per maand....

plus mijn uitkering die ik krijg dat is ook zn 400,--Euro per maand. Want ik werk op een 0 uren contract in de horeca waar ik dus inlever op mijn bijstandsuitkering.
Als de politiek dan toch zo graag weg wil geven dan mogen de politiek mij wel betalen voor het opvangen van mijn eigen kinderen ,want dat doe ik met liefde en het liefst voor niks.

Graag wil ik reactie"s van mensen die in het zelfde parketje zitten en kijken of we hiermee een of andere actie kunnen ondernemen.

tijger1

Re: Partecipatie wet alleenstaande ouders

Ongelezen bericht door tijger1 »

U kunt natuurlijk ook gewoon zelf meer uren aan het werk gaan en de bijstand opzeggen. Dan hoeft u die sommetjes niet te maken,

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Even heel eerlijk: Ik heb je berekeningen niet bekeken. Ik heb gelezen dat je een alleenstaande moeder bent van 3 kinderen en hun leeftijden erbij.

Je kinderen hebben een mooie leeftijd dat je weer aan het werk kan. Kinderopvang wordt, als je een laag inkomen hebt, nog een gedeelte voor je betaald ook. Knijp in je handjes dat je die mogelijkheid hebt!! Dat je ondersteuning krijgt bij het vinden van werk. Onafhankelijk zijn is toch het mooiste.

Die dolle Mina's hebben niet voor niks actie gevoerd voor ons vrouwen. ;) Ik zou (spreekwoordelijk) een moord plegen om weer zelf aan het werk te kunnen. Maar ik zit met handen en voeten gebonden en kan geen kant uit. Prijs jezelf gelukkig dat jij wel de kans krijgt om onafhankelijk te worden, pak die kans met 2 handen beet en geniet!!

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Als je voor de laatste 400 euro uitkering die je krijgt nu gaat werken, ben je mooi van deze regeltjes af.
de overheid betaald al voor jou kinderen. Kinderbijslag en kindgebonden budget.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Daritho schreef:De uitkerings instantie/politiek wil dat ik weer dat ik in het reguliere arbeidsproces kom.
Kan die instantie pijlen niet beter richten op iemand van begin 20 ipv iemand van (mijn invulling) bijna 50 jaar oud?

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

16again schreef:
Daritho schreef:De uitkerings instantie/politiek wil dat ik weer dat ik in het reguliere arbeidsproces kom.
Kan die instantie pijlen niet beter richten op iemand van begin 20 ipv iemand van (mijn invulling) bijna 50 jaar oud?
En waarom dan, iedereen die kan moet een bijdrage leveren jong of oud. Wil je geld van de overheid krijgen mag daar best een tegenprestatie tegenover staan.

16again

puma73 schreef:En waarom dan, iedereen die kan moet een bijdrage leveren jong of oud. Wil je geld van de overheid krijgen mag daar best een tegenprestatie tegenover staan.
Voor zover er echt sprake is van vraag op de arbeidsmarkt, lijkt me het zinvoller dit door jongeren in te vullen, ipv een "lost generation" te creeeren door de jongeren te verdringen door ouderen.

tijger1

En dan iemand van 50 nog minstens 17 jaar bijstand laten trekken? Over lost generation gesproken.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

16again schreef:
puma73 schreef:En waarom dan, iedereen die kan moet een bijdrage leveren jong of oud. Wil je geld van de overheid krijgen mag daar best een tegenprestatie tegenover staan.
Voor zover er echt sprake is van vraag op de arbeidsmarkt, lijkt me het zinvoller dit door jongeren in te vullen, ipv een "lost generation" te creeeren door de jongeren te verdringen door ouderen.
Lijkt mij zinvoller om iedereen bij dit te betrekken i.p.v. een scheiding te brengen.

16again

tijger1 schreef:En dan iemand van 50 nog minstens 17 jaar bijstand laten trekken? Over lost generation gesproken.
TS heeft 20 jaar gewerkt, de "lost generation" gaat nooit werken.
puma73 schreef:Lijkt mij zinvoller om iedereen bij dit te betrekken i.p.v. een scheiding te brengen.
Het idee om werk aan jongeren te geven is niet nieuw:
In de jaren 80 waren VUT regelingen de norm, met als doel ruimte te maken voor jongeren op de arbeidsmarkt.
Volgens mij ontstaat door de participatie wet simpelweg niet meer vraag naar arbeid.... en blijft het dus een stoelendans met veel te weinig stoelen.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

puma73 schreef:
16again schreef:
Lijkt mij zinvoller om iedereen bij dit te betrekken i.p.v. een scheiding te brengen.
Daar is de overheid al druk mee bezig.
Die betrekt er nu ook de mensen van 66 en 67 jaar bij.
En binnenkort die van 70.
Werkeloze jongeren zijn blijkbaar goedkoper dan oudere mensen in de AOW.
Dat later zal blijken dat dit anders is, omdat de jongeren geen arbeidsmoraal hebben opgebouwd en door gebrek aan werk en vrije tijd genoeg hebben om in de criminaliteit belanden wordt genegeerd.

tijger1

Wel ja, maar wat denkt u dan van al die criminele 65 plussers?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef: Het idee om werk aan jongeren te geven is niet nieuw:
In de jaren 80 waren VUT regelingen de norm, met als doel ruimte te maken voor jongeren op de arbeidsmarkt.
Volgens mij ontstaat door de participatie wet simpelweg niet meer vraag naar arbeid.... en blijft het dus een stoelendans met veel te weinig stoelen.
We kennen allemaal mensen die klagen dat hun baas en management van het bedrijf waar ze werken er niets van snappen. Als al die mensen nu eens zelf een bedrijf oprichten en laten zien hoe het moet, dan ontstaan er vanzelf nieuwe banen....

