Ik wilde graag uit de sociale dienst komen dus ik zei tegen mijn consulent : zet me alsjeblieft in een traject!!
Dat traject betekent wel dat je niets verdient maar ach als ik dan binnen een half jaar werk kan vinden dan is dat erg mooi.
Ik kom bij A.C en ik krijg te horen dat ik zelf mijn werktijden in kan delen(erg handig als je kinderen hebt), ik zou een nieuwe comp krijgen waarmee ik kan werken (nl thuiswerk op de pc) ,kinderopvang zou geregeld worden (mocht dat nodig zijn).
Helemaal enthousiast begin ik aan de cursus bij A.C en na een paar weken gaan we naar het bedrijf waar we voor gaan werken(we zitten met zo'n 10 man op deze cursus).
Helemaal geweldig onze nieuwe werkgever, een heel leuk en gezellig bedrijf.
Ondertussen merken we dat we toch zelf alles moeten regelen en gemaakte afspraken worden door A.C niet nagekomen.
Zo krijgen we een (geleasde) laptop of comp die 4 jaar oud is en die moeten we dan ook zelf verzekeren !!!
De telefoon aansluiting (hebben we nodig voor het werk) en de internet aansluiting verloopt niet vlot, gedeeltelijk te wijten aan KPN maar ook doordat A.C zijn zaakjes niet op orde had.
Ondertussen verwacht onze werkgever dat we gaan werken wat ook erg logisch is dus wij maar met de auto of de trein om onze uren te maken.
Mijn vriendin is gelukkig bereid om mijn kinderen op te vangen maar na een paar keer trekt ze het ook niet meer dus zit ik met mijn handen in het haar!!
A.C zou ons begeleiden en hadden mooie praatjes dat alles geregeld zou worden NIET DUS.!!
Ik ben uitgemaakt voor baby en zeikerd en er werd ons met andere woorden duidelijk gemaakt dat we luie mensen waren die van de steun trekken!!! Waarom ga ik nu dan voor de kat zijn .... werken!!!!
Ik heb ook liever een goedbetaalde baan maar ze liggen niet voor het oprapen, met een lage opleiding plus het feit dat ik een alleenstaande moeder ben is het heel moeilijk.
Ik hoop dat dit hele gebeuren mij verder helpt en dat ik nooit meer iets met A.C te maken krijg, het is een grote aanfluiting daar
En dan is er nog veel meer wat niet klopt maar dan heb ik nog een uur nodig om te tikken, ZO dit lucht wel op
Alle aankomende Alexander Calder slachtoffers... Veel Sterkte!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reintegratie bureau Alexander Calder
-
Re: reintegratie bureau Alexander Calder
Hai Piekhaarthea,
Ook ik ben een Alexander Kalder slachtoffer! Althans, dat probeerden zij!
Mijn ervaringen dateren uit 2003.
Ook ik werd gestuurd door de Sociale dienst naar dit reintegratiebureau!
In dezelfde periode solliciteerde ik al regelmatig, dus buiten A.C. om.
Nadat ik mijn eerste gesprek had gehad met één van de medewerkers van A.C. en voordat ik voor de eerste dag daar mijn tijd moest verdoen met kranten lezen en op internet speuren naar een functie (totaal zinloos want dat deed ik thuis al, was het niet dat deze mensen (vet)betaald moeten worden door de Sociale dienst) werd ik gebeld door het bedrijf waar ik gesolliciteerd had dat ik aangenomen was!! Ik was dolblij, ik wilde heel graag bij dat bedrijf werken.
Ik belde de medewerker van A.C. om te melden dat en waarom ik niet zou komen.
Daarop stelde deze meneer vast dat ik werk had gevonden dankzij A.C. (?????????)
Hij vroeg mij om de papieren te komen tekenen, in drievoud (één voor mijzelf, één voor A.C. en één voor de Sociale dienst)!!! Ik heb dat geweigerd omdat ik gesolliciteerd had voordat ik bij A.C. terecht kwam.
