Beste forumgebruikers,
laat je alsjeblieft niet gelijk beïnvloeden door de omschrijving bij het onderwerp! Laat ik even mijn doel uitleggen: ik ben een studente aan de universiteit van Tilburg, en voor mijn studie moet ik een onderzoek uitvoeren. Mijn onderwerp is vrouwen op de werkvloer, en denk dan met name aan percepties van (vandaar de 'laat je niet gelijk beïnvloeden door de titel' want er beginnen waarschijnlijk nu al belletje te rinkelen). Ik ben op zoek naar meningen, gedachtegangen, maar vooral ook objectieve en belangrijke ervaringen, omtrent vrouwen op de werkvloer. Ik zoek een onderwerp dat vanuit maatschappelijