LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] passende en vervangende arbeid

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
chris024

passende en vervangende arbeid

Ongelezen bericht door chris024 »

Hallo,

mijn vraag gaat over de term passende en vervangende arbeid.

De situatie:

sinds 2006 via UZB werkzaam bij inlener in Nijmegen. Vanaf april 2011 is er een fase 4 contract met doorbetalingsverplichting. Arbeidsomvang is op basis van min/max.

Nu heb ik een beroep gedaan op de doorbetalingsverplichting van het UZB. Dit is aanvaard. Nu willen zij mij ander werk aanbieden in Eindhoven of Margraten. Dit is een reistijd van meer dan 2 uur en ook gaat mijn uurloon van 13 naar 9 euro.

Vraag:

- kan het UZB mij zomaar ander werk aanbieden terwijl de inleenopdracht nog niet is beëindigd?
- de NBBU-cao spreekt enkel over passend en vervangend werk bij einde van de inleenopdracht. Daar is hier dus geen sprake van. In hoeverre ben ik verplicht in te gaan op dit verzoek van het UZB?

Bij voorbaat dank,

Chris
Nijmegen

Leo The Emperor

Re: passende en vervangende arbeid

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Nu heb ik een beroep gedaan op de doorbetalingsverplichting van het UZB. Dit is aanvaard.
- kan het UZB mij zomaar ander werk aanbieden terwijl de inleenopdracht nog niet is beëindigd?
Je hebt toch zelf een beroep gedaan op de doorbertalingsverplichting, en dan is het logisch dat ze ander werk voor je gaan zoeken.

Nijmegen - Eindhoven is inderdaad een hele afstand, maar tegenwoordig zijn de normen opgerekt en wordt een baan al snel als passsend betiteld. 2 uur reistijd per dag ( 1 uur heen en 1 uur terug) is niet uitzonderlijk. Ik denk dat je bij een weigering juridisch niet sterk staat

Emmy75

Re: passende en vervangende arbeid

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Misschien heeft u iets aan deze informatie op uitzendbureau.nl

Wellicht kunt u ook eens informeren bij juridisch loket of UWV wat passende arbeid is. Als het UZB bijvoorbeeld een ontslagvergunning moet aanvragen, zullen zij ook moeten overleggen of zij passende arbeid hebben aangeboden. Dan zal dat meestal beoordeeld worden aan de maatstaven van het UWV.
Leo The Emperor schreef:Nijmegen - Eindhoven is inderdaad een hele afstand, maar tegenwoordig zijn de normen opgerekt en wordt een baan al snel als passsend betiteld. 2 uur reistijd per dag ( 1 uur heen en 1 uur terug) is niet uitzonderlijk.
Nijmegen - Eindhoven is nog redelijk te doen. Nijmegen - Margraten daarentegen vind ik toch een beetje onredelijk om dat te verwachten. Met het OV is dat bijna niet te doen en ik schat een reistijd van ca. 2,5 uur enkel.

Gesloten