LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verzekeringsarts

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Minus

UWV verzekeringsarts

Ongelezen bericht door Minus »

Beste radar,

Ik ben 22 maart 2016 ziek geworden. Na 6 weken ben ik gaan reintregeren. Op 1 augustus en 23 oktober 2016 ben ik aan beide handen carpal tunnel syndrom geopereerd. Sinds dien heb ik niet meer gewerkt. In februari 2017 is een fml opgesteld door elabo.
Hier concludeerde is beperkingen. De arbeidsdeskundige besloot dat er een 2 sporen traject opgestart moest worden 2×2 uur in spoor 1 en 2 x 2uur in spoor2. Ik ben hierin tegen ingegaan. Toen ik bij het UWV moest komen in mei 2017 heeft de verzekerings arts wat betreft spoor 1 mij in het gelijk gesteld en adviseerde mijn arbo- arts om opnieuw naar de haalbaarheid van spoor 2 te kijken. In mei 2017 ben van wegen ergere klachten naar een reumatoloog gegaan en die constateerde dat ik ook artrose in mijn handen en rechter heup had. Door dat ik niet meer dan 100 meter kan lopen en uitval naar mijn rechterbeen had bleek dat er een zenuw klem zit op de hoogte L1-S5. Ik heb ook artrose in beide grote tenen enkels en linker knie. Buiten dit heb ik al sinds mijn 25 jicht en 12 jaar geleden hebben de doktoren bij mij motorisch sensorisch polineuropathy geconstateerd in handen en voet. De
Arbeidsdeskundige van elabo heeft een 2de rapport opgemaakt juni 2017 waarin staat dat ik volledig arbeidsongeschikt ben. December 2017 heb ik een wia uitkering aangevraagd en ben toen januai 2018 bij UWV bedrijfsarts mevrouw [naam verwijderd] geweest. Zij wilden praten over de elabo rapport. Ik heb haar gevraagd over welke omdat er 2 waren. Zij bevestigde dat over rapport 2 ging. Ik heb me uit moeten kleden. Op de ballen van mijn voeten te gaan staan en handen vooruit. Ze had genoeg gezien. Ze zei dat ze het eens was met het 2de rapport. En dat hun arbeidsdeskundige contact op zou nemen. Toen de arbeidsdeskundige belde begon zij over de poortwachters wet. En waarom mijn werkgever niet het 2de spoor was opgestart. Ik zei dat is wel duidelijk als de arboarts verklaard dat ik volledig arbeidsongeschikt was waarom spoor 2 opstarten. Ik heb bij haar doorgevraagd over beide rapporten. Zij zei dat ze alleen de 1ste had waarop ik haar vertelde van mijn gesprek met de verzekeringsarts dat er wel 2 waren. En heb als nog het 2de rapport naar haar gemaild. Maart 2018 heeft de arbeidskundige geconstateerd dat mijn werkgever gevaald heeft met het opstarten van het 2de spoor en daarom mijn uitkering nog een jaar moest doorbetalen. In de bijlage van deze uitspraak zag ik dat mevrouw [naam verwijderd] mij in staat vond om 40 uur in spoor 2 te kunnen werken. Ik heb hiet uiteraard ook bezwaar tegen ingediend. Ik kreeg op 28 maart 2018 bericht dat er binnen 14 dagen telefonisch contact met mij zou worden gezocht. We zitten nu al op 17 april 2018.
Wat kan ik doen.

Mvrgr
Minus
Arbeids
Laatst gewijzigd door Radar op 17 apr 2018 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd

uwv_webcare
Contacteer:

Re: UWV verzekeringsarts

Ongelezen bericht door uwv_webcare »

Hallo Minus,

Ik lees uit jouw verhaal dat er veel gebeurd is.

Jouw werkgever heeft een loonsanctie gekregen. Meer informatie over het opleggen van een loonsanctie door UWV, lees je hier: http://bit.ly/2AcBxCA.
Je bent het niet eens met de opgelegde loonsanctie en je bent hiertegen in bezwaar gegaan.

Wat jammer dat er nog geen contact met jou is opgenomen over dit bezwaar. Je wilt graag weten wat je nu kunt doen.
Heb je al een brief ter bevestiging van ontvangst van je bezwaar gekregen? Dan staat in de brief een direct nummer naar de behandelaar van jouw bezwaar. Ik raad je aan om dan zelf contact op te nemen met deze behandelaar.

Heb je nog geen direct nummer van de behandelaar ontvangen? Dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Je kunt hiervoor een bericht sturen via Mijn UWV/Mijn berichten of bellen met 0900-9294. Mijn collega heeft inzage in je persoonlijke gegevens en helpt je graag verder.

Ik wens je veel sterkte toe voor de komende tijd.

Met vriendelijke groet,
Caren
UWV Webcareteam
Laatst gewijzigd door uwv_webcare op 18 apr 2018 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Minus, ik heb maar één advies voor u. Als u al niet hulp heeft ingeroepen doe dat dan zo snel mogelijk. Bent u lid van een vakbond? Raadpleeg de juridische afdeling aldaar. Of via een rechtsbijstandsverzekering of het Juridisch Loket. Doen!

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Man, man dat je dit allemaal moet meemaken, ik heb met je te doen. Absoluut professionele hulp zoeken en alles uit de kast halen, niet morgen maar NU!

Tukjes

Ongelezen bericht door Tukjes »

Dag Minus,

Zoals ik het lees lopen zaken door elkaar. Bij een aanvraag WIA toets het UWV als eerste of de WIA aanvraag in behandeling genomen wordt. De WIa aanvraag wordt niet in behandeling genomen als een loonsanctie wordt opgelegd want in uw geval aan de hand is. Tegelijkertijd bent u wel bij een verzekeraars geweest waardoor het op papier lijkt alsof uw WIA aanvraag wel in behandeling is genomen.

Heeft u ook een verzekeringsgeneeskundige rapportage van de arts ontvangen naast de arbeidsdeskundige rapportage?

Wat ik lees is dat u het niet eens bent met de conclusie van de arts. Het is mij onduidelijk of u het eens bent met de loonsanctie. Naar ik vermoed heeft u nu bezwaar gemaakt tegen het opleggen van de loonsanctie en dat is iets anders als bezwaar maken tegen de conclusie van de arts.

Net zoals hierboven is mijn tip neem contact op met de vakbond, rechtshulp etc. daar u mi al verstrikt ben geraakt in de regelgeving. Wat niet vreemd is aangezien deze ingewikkeld is. Het is van belang want mogelijk wilt u helemaal geen bezwaar maken tegen de loonsanctie en heeft u nog geenbezwaar gemaakt tegen de beslissing van de arts.

Gesloten