Hij werd erg boos (hij had mijn handtekening nodig om geld te vangen voor werk dat hij niet geleverd had!!!)
Daarna heeft hij mij tot 3x toe in drievoud de papieren thuis gestuurd, Iedere keer opnieuw zonder ook maar één persoonlijk woord op papier! Ik heb de papieren niet getekend en ook niet teruggestuurd... Ik laat niemand geld verdienen over mijn rug toevallig!
2 jaar later belt mijn dochter vanaf huis naar mijn werk en meldt dat er 's avonds (!!!! ) 2 mannen aan de deur stonden en dat zij vroegen of zij even de papieren van A.C. wilde zoeken (ECHT GEBEURD!!) Daarop belde mijn dochter mij. Ik heb haar toen verboden om de deur nog open te doen.
Uiteraard heb ik een klacht ingediend bij A.C. waarop ik natuurlijk nooit meer iets heb vernomen. Bij de Sociale dienst had ik geen uitkering meer omdat ik volledig werkte.
A.C. gaat wel heel erg ver om (onterecht) geld over de rug van een cliënt te verdienen! Zorg dat je alert bent op de werkwijze van A.C. en onderteken niets waar je niet achter staat!
Zo zie je dus maar hoe slecht de communicatie tussen deze twee bedrijven is en dat er niets gecontroleerd wordt. En maar zakken vullen!!
Mvg,
Josee
Ook ik ben een Alexander Kalder slachtoffer! Althans, dat probeerden zij!
Mijn ervaringen dateren uit 2003.
Ook ik werd gestuurd door de Sociale dienst naar dit reintegratiebureau!
In dezelfde periode solliciteerde ik al regelmatig, dus buiten A.C. om.
Nadat ik mijn eerste gesprek had gehad met één van de medewerkers van A.C. en voordat ik voor de eerste dag daar mijn tijd moest verdoen met kranten lezen en op internet speuren naar een functie (totaal zinloos want dat deed ik thuis al, was het niet dat deze mensen (vet)betaald moeten worden door de Sociale dienst) werd ik gebeld door het bedrijf waar ik gesolliciteerd had dat ik aangenomen was!! Ik was dolblij, ik wilde heel graag bij dat bedrijf werken.
Ik belde de medewerker van A.C. om te melden dat en waarom ik niet zou komen.
Daarop stelde deze meneer vast dat ik werk had gevonden dankzij A.C. (?????????)
Hij vroeg mij om de papieren te komen tekenen, in drievoud (één voor mijzelf, één voor A.C. en één voor de Sociale dienst)!!! Ik heb dat geweigerd omdat ik gesolliciteerd had voordat ik bij A.C. terecht kwam.
Hij werd erg boos (hij had mijn handtekening nodig om geld te vangen voor werk dat hij niet geleverd had!!!)
Daarna heeft hij mij tot 3x toe in drievoud de papieren thuis gestuurd, Iedere keer opnieuw zonder ook maar één persoonlijk woord op papier! Ik heb de papieren niet getekend en ook niet teruggestuurd... Ik laat niemand geld verdienen over mijn rug toevallig!
2 jaar later belt mijn dochter vanaf huis naar mijn werk en meldt dat er 's avonds (!!!! ) 2 mannen aan de deur stonden en dat zij vroegen of zij even de papieren van A.C. wilde zoeken (ECHT GEBEURD!!) Daarop belde mijn dochter mij. Ik heb haar toen verboden om de deur nog open te doen.
Uiteraard heb ik een klacht ingediend bij A.C. waarop ik natuurlijk nooit meer iets heb vernomen. Bij de Sociale dienst had ik geen uitkering meer omdat ik volledig werkte.
A.C. gaat wel heel erg ver om (onterecht) geld over de rug van een cliënt te verdienen! Zorg dat je alert bent op de werkwijze van A.C. en onderteken niets waar je niet achter staat!
Zo zie je dus maar hoe slecht de communicatie tussen deze twee bedrijven is en dat er niets gecontroleerd wordt. En maar zakken vullen!!
Mvg,
Josee
-
Hoi Josee
Dat is wel erg brutaal zeg , maar ik verwacht ook niets anders van A.C.
Ik heb een contract onder mijn neus gekregen wat ten eerste lijkt of het door een 8 jarige is geschreven en wat te belachelijk voor woorden is maar ik heb het niet ondertekend en ze vragen er ook niet meer naar , 1 grote aanfluiting daar!!!
In de krant en naar de gemeente toe doen ze het overkomen dat ze ons 6 mnd begeleiden en 1x in de 2 weken moeten we bij A.C komen om alles door te nemen enz..
Nou niet dus en meer dan de helft van de groep kan nog niet werken omdat alles nog niet goed geregeld is maar ondertussen vangen ze wel goudgeld voor ons, hoop dat Tros Radar hier een item van maakt, een collega heeft nu brieven gestuurd tot aan de gemeente toe dus hier komt nog lang geen eind aan!!
Ben blij dat jij zelf werk hebt gevonden, nu ik nog ,
Groetjes "Thea"
Dat is wel erg brutaal zeg , maar ik verwacht ook niets anders van A.C.
Ik heb een contract onder mijn neus gekregen wat ten eerste lijkt of het door een 8 jarige is geschreven en wat te belachelijk voor woorden is maar ik heb het niet ondertekend en ze vragen er ook niet meer naar , 1 grote aanfluiting daar!!!
In de krant en naar de gemeente toe doen ze het overkomen dat ze ons 6 mnd begeleiden en 1x in de 2 weken moeten we bij A.C komen om alles door te nemen enz..
Nou niet dus en meer dan de helft van de groep kan nog niet werken omdat alles nog niet goed geregeld is maar ondertussen vangen ze wel goudgeld voor ons, hoop dat Tros Radar hier een item van maakt, een collega heeft nu brieven gestuurd tot aan de gemeente toe dus hier komt nog lang geen eind aan!!
Ben blij dat jij zelf werk hebt gevonden, nu ik nog ,
Groetjes "Thea"
OOk mijn ervaringen dateren uit 2003. Ik werd voor 20 uur per week goedgekerud, maar omdat ik dat qua gezondheid niet zou halen was ik inbezwaar tegen het UWV.
Ik wilde dolgraag voor 12 uur per week aan het werk en de arbeidsdeskundige van het UWV had al een opmerking gemaakt van"ik denk niet dat ze iemand als jij ergens willen hebben."dus in mijn na-iviteit van toen dacht ik dat ik alle hulp zou kunnen gebruiken.
Als ernstig astma-patient zat ik in een zeer stoffig gebouw, de consuelnten wisten minder dan sommige clienten, ik moest hele dagen training volgen, terwijl ik amper energie had voor halve dagen van dat soort "trainingen", etc, etc.
Mijn verhaal staat op waocafe.nl als "lucia bij Calder"en dit verhaal is eigen;lijk maar een topje van de ijsberg van wat ik daar heb meegemaakt.
Ik wilde dolgraag voor 12 uur per week aan het werk en de arbeidsdeskundige van het UWV had al een opmerking gemaakt van"ik denk niet dat ze iemand als jij ergens willen hebben."dus in mijn na-iviteit van toen dacht ik dat ik alle hulp zou kunnen gebruiken.
Als ernstig astma-patient zat ik in een zeer stoffig gebouw, de consuelnten wisten minder dan sommige clienten, ik moest hele dagen training volgen, terwijl ik amper energie had voor halve dagen van dat soort "trainingen", etc, etc.
Mijn verhaal staat op waocafe.nl als "lucia bij Calder"en dit verhaal is eigen;lijk maar een topje van de ijsberg van wat ik daar heb meegemaakt.