LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sociaal werkplaats

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
20solveig14

Sociaal werkplaats

Ongelezen bericht door 20solveig14 »

Goedendag allemaal,
Ik heb een dochter die niet kan werken zonder begeleiding. Nou staat ze op de wachtlijst van de WSW en had een tijdje terug een gesprek gehad. Het was niet duidelijk of ze begeleid of beschut moest werken. Mijn man vertelde dat er enorm veel mensen daar werkten en dat de belangrijke eisen van mijn dochter, rust, orde en veel structuur eigenlijk daar niet eens was. Het werd mijn man al gauw duidelijk gezegd dat er geen rust en orde zal zijn zoals in haar WSW indicatie staat. Nou zijn wij heel erg bang dat onze dochter het niet lang daar gaat volhouden en elk moment in elkaar kan storten. Omdat de WSW gericht is op mensen die niet zonder begeleiding kunnen werken vroeg ik mij toch nog af of er WSW bedrijven bestaan die wel meer rust geven. Onze dochter is zwaar autistische en verstandelijk beperkt IQ 45 en daar na heeft ze veel last van angsten, depressie en gedragsproblemen. Wij waren al lang blij dat ze kan werken en goedkeuring heeft gekregen maar nou beginnen wij erg over de toekomst beeld, wat betref het werken over te twijfelen. Onze dochter heeft namelijk zelf er voor gekozen om te werken omdat ze wou leren hoe het is om geld te verdienen.
Graag zou ik willen weten of iemand hier ervaring mee heeft en ons wat tips kan geven.
Helaas is er op het internet weinig over te vinden dan alleen maar bezuinigen.

Met vriendelijke groet,

Mevr. Solveig

Annikaatje

Re: Sociaal werkplaats

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Soms heb je bij bijvoorbeeld bejaardenhuizen plek voor mensen met een beperking. Als je een klein huis zoekt is dat denk ik niet heel druk, maar ik weet natuurlijk niet hoe rustig het voor uw dochter moet zijn.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ze zoekt geen huis......

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

dhc schreef:Ze zoekt geen huis......
Ik snap je verwarring maar ik heb het over een baan, niet over een plek om te wonen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben je niet lid van een of andere autistenvereniging, of een begeleidende instantie die je kan helpen? Kijk met name eens op facebook, daar zijn verschillende (over het algemeen besloten) groepen van mensen die er mee te maken hebben.

- groepen voor volwassen autisten
- groepen voor autistische kinderen
- groepen voor ouders en partners van autisten
- noem maar op...

Daar (met name de groepen voor ouders en partners van - zul je waarschijnlijk meer een luisterend oor krijgen en tips krijgen dan hier.

20solveig14

Ongelezen bericht door 20solveig14 »

Hartelijk bedank voor jullie reacties!
Over de Facebook pagina heb ik nooit over na gedacht en dat er besloten groepen bestonden.
Ik zal dan ook meteen een Facebook pagina gaan aan maken. En over het bejaardentehuis werk zal ik ook samen met mijn man overleggen.

Met vriendelijke groet,

Mevr. Solveig

Gesloten