Goedendag,
Wie zou de volgende vraag voor mij willen beantwoorden en kan het antwoord onderbouwen:
Ik ben werkzaam bij een uitzendorganisatie als intercedente. Van vorig jaar heb ik nog 136 verlofuur over. Nu heb ik gevraagd deze uit te betalen en geen men aan dit uit bedrijfseconomische redenen niet te kunnen doen. Ze willen me nu verplichten deze uren voor 1 mei op te nemen.
Volgens mij is het zo, dat ik alle bovenwettelijke uren af kan laten kopen. Ik zou dan dus 190 uur van dit jaar + 136 uur van vorig - (20*8 uur = wettelijk) = 166 uur kunnen laten betalen.
Wie kan me aangeven hoe ik juridisch sta in deze?
Met vriendelijke groet,
Een boze intercedente
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitbetalen vakantiedagen
Re: Uitbetalen vakantiedagen
Voor een antwoord op je vraag is allereerst van belang of je onder een CAO valt (en zo ja, welke) en wat daarin is vastgelegd.
Als er geen CAO van toepassing is val je terug op wat er wettelijk is geregeld. Zie hier.
Overigens kan je werkgever je vakantierechten niet als "vervallen" verklaren als je ze niet vóór 1 mei hebt opgenomen. Zie hier
Als er geen CAO van toepassing is val je terug op wat er wettelijk is geregeld. Zie hier.
Overigens kan je werkgever je vakantierechten niet als "vervallen" verklaren als je ze niet vóór 1 mei hebt opgenomen. Zie hier
-
Goedemorgen,
Dank u voor uw antwoord.
Wij vallen onder de ABU CAO.
ic
Dank u voor uw antwoord.
Wij vallen onder de ABU CAO.
ic
hoi fitter
even hoe het met je cao zit weet ik niet,maar ik weet wel dat elk bedrijf ook een eigen regel heeft,heb je nogeen contract waar het niet in staat?
bv mijn man had zoveeld dagen over en kreeg weer 27dg +13 adv dagen erbij dit jaar..ahhhhh dus contractueel mocht hij er 6 uit laten betalen...maar omdat hij er zoveel heeft,hebben ze en oogje dicht geknepen en er 10 uitbetaald....
overigens staat dit in het contract dat er 6 verkocht of 6 gekocht mogen worden,dus heb je geen dagen meer mag je er eentje of 6 kopen...gewoon onbetaald verlof dus...
zou eens je contract nalezen...
en volgens mij kan je baas je niet verplichten om je nieuwe dagen!!! nu op te maken...
de oude daar in tegen.....daar zijn ook weer bedrijven ,die zeggen voor 1 jan mag je bv nog maar 5 dg hebben staan....
dus zoek het even uit...
groetjes marieke 2407
even hoe het met je cao zit weet ik niet,maar ik weet wel dat elk bedrijf ook een eigen regel heeft,heb je nogeen contract waar het niet in staat?
bv mijn man had zoveeld dagen over en kreeg weer 27dg +13 adv dagen erbij dit jaar..ahhhhh dus contractueel mocht hij er 6 uit laten betalen...maar omdat hij er zoveel heeft,hebben ze en oogje dicht geknepen en er 10 uitbetaald....
overigens staat dit in het contract dat er 6 verkocht of 6 gekocht mogen worden,dus heb je geen dagen meer mag je er eentje of 6 kopen...gewoon onbetaald verlof dus...
zou eens je contract nalezen...
en volgens mij kan je baas je niet verplichten om je nieuwe dagen!!! nu op te maken...
de oude daar in tegen.....daar zijn ook weer bedrijven ,die zeggen voor 1 jan mag je bv nog maar 5 dg hebben staan....
dus zoek het even uit...
groetjes marieke 2407