LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vakantiegeld over ploegentoeslag
-
vakantiegeld over ploegentoeslag
kan iemand mij misschien wat meer informatie verschaffen of een werkgever verplicht is vakanietoeslag te betalen over ploegentoeslag ook al staat er in de arbeidsovereenkomst dat dit niet het geval is. bedrijf heeft geen CAO.
Re: vakantiegeld over ploegentoeslag
Over ploegentoeslag moet vakantiegeld worden betaald, tenzij een cao anders zou bepalen.
Dit blijkt uit artikel 6 van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
-
bedankt voor de snelle reactie Monique. Ter confirmatie een arbeidsovereenkomst zou in zo een geval niet leidend kunnen zijn?
Nee, de wet geldt.
Indien de toeslag voor (onregelmatige) ploegendienst een vast deel uitmaakt van uw arbeidsovereenkomst en daarmee een vast onderdeel is van uw salaris, dan dient hierover ook vakantiegeld te worden uitgekeerd.maikel12345 schreef:kan iemand mij misschien wat meer informatie verschaffen of een werkgever verplicht is vakanietoeslag te betalen over ploegentoeslag ook al staat er in de arbeidsovereenkomst dat dit niet het geval is. bedrijf heeft geen CAO.
O.T.
Als de onregelmatig werktijden echter zo regelmatig zijn dan is onregelmatigheid zo regelmatig geworden dat er (mogelijk) geen sprake meer van onregelmatigheid en dan valt het buiten de regel die van toepassing is op de onregelmatige werktijden.
Laat dit nimmer aan uw werkgever lezen.
Het artikel leest als dwingend recht. Ik kom daarin tegen dat alleen bij algemene maatregel van bestuur uitzondeingen kunnen worden gemaakt. In welke maatregel is bepaald dat hier in de CAO vanaf kan worden geweken?Uw Jurist schreef:Over ploegentoeslag moet vakantiegeld worden betaald, tenzij een cao anders zou bepalen.