LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Steunactie Wajongers alleen via Facebook?
Steunactie Wajongers alleen via Facebook?
Tros Radar wil graag Wajongers ondersteunen door mee te stemmen voor een snelle wetswijziging. Als ik op de knop in het menu druk omdat te doen wordt ik doorgezet naar Facebook. Nou vraag ik je toch! Een kritische organisatie als Tros radar heeft toch zeker wel andere mogelijkheden dan dit. Ik wil met Facebook niets meer te maken hebben. Bij veel organisaties is dat nog altijd zo. Dat zou ook een goed onderwerp voor een uitzending zijn. Weg met Facebook.
Gr Piet
Gr Piet
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mei 2018 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: Steunactie Wajongers alleen via Facebook?
Ben het met u eens. Belachelijk dat je tegenwoordig steeds vaker alleen via plaagboek kan reageren. Het slaat nergens op. Het hoeft van mij niet weg, daar is het helaas waarschijnlijk al te laat voor, maar mensen moeten gewoon een keuze hebben op welke manier ze willen reageren.
Waar gaat dit over?
-
Ik heb liever dat de Facebook gebruiken dan dat ze van belastinggeld allerlei tools gaan ontwikkelen. Bijkomend voordeel is dat Facebook een bijna oneindig veel groter bereik heeft dan deze site.
Waarna Zuckerberg en consorten weer lekker verder bouwen aan hun profielen van gebruikers. Nee, dank u. Ik kan heel goed zonder FB.
Maar dan is er toch ook geen probleem? Ik heb ook geen fb, geen probleem volgens mij...Erthanax schreef:Waarna Zuckerberg en consorten weer lekker verder bouwen aan hun profielen van gebruikers. Nee, dank u. Ik kan heel goed zonder FB.
Wordt pas een probleem als ik dat er van maak en wel mee wil doen aan iets op Facebook, maar niet met een fb-account ..
Wat is Facebook ?
Hallo Piet, ik ben het helemaal met u eens. Een ondersteuningsactie alleen via Facebook organiseren is niet verstandig. Dat is prima op andere manieren te organiseren. U kunt via het gebruikerspaneel een berichtje aan de moderatie sturen als u in de adresbalk Radar intikt.
Dat ga ik ook doen.
Voor wie de moeite wil nemen om zich inhoudelijk te verdiepen in het thema 'Wajongers in de problemen' dan is hier de link naar het artikel en de actie https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ecretaris/
Dat ga ik ook doen.
Voor wie de moeite wil nemen om zich inhoudelijk te verdiepen in het thema 'Wajongers in de problemen' dan is hier de link naar het artikel en de actie https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ecretaris/
Jongeren met Wajong uitkering moeten in hun handen knijpen dat ze die uitkering krijgen!
De jongere generatie met een beperking valt grotendeels in de participatiewet waarbij de gemeente ze aan een baan moet helpen tegen minimumloon. In de praktijk lukt dit natuurlijk niet en 30.000 van deze jongeren zitten thuis. Ze hebben dan recht op een bijstandsuitkering, maar wonen vaak nog bij hun ouders en krijgen dus 9 van de 10 keer helemaal niets. Terwijl vaak wel hun hele eigen risico opgaat door hun beperking of ziekte.
Geen toekomst dus voor deze jongelui!
De jongere generatie met een beperking valt grotendeels in de participatiewet waarbij de gemeente ze aan een baan moet helpen tegen minimumloon. In de praktijk lukt dit natuurlijk niet en 30.000 van deze jongeren zitten thuis. Ze hebben dan recht op een bijstandsuitkering, maar wonen vaak nog bij hun ouders en krijgen dus 9 van de 10 keer helemaal niets. Terwijl vaak wel hun hele eigen risico opgaat door hun beperking of ziekte.
Geen toekomst dus voor deze jongelui!
Ik ben benieuwd of de politiek, en dan de SP die dit omarmt heeft, met in het achterhoofd de problemen bij de belastingdienst, toch blijft eisen dat het UWV dit voor 1 september fixt, terwijl die organisatie duidelijk aangeeft dat ze die deadline niet waar kunnen maken met hun administratieve- en IT-processen.