LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sociale dienst groningen....onmenselijk ??

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
ajburger

Sociale dienst groningen....onmenselijk ??

Ongelezen bericht door ajburger »

mijn brief aan de soos......zegt genoeg denk ik :cry:

ik, anton johannes burger
groningen,
ben niet te spreken over de manier waarop jullie zaken doen.
ik zal even een kleine situatie schets doen....
Er komt iemand in mijn leven met wat achtergrond...ze is alleenstaand en heeft 4 kinderen (1 jongen ondertussen 13 en 3 meiden van ondertussen 11)
door de dingen die ze heeft meegemaakt ziet zij samenwonen niet als een optie (misbruikt verkracht inelkaar geslagen en achtergelaten metschuld en 4 kids, wel door div mannen)....een LAT-relatie is het begin....
Ze krijgt wat last van kwaaltjes en energie gaat achteruit....na wat heen en weer met arts toch maar een onderzoek en voila het "verlossende"woord
een aggressieve vorm van darmkanker is gevonden.
Er is weinig voorstellingsvermogen nodig om in te zien dat ze dit niet in haar eentje red, (chemo, bestraling etc etc als alleenstaande met 4 kids)
maar zij heeft een sociale dienst uitkering en ik ook.....we willen dit eerlijk doen en jellie belt met haar afdeling en meld de situatie.....
deze mensen kijken in elk geval naar de situatie en zeggen...ok officieel niet, maar gezien de situatie maken we hier geen melding van.
Ik doe hetzelfde en krijg de brief dat mijn uitkering per direct gestopt is.... de onmenselijke behandeling van gemeente groningen, geweldig....
Gelukkig is de vrouw die jellie begeleid bij de soos hier niet over te spreken...en bood hulp.....ik was al langs geweest , heb gebeld maar kreeg alleen maar nee nee nee te horen , niks kon... nadat de andere soos contact had opgenomen met de melding waar zijn jullie nou helemaal mee bezig, ineens mijn uitkering niet gestopt maar opgeschort...ik heb daar UITDRUKKELIJK gemeld, wat jullie ook van plan zijn met deze behandeling, ik wil niet dat jullie jellie daarmee belasten, die probeerd er mee te leven dat ze, op dat moment nog zeer waarschijnlijk, dood zal gaan en 4 kinderen zal achterlaten.....
Als jullie met boetes of wat dan ook gaan strooien, jellie mag hier niks van merken...
en jawel....zo vriendelijk als ze er mee omgaan gaat een paar dagen later de telefoon....mijn contactpersoon uit soos groningen ....of ze over een half uur met de sociale recherche langs kan komen... ik zeg nog dat ik daar niet mee eens ben , maar wordt bedreigt dat dan alles stopt..geen geld..dus ok mot maar...Jellie ging inderdaad er mee om zoals ik al dacht (behoorlijk in de stress).
De voorstellen van die man van de sociale recherche waren echt bij de beesten af...
hij stelde letterlijk voor om ze te laten overblijven.....en zag geen problemen...wij waren een andere mening toegedaan en daarop vroeg de man "wat zouden jullie dan voorstellen", waarop we bijna in koor antwoorden wat dacht je van een jaar sollicitatie plicht ontheffing?...
daar was de man het niet mee eens want dan kwam het geld uit ZIJN potje...
enige overgebleven mogenlijkheid was PGB (persoons gebonden budget)en we kregen 3 maanden om dat te regelen.
ondertussen is mijn relatie met de soos onder nul (geen rekening houden met verzoeken,in mijn ogen een zeer asociale behandling gekregen),
maar we regelen het en per 1 april kom ik in dienst van jellie.
ik ben nu uit de uitkering en wil er ook niet bij komen omdat na alle ervaringen ik niet meer normaal op hun kan reageren, er zit veel oud zeer,
ik moet vertellen waar ik een baan heb gevonden vind de soos...en dreigen met korting of stoppen van mijn uitkering als ik niet reageer.
mijn bescheiden mening is, zak in de str..... ik heb geen uitkering en je weet wie mijn werkgever is je hebt mij ertoe gedwongen om het met PGB te regelen.
maar ik bel zeg jongens, geen post meer naar mij, ik ben niet meer bij jullie, en als je wilt weten hoe en wat....LEES een keer het dossier. het staat eral in...ik blijf niet bezig met jullie, ik wil jullie nooit meer horen of zien...
Jellie ontvangt ook schrijven en geeft netjes door hoe en wat.
Alles is nu dus bekend, maar de sociale dienst geeft niet op en gaat door.....
zover dat ze nu loonbeslag hebben gelegd om Januarie, Februarie en Maart terug te vorderen, terwijl ik toch echt in dienst trad op 1 April.
Terwijl die berichten mij ook bereiken teken ik bezwaar aan, dit vind de dame die mijn bezwaar behandeld te laat en het is ook om die reden (te laat) afgewezen.
Hierbij krijg ik het gevoel dat als iemand in de dodencel zit en er later bewijs komt dat het niet klopt en je dus onschuldig bent toch afgemaakt wordt, had je het bewijs maar eerder moeten geven.
Dit gaat er bij mij niet in.... ik probeer een klacht in te dienen tegen de dame die die beslissing heeft gemaakt en hoor dat ZIJ dat bezwaar eerst leest en dan besluit om het aan de leiding gevende te geven of niet.....(Dit kan toch niet waar zijn ???? dat is wel een mooie manier om jezelf perfect in te kunne dekken maar echte rechtvaardigheid zie ik hier niet van komen en zie er maar vanaf).
Ik denk misschien gebruiken ze hun hersens en stoppen ze....ik heb toch aardig wat mensen gesproken en uitgelegd wat de situatie is.
Stom stom stom...ze gaan gewoon door...en nu is er dus ECHT loonbeslag gelegd.... ik kan mijn rekeningen niet meer betalen en i.p.v. omhoog te kruipen wordt ik naar beneden geschopt.
jullie geluk is dat ik kennelijk niet plas en bossinade kan betalen, die doen niet aan hulp bij geen geld...gelukkig wel andere.
al had ik liever hun gehad vanwege hun goede naam, zodra ik een andere vind neemt die wel contact op met jullie.
zodat jullie weten waar ik voor ga, ik wil mijn geld terug, een schriftelijke verontschuldiging van ALLE betrokkenen (6 personen = 6 brieven) all kosten die ik door dit geintje maak wil ik vergoed zien (advocaat, incasso kosten doordat ik mijn rekening niet kan betalen (ik kan moelijk stoppen met eten)) en ik ga praten als brugman om indien mogelijk een flinke boete naar de dienst/staat om jullie op die manier te dwingen menselijk te worden.
deze brief ga ik posten op elk forum wat ik kan vinden, alsmede doorsturen naar iedereen die hem maar wil.
Dit alles door de volledig onmenselijke behandeling die de socialedienst groningen geeft

Ulbe

Re: Sociale dienst groningen....onmenselijk ??

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een stel ambtenaren die op hun strepen staan en niet naar de situatie kijken wat er nu eigenlijk speelt, :? triest,

U wilt uw vriendin met alle liefde opvangen zolang ze nog leeft, en ook de 4 kinderen liefdevol verzorgen, helaas breekt het u bij uw handen af, want u moet werken!, geld verdienen!, no fear!, no mercy!, :evil:

Het moet allemaal via instanties en dan maar hopen dat u support krijgt van de instanties die op hun beurt de Sociale dienst weer tegemoet komt,

Wanneer het dan eindelijk zo ver is bent u financieel al lang dood en begraven!, en zit u met flinke schulden en uw vriendin ook,

Gelukkig heeft u werk kunnen vinden, zodat u niet van dit zooitje afhankelijk meer bent, ze laten je inderdaad keihard leegbloeden en wachten op je tot je echt financieel dood bent, totdat je bijna slaapt in de straat!, :(

Ik wens u en uw vriendin heel veel sterkte met deze situatie,

Amo1974

Ongelezen bericht door Amo1974 »

Deze man heeft helemaal gelijk, ik begrijp zijn frustraties. De sociale recherche in groningen doen aan praktijken die heel ver gaan. Ik kan het weten. Dit hebben ze namelijk ook met mij geflikt.
2 jaar al niet fatsoenlijk rekeningen kunnen betalen omdat ze al direct beslag leggen terwijl er nog geen vonnis van de rechter ligt.
Het woord SOCIAAL acocieert niet met deze dienst. Ze maken mensen helemaal kapot om maar te scoren met hun ZG opsporingsmethode.

IK WALG VAN DE SOCIALE DIENST GRONINGEN EN HUN SOCIAAL RECHERCHEURS OMDAT ZIJ MIJN LEVEN ONTERECHT HEBBEN KAPOT GEMAAKT !!!!!!

RJEK

Ongelezen bericht door RJEK »

Helemaal mee eens, die sporen echt niet met hun "opsporingsmethode"

Kreeg 2 van die heren Sociale Rechercheurs aan de deur en ze eisten een verklaring waarom een 3 jaar oude energierekening te hoog was naar hun idee. Daarmee was volgens hun mening extra inkomsten vergaard, quote" Misschien wast u voor de voetbalvereniging en verdient daar wat mee bij en dat moet u opgeven bij de Sociale Dienst"

Te belachelijk voor woorden, hoe bedenken ze het.

Op zich weinig mis mee dat ze extra (zwarte) inkomsten opsporen, ware het niet dat ik geen sociale dienst uitkering heb, nooit gehad ook.

Maar je zal maar van de Sociale Dienst afhankelijk zijn, alles eerlijk en oprecht regelen en dan die lui achter je broek aan krijgen. Uit bovenstaand verhaal blijkt wel hoe kortzichtig die lui zijn, als ze al niet-Bijstandsgerechtigden het vuur aan de schenen denken te moeten leggen, dan ben je als wel-Bijstandsgerechtigde toch aan de goden overgeleverd.

z.assistente

Ongelezen bericht door z.assistente »

Inderdaad , ik zeg liever overgeleverd aan de DUIVEL als je afhankelijk van hun wordt,,ik spreek uit ervaring, en kan dat soort tuig het bloed wel drinken!
Heel veel sterkte

Gesloten