LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Ik werk in de thuiszorg en krijg geen telefoon van de zaak. Daarnaast mogen we niet prive bellen onder werktijd. Kortom ik laat mijn telefoon altijd in m'n tas zitten zodat die niet uit mijn schort kan kletteren en nat kan worden tijdens mijn werkzaamheden. Maar nu belt mijn werkgever dus regelmatig als ik onderweg ben met de fiets en dat ding niet hoor of bij een client aan het werk ben. Soms zelfs meerdere keren om iets te overleggen of door te geven etc. In het begin had ik mijn geluid nog aan staan maar ik vond het vervelend dat ik steeds gestoord werd, als ik mijn telefoon al hoor, als ik net met iets bezig was of ik met mijn client aan het praten was vandaar dat mijn telefoon nu op stil of trillen staat. Soms merkte ik ook dat een client het vervelend vond en ik schijn ook collega's te hebben die continue met hun telefoon bezig zijn wat mij niet de bedoeling lijkt.
Maar nu het probleem: Mijn werkgever klaagt dat ik zo moeilijk te bereiken ben terwijl werkgever weet dat ik aan het werk ben en desnoods naar client kan bellen. Daarnaast bel ik altijd terug als ik zie dat men gebeld heeft en dan is het vaak al opgelost, weet men niet meer waar het over gaat of heeft men zelf pauze waardoor ik later weer moet terug bellen. Gelukkig heb ik daarvoor nog geen hogere belbundel hoeven nemen.
Moet ik nu mee gaan met wat de werkgever wil en toch mijn prive telefoon in m'n schort houden met geluid aan of voet bij stuk houden? Denk namelijk niet dat ik mijn kapotte prive telefoon kan declareren als daar iets mee gebeurd onder werktijd.
Maar nu het probleem: Mijn werkgever klaagt dat ik zo moeilijk te bereiken ben terwijl werkgever weet dat ik aan het werk ben en desnoods naar client kan bellen. Daarnaast bel ik altijd terug als ik zie dat men gebeld heeft en dan is het vaak al opgelost, weet men niet meer waar het over gaat of heeft men zelf pauze waardoor ik later weer moet terug bellen. Gelukkig heb ik daarvoor nog geen hogere belbundel hoeven nemen.
Moet ik nu mee gaan met wat de werkgever wil en toch mijn prive telefoon in m'n schort houden met geluid aan of voet bij stuk houden? Denk namelijk niet dat ik mijn kapotte prive telefoon kan declareren als daar iets mee gebeurd onder werktijd.
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Uw werkgever kan wel zoveel willen. Als hij u voortdurend wil kunnen bereiken, zal hij een telefoon moeten verstrekken en die dan ook nog tegen een val of een emmer sop kan.
Ik zou als client het ook uitermate vervelend vinden als mijn hulp voortdurend en zeker voor niet echt dringende zaken gebeld wordt.
Ik zou als client het ook uitermate vervelend vinden als mijn hulp voortdurend en zeker voor niet echt dringende zaken gebeld wordt.
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Ik begrijp niet dat de thuiszorgorganisatie geen telefoons aan zijn werknemers verstrekt. De thuiszorg in mijn woonplaats geeft daar de roosters op door, de wijzigingen, de adressen van de klanten, eigenlijk alles. Ook klokken de werknemers hierop in als zij bij de klanten beginnen en wanneer ze daar klaar zijn.
Waarom zou u zelf moeten betalen omdat uw werkgever u van sommige dingen op de hoogte wil brengen. Als hij dat zo belangrijk vindt, moet hij maar maatregelen nemen voor zijn werknemers.
Waarom zou u zelf moeten betalen omdat uw werkgever u van sommige dingen op de hoogte wil brengen. Als hij dat zo belangrijk vindt, moet hij maar maatregelen nemen voor zijn werknemers.
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Uit de praktijk: een relatie van mij heeft als thuiszorg gewerkt. Was er iets, belde de werkgever naar haar werkadres op dàt moment. Simpel en doeltreffend.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Dat kan ook maar lijkt me gewoon iets wat je afspreekt tijdens het sollicitatiegesprek.
Daarvoor hoef je niet op een forum om uitleg te vragen
Maar wat me wel opvalt een thuiszorg op de fiets dat lijkt me ook niet alles.
Daarvoor hoef je niet op een forum om uitleg te vragen
Maar wat me wel opvalt een thuiszorg op de fiets dat lijkt me ook niet alles.
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Bij mij gaat ook alles online. Maak nu aan het begin van de week een screencap van mijn rooster zodat ik die offline kan bekijken en vink 1x per week alle clienten af waar ik ben geweest, soms kijk ik tussendoor ook even. Gelukkig hoef ik niet realtime te klokken want anders ben ik zo door mijn data bundel heen.
Goed om te lezen dat ik toch niet de enige ben die er zo over denkt.
Goed om te lezen dat ik toch niet de enige ben die er zo over denkt.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
1x per week lijkt me toch weinig mijn vrouw zit ook in de thuiszorg en die moeten toch elke dag rapporteren wat er bij klanten is gebeurd.
Stel nu dat er medicijnen aangepast zijn en jij meld dat pas eind van de week.
Je kan toch elke dag na einde werk hem op de PC doen lijkt me.
Stel nu dat er medicijnen aangepast zijn en jij meld dat pas eind van de week.
Je kan toch elke dag na einde werk hem op de PC doen lijkt me.
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Heb geen rijbewijs en heb eigenlijk altijd adressen op maximaal 20 minuten fietsen. Soms is de fiets sneller dan de auto omdat je met de fiets soms makkelijker binnendoor kunt.R. Proctor schreef:Dat kan ook maar lijkt me gewoon iets wat je afspreekt tijdens het sollicitatiegesprek.
Daarvoor hoef je niet op een forum om uitleg te vragen
Maar wat me wel opvalt een thuiszorg op de fiets dat lijkt me ook niet alles.
En bij mijn werkgever is 1x per week afvinken geen probleem, dat wordt puur gebruikt om te kijken of je alle uren hebt gewerkt. Bijzonderheden zoals jij beschrijft worden apart gemeld.
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Wat ik me dan meteen afvraag, en wat je werkgever zich ook zou moeten afvragen, is wat er dan zo dringend is dat je daarover meteen, à la minute, zou moeten overleggen. Als het zo vaak voorkomt dat je meteen bereikbaar bent, dan moet hij daar de faciliteiten voor leveren. En anders kun je beter met hem afspreken dat hij je bijvoorbeeld op een vaste tijd kan bellen. Dat je bijvoorbeeld elke ochtend ochtend tussen de afspraken door een kwartier van zijn tijd inroostert voor overleg. Ik ben benieuwd hoe veel dringende zaken er dan nog over blijven en of hij dan ineens toch wat minder vaak belt...
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Er zijn nu best wat zieke collega's dus vaak is het dan of je last minute extra kan werken. Maar het gaat ook wel eens over dingen waarvan ik denk: kan dat niet per mail?
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Ik neem aan dat u ook weleens teamoverleg heeft, is dit dan bespreekbaar en hebben uw collega's hier ook problemen mee?Geisha schreef:Er zijn nu best wat zieke collega's dus vaak is het dan of je last minute extra kan werken. Maar het gaat ook wel eens over dingen waarvan ik denk: kan dat niet per mail?
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Dat is anders heel normaal.R. Proctor schreef: Maar wat me wel opvalt een thuiszorg op de fiets dat lijkt me ook niet alles.
Inderdaad. Gewoon bespreekbaar maken.Lowieze schreef:Ik neem aan dat u ook weleens teamoverleg heeft, is dit dan bespreekbaar en hebben uw collega's hier ook problemen mee?Geisha schreef:Er zijn nu best wat zieke collega's dus vaak is het dan of je last minute extra kan werken. Maar het gaat ook wel eens over dingen waarvan ik denk: kan dat niet per mail?
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Bij iedere client ligt toch een zorgmap die dagelijks bijgewerkt wordt door zorgverlener?R. Proctor schreef:1x per week lijkt me toch weinig mijn vrouw zit ook in de thuiszorg en die moeten toch elke dag rapporteren wat er bij klanten is gebeurd.
Stel nu dat er medicijnen aangepast zijn en jij meld dat pas eind van de week.
Je kan toch elke dag na einde werk hem op de PC doen lijkt me.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Dan lopen die toch heel ver achter dat gaat tegenwoordig allemaal digitaalHoly53 schreef:Bij iedere client ligt toch een zorgmap die dagelijks bijgewerkt wordt door zorgverlener?R. Proctor schreef:1x per week lijkt me toch weinig mijn vrouw zit ook in de thuiszorg en die moeten toch elke dag rapporteren wat er bij klanten is gebeurd.
Stel nu dat er medicijnen aangepast zijn en jij meld dat pas eind van de week.
Je kan toch elke dag na einde werk hem op de PC doen lijkt me.
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Niet overal dus. Ik ken ook organisaties die een zorgmap bijhouden die bij de cliënt ligt.
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Mijn werkgever heeft mijn 06 nummer niet (ik werk ook in de zorg) als ze me buiten het werk nodig hebben kunnen ze het op mijn vaste lijn proberen en als ik thuis ben hebben ze geluk. Zo niet wachten ze maar tot ik weer op het werk ben. Ik hoef en wil niet overal en altijd bereikbaar zijn.
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Ik woon in een gebied waar ze Whats App gebruiken, als je handen droog zijn en tijd hebt kun je bericht lezen en reageren.
Tijdens fietsen mag nog... maar is bepaald niet veilig en afstappen betekend te laat bij volgende komen....
Daarom is WA gebruiken de makkelijkste manier, ik pak met vieze handen mijn toestel ook niet maar berichtje iets later lezen en beantwoorden gaat beter dan op ongelegen momenten lastig worden gevallen door kantoor personeel.
En zij kunnen ook maar 1 gesprek tegelijk doen en met Whats App altijd iedereen bereikbaar... Niet meer bellen.
Tijdens fietsen mag nog... maar is bepaald niet veilig en afstappen betekend te laat bij volgende komen....
Daarom is WA gebruiken de makkelijkste manier, ik pak met vieze handen mijn toestel ook niet maar berichtje iets later lezen en beantwoorden gaat beter dan op ongelegen momenten lastig worden gevallen door kantoor personeel.
En zij kunnen ook maar 1 gesprek tegelijk doen en met Whats App altijd iedereen bereikbaar... Niet meer bellen.
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Ik heb een nieuw record: Werd vanmorgen 5x gebeld terwijl ik bij een client bezig was. Hoorde m'n telefoon niet want m'n tas stond in de gang bij de kapstok. Dus ik meteen terug bellen toen ik het zag want dat moet wel heel dringend zijn: Een client heeft afgebeld voor vrijdagmiddag. Als ze nou gewoon voicemail in hadden gesproken.
Ik ben blij dat mijn werkgever niet met whatsapp werkt. Een vriendin van me werkt bij een andere thuiszorg organisatie waar ze dat wel doen en die heeft dus collega's die 's avonds laat aankomen met ruilverzoeken omdat ze de volgende ochtend niet zo vroeg bij mevrouw A. kunnen zijn want oppas van kind is ziek. Of andere last minute verzoeken na werktijd. Er was er zelfs een keer een die iemand zocht om even in te vallen bij meneer B. omdat collega zich verslapen had.
Ik ben blij dat mijn werkgever niet met whatsapp werkt. Een vriendin van me werkt bij een andere thuiszorg organisatie waar ze dat wel doen en die heeft dus collega's die 's avonds laat aankomen met ruilverzoeken omdat ze de volgende ochtend niet zo vroeg bij mevrouw A. kunnen zijn want oppas van kind is ziek. Of andere last minute verzoeken na werktijd. Er was er zelfs een keer een die iemand zocht om even in te vallen bij meneer B. omdat collega zich verslapen had.
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Hoog tijd om te gaan klagen bij je werkgever. Op de vraag of je dit alles bespreekbaar hebt gemaakt, heb ik nog geen antwoord gelezen.Geisha schreef:Ik heb een nieuw record: Werd vanmorgen 5x gebeld terwijl ik bij een client bezig was. Hoorde m'n telefoon niet want m'n tas stond in de gang bij de kapstok. Dus ik meteen terug bellen toen ik het zag want dat moet wel heel dringend zijn: Een client heeft afgebeld voor vrijdagmiddag. Als ze nou gewoon voicemail in hadden gesproken.
Ik ben blij dat mijn werkgever niet met whatsapp werkt. Een vriendin van me werkt bij een andere thuiszorg organisatie waar ze dat wel doen en die heeft dus collega's die 's avonds laat aankomen met ruilverzoeken omdat ze de volgende ochtend niet zo vroeg bij mevrouw A. kunnen zijn want oppas van kind is ziek. Of andere last minute verzoeken na werktijd. Er was er zelfs een keer een die iemand zocht om even in te vallen bij meneer B. omdat collega zich verslapen had.
Ik vind wat je schrijft over andere mensen die wel met whatsapp werken, eigenlijk niets bijzonders. Collega's die vragen of je in geval van nood even in kunt vallen, lijkt me wel van deze tijd als dat via whatsapp gaat. Dat werkt toch veel sneller dan dat dit allemaal via het kantoor moet?
Re: Telefonische bereikbaarheid discussie met werkgever.
Lijkt me geen probleem, een verzoek hoef je niet op te reageren; maar als je kunt en je wilt een collega helpen kán het wel natuurlijk.die heeft dus collega's die 's avonds laat aankomen met ruilverzoeken omdat ze de volgende ochtend niet zo vroeg bij mevrouw A. kunnen zijn want oppas van kind is ziek
Verder zou ik de werkgever aangeven dat je OF je werk kunt doen (en daar hoort reizen ook bij) OF kunt telefoneren, maar niet beide tegelijk.
Zeg dat je voor en na elke klant je telefoon checkt, en dat als er iets dringend is ze een SMS achter laten (dan weet je ook direct waar het over gaat en of je wel of niet terug moet bellen).
En dat de andere optie is dat zei je abbonement betalen en een draadloze headset levere