Leeuwaren- Callcenterbedrijf Cendris in Leeuwarden overweegt het werk voor PostNL - een belangrijke klant - te verhuizen naar een lagelonenland.
Dat moet de bedrijfskosten drukken, nu het personeel dat PostNL-klantenservice uitvoert een akkoord over loonsverlaging heeft weggestemd. Een lager kostenniveau blijft noodzakelijk voor de gezondheid van het bedrijf, aldus de directie in een brief aan de medewerkers in Leeuwarden. Naast "offshoring" als optie wordt ook een 'andere richting' van het PostNL-netwerk genoemd, met een flinke reorganisatie tot gevolg. Er bellen in Leeuwarden ruim honderd mensen voor het post bedrijf. PostNL is een van de belangrijkste opdrachtgevers en tevens eigenaar, maar zette de klantenservicetak van Cendris deze zomer in de etalage. De vakbonden betwijfelen of de Friese vestiging zonder PostNL bestaansrecht heeft.
Leeuwarder Courant 2 oktober 2012.
Klanten Cendris facilitair callcenter:
Nederlands Dagblad
Vodafone
Nuon
T-Mobile
PostNL
UPC
Ziggo
FNV
Citroën
Eneco
KPN
P&G
Postbus 51
TUI
Schoonenberg
NL match
Brocacef
SRK
Leger des Heils
V&D
Avéro-Achmea
Rabobank
NEVI
Agis
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL klantenservice naar lagelonenland?
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: PostNL klantenservice naar lagelonenland?
Suriname? Ken geen andere landen waar ze Nederlands spreken.
https://www.google.com/search?q=callcen ... lr=lang_nl
https://www.google.com/search?q=callcen ... lr=lang_nl
Re: PostNL klantenservice naar lagelonenland?
En Zuid-Afrika. Kaapstad bijvoorbeeld.
Re: PostNL klantenservice naar lagelonenland?
Hoeft natuurlijk geen Nederlandstalig land te zijn, Dell en Microsoft hebben ook een call centre in Ierland en kunnen genoeg Nederlandstaligen (meestal studenten) vinden die dit werk willen doen.Suriname? Ken geen andere landen waar ze Nederlands spreken.