LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaste werknemer eerst verlof dan payroll medewerker mag dit?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
melisa1

Vaste werknemer eerst verlof dan payroll medewerker mag dit?

Ongelezen bericht door melisa1 »

Ik ben payrollmedewerker (al meerdere jaren) en wij volgen het CAO van de werkgever. Daarnaast stelt onze werkgever dat wij "hetzelfde"zijn als de vaste medewerkers. Helaas blijkt dit nu niet zo te zijn. Het kerst rooster komt niet rond en nu is er besloten dat als er geen andere oplossing is dat wij als "flexwerkers"geen verlof krijgen en vaste medewerkers ieder 1 dag. Mijn inziens is hier geen grond voor. Ik werk via RPS bij mijn "werkgever" en in de cao staat dat beloning en verlof hetzelfde geregeld moet zijn als vaste medewerkers. Zodoende meen ik evenveel recht te hebben op verlof als een vaste medewerker. Nu is mijn vraag mag dit zomaar??

langste adem

Re: Vaste werknemer eerst verlof dan payroll medewerker mag dit?

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik ben zelf ook een payroll medewerker en ik weet niet of je hier iets tegen kan doen : een werkgever heeft immers de bevoegdheid om een verlofaanvraag te weigeren als omstandigheden dat niet toelaten. En je behoudt het recht op evenveel verlofdagen als een vaste medewerker, alleen zal je ze dan op een andere dag moeten opnemen.....

Ik ben het wel met je eens dat het oneerlijk is dat er onderscheid gemaakt wordt op deze manier tussen vaste medewerkers en ingehuurden. Vrijwel iedereen wil immers vrij zijn rond de kerst.

Maar formeel is het bedrijf waar je dagelijks werkzaam bent niet jouw werkgever : dat is RPS. En daar zu je dit dan ook moeten aankaarten. Als je daar nul op het rekest krijgt kun je niet echt spreken van een oneerlijke situatie omdat anderen wel 1 dag vrij krijgen : die werken namelijk bij een ander bedrijf.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vooral geen vrij vragen en meer zuipen om hier overheen te komen...
En dan ziek melden wegens.... die kater...
Ja, zo pak je hem terug maar of je nog lang in dienst zult blijven na dit advies kan ik niet garanderen....

Daar zit dus het probleem en helaas, U heeft dus alleen op papier rechten maar in de praktijk minder.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

stofzuigertje schreef:Vooral geen vrij vragen en meer zuipen om hier overheen te komen...
En dan ziek melden wegens.... die kater...
Ja, zo pak je hem terug maar of je nog lang in dienst zult blijven na dit advies kan ik niet garanderen....

Daar zit dus het probleem en helaas, U heeft dus alleen op papier rechten maar in de praktijk minder.
De "werkgever" hoeft niet te betalen bij ziekte, deze kosten neemt de RPS op zich.
Dat is een van de voordelen van het inhuren van een dure payrollmedewerker.

Gesloten