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Daritho schreef:Als de politiek dan toch zo graag weg wil geven dan mogen de politiek mij wel betalen voor het opvangen van mijn eigen kinderen ,want dat doe ik met liefde en het liefst voor niks.

Graag wil ik reactie"s van mensen die in het zelfde parketje zitten en kijken of we hiermee een of andere actie kunnen ondernemen.
He! Hier is een idee: ga bij de BSO werken?

Daritho

Tijger1 en anderen,, Ik vraag om een reactie van mensen die in het zelfde pakketje zitten, en ik heb niet om advies gevraagd,, Ik weet wel wat ik moet doen voor mezelf..
Dus ik begrijp de adviezen ook niet of hebben jullie mijn vraag verkeerd gelezen?

Daritho

Aanbieding,, Ik wil graag mijn kinderen op een veilige manier opvoeden, zonder dat het extra geld kost zodat de VVD nog meer kan bezuinigen.
en geld in portemonnee kan houden.
DE participatie wet, Ik als alleenstaande moeder van drie kinderen mag op werkstage met behoud van uitkering (staat mooi op je CV en heb je sneller een baan),om zo weer in het reguliere arbeidsproces te komen. Hiervoor zou ik 2 dagen stage moeten gaan lopen op de woensdag en de vrijdag, waar ik totaal 30 uur BSO per maand nodig heb…dat is zn 750,– per maand voor 3 kinderen.(Wat ik als alleenstaande moeder nooit terug zal verdienen met 2 werkdagen en zal betekenen dat ik als alleenstaande moeder fulltime moet gaan werken.) De werkstage is voor 3 maand. Als ik nou eens zelf mijn kinderen ga opvangen, ik wil dat met alle liefde en voor niets doen hoor! want de gemeente zal mij echt geen 750 extra geven om mijn eigen kinderen op te vangen, maar de gemeente betaalt wel mijn uitkering en mijn BSO ,,, Die haalt gewoon de moeder bij de kinderen weg.
Hoezo geld weg gooien terwijl ik zelf mijn kinderen kan opvangen.,, krom Nederland.. En dan niet te vergeten voordat ik aan kinderen begon had ik er al zo’n 20 jaar werkervaring op zitten..
Dan word er ook nog eens vertelt dat er veel geld word uit gegeven aan mensen met een uitkering,, maar wat dachten jullie van al da WACHT geld wat ze krijgen in de politiek…
Dit zijn zomaar wat gedachten van een gefrustreerde moeder.. ook zou ik graag willen uitleggen,. wat als ik aan het werk ga en ik maar 1 euro boven de bijstandsuitkering uit kom,, hoe ik zal dalen naar de armoede grens met 3 kinderen en wat voor toekomst mijn 3 getalenteerde zonen dan nog hebben. Plus dat ik mijn als alleenstaande moeder slaaf voel i.p.v. geëmancipeerde vrouw.

tijger1

Als u een beetje boven de bijstandsgrens uitkomt, daalt u natuurlijk helemaal niet naar de armoedegrens. Door meer te werken, gaat u er juist op vooruit.

Dat u zich slaaf voelt ipv een geëmancipeerde vrouw, ligt niet aan de overheid en de nieuwe regels.

En of uw kinderen getalenteerd zijn of niet, is ook niet relevant. Hebben ze geen pa, die bijdraagt in hun onderhoud, of mag de overheid dat doen?

Maar goed, u hebt niet om advies gevraagd schrijft u, en u weet ook wat u moet doen. Mooi toch?

Of wilt u liever gaan demonstreren met mensen die in hetzelfde pakketje zitten, dat ze vrijgesteld worden van arbeid totdat het jongste kind 18 is?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Kom op zeg, zo erg is het nou ook weer niet dat je 2 daagjes in de week voor 3 maanden stage mag lopen. Je blijft gewoon je gratis geld ontvangen. Wees blij dat je deze kans krijgt om weer aan de bak te kunnen! Moet je maar eens kijken hoe ze dat in de USA regelen. Dan maf je 60 uur per week werken om je 3 kinderen een dak boven hun hoofd en eten te geven. Wees blij dat er voor je gezorgd wordt!

Je kinderen zijn overigens oud genoeg om 2 daagjes een paar uurtjes alleen thuis te zijn na school en zullen daar echt niet onder lijden hoor.

En anders ga je toch gewoon bij die BSO solliciteren?

Daritho

Er moeten 3 monden gevoed worden bijstand is geen vet pot..( gaan jullie voor niks werken?) als ik ga werken wil ik erop vooruit gaan en niet in de bijstand blijven zitten,, zn werkgever kan mij ook een half jaar contract geven met 2 maand proeftijd, zodat ik erop vooruit ga.. nu mag de werkgever geld in de zakhouden en mag alsnog de overheid mijn kinderovang betalen.. dit is krom.. zoveel geld hoeft het allemaal niet te kosten,, de dingen worden verdraait...

Daritho

Ik wil graag werken,, maar hoe kom je erbij dat als ik ga werken dat ik erop vooruit ga? hoe ken jij mijn situatie,, ik moet eerst de kinderopvang terug verdienen 765 euro 400 uitkering ... dat is totaal 1165 .. dat ga ik als alleenstaande moeder niet terug verdienen... in 2 dagen dat betekent dat ik full-time moet gaan werken,,, ik heb zelf bewust voor kinderen gekozen en ik heb er niet voor gekozen om partime moeder te zijn....

Gesloten