Goede dag,
Ik hou het zo kort mogelijk.
Nadat ik in overleg met manager ziek naar huis ben gegaan (door zwangerschap), dit was 29 mei jl. is mijn ziekmelding vanaf dat moment niet doorgekomen bij het UWV. Dit heb ik zelf aan moeten geven bij mijn werkgever. Vanaf 30 juni is dit hersteld en ben ik met terug werkende krachten ziekgemeld bij het UWV.
Nu betekend dat ik vanaf 29 mei geen ziektegeld heb ontvangen en als ik de salaris administratie bel van mijn werk zeggen ze het uit te zoeken, maar geven geen antwoord en bellen niet terug.
Daarop heb ik het UWV gebeld en zij geven aan dat de berekening nog niet rond is, wat ik snap omdat ik pas 30 juni ziek ben gemeld. En wat betreft ziekegeld betaling moet ik antwoorden vragen bij het UWV. Helaas, zoals hierboven staat krijg ik geen antwoord..
Maar ik wil graag weten of ik nu van 2 maanden salaris ontvang of vanaf nu komende maand alleen van de maand juni. Of hoe moet ik dit zien? Het is nogal verwarrend. Iemand die mij hier duidelijkheid over kan verschaffen?
(berekening heb ik zojuist binnen gekregen van het UWV)
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Te laat ziekmelding ziektewet door werkgever
Te laat ziekmelding ziektewet door werkgever
Laatst gewijzigd door Sannieb2 op 27 jul 2015 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Te laat ziekmelding ziektewet door werkgever
Iemand een idee? Alvast bedankt.
Zoals ik uw verhaal lees, gaat u met terugwerkende kracht (tot 29-05) ziekengeld krijgen.
Het lijkt me dan niet dat u ook nog salaris krijgt over die periode.
Maar misschien begrijp ik uw verhaal niet goed.
Het lijkt me dan niet dat u ook nog salaris krijgt over die periode.
Maar misschien begrijp ik uw verhaal niet goed.
Als er door uw werkgever een fout is gemaakt met de datum van de ziekmelding dan zou ik het door de werkgever op laten lossen. De manager waarmee u de ziekmelding hebt afgesproken is de aangewezen persoon. Stuur een mail waarin u de zaak uitlegt met het verzoek de zaak te corrigeren. Als u mailt hebt u eventueel later een bewijs dat u zelf hebt geprobeerd uw ziekmelding goed te regelen.
En daarmee is de kous voor u eigenlijk af.
Hier http://www.uwv.nl/particulieren/ziek/zi ... index.aspx kunt u lezen wat voor u van toepassing is. In het geval van een zwangerschap is er soms sprake van een ziektewetuitkering die meestal aan uw werkgever wordt uitbetaald. U merkt dan niets van die verrekening omdat u gewoon uw loon krijgt doorbetaald. De datum is in dit stadium niet van groot belang maar moet wel correct geadministreerd worden.
Probeer u zich niet te druk over te maken en geniet zoveel mogelijk van uw zwangerschap.
En daarmee is de kous voor u eigenlijk af.
Hier http://www.uwv.nl/particulieren/ziek/zi ... index.aspx kunt u lezen wat voor u van toepassing is. In het geval van een zwangerschap is er soms sprake van een ziektewetuitkering die meestal aan uw werkgever wordt uitbetaald. U merkt dan niets van die verrekening omdat u gewoon uw loon krijgt doorbetaald. De datum is in dit stadium niet van groot belang maar moet wel correct geadministreerd worden.
Probeer u zich niet te druk over te maken en geniet zoveel mogelijk van uw zwangerschap.
Ruud-a.. ik heb het even verkeerd omschreven.. Ik bedoel dus ziekengeld en geen salaris..
Vandaag bereikt mij het bericht dat ik geen salaris krijg van de werkgever maar UWV en het UWV verteld mij dat ik dit te hoor te krijgen via de werkgever...
De datum van ziekmelding is opgelost.. En dit heb ik zwart op wit.
Het is lastig jezelf er niet echt druk om te maken als je bijna dreigend al 2 maanden geen ziektegeld heb ontvangen. En van kastje naar de muur wordt gestuurd,
Vandaag bereikt mij het bericht dat ik geen salaris krijg van de werkgever maar UWV en het UWV verteld mij dat ik dit te hoor te krijgen via de werkgever...
De datum van ziekmelding is opgelost.. En dit heb ik zwart op wit.
Het is lastig jezelf er niet echt druk om te maken als je bijna dreigend al 2 maanden geen ziektegeld heb ontvangen. En van kastje naar de muur wordt gestuurd,
Het is opgepakt door het UWV dus dit gaat geregeld worden.
bedankt voor de antwoorden.
bedankt voor de antwoorden.