Uit de brief wordt overigens niet duidelijk op welke periode de terugbetaling betrekking heeft. Wat helemaal vreemd is: in de brief wordt uitdrukkelijk gesteld dat ik het betalingskenmerk niet in het daarvoor bestemde veld moet invullen maar in het vak omschrijving of mededeling.
Een hele vreemde alinea
Nu blinken 'echte' brieven van UWV vaak niet uit in duidelijkheid en begrijpelijkheid, maar dit slaat werkelijk alles.Betaald u niet op tijd?
Als u niet op tijd betaalt en ook niet reageert, dan bepalen wij hoe u gaat betalen. Hiervoor gebruiken wij de informatie die bij ons bekend is. Hierover ontvangt u apart een brief. Over dit jaar moet u € 0,00 terugbetalen. Wij vragen u binnen 6 weken te betalen. In de situatie dat minder dan 6 weken liggen tussen de datum van deze brief en 31 december 2018 raden wij u aan zorg te te dragen dat het bedrag uiterlijk 31 december 2018 op onze rekening is bijgeschreven. Als u niet op tijd betaalt, moet u een hoger bedrag betalen. Over het bedrag dat u dan nog moet betalen wordt namelijk loonheffing berekend. Dit is het bedrag aan belasting en premies dat wij over dit deel van de uitkering van de uitkering betaald hebben. U moet € xxx,xx terugbetalen.
Vermeldenswaardig is nog, dat de brief in een blanco envelop is ontvangen. Op de brief staat het logo wel.
Ik vraag me echt af of deze brief wel van UWV afkomstig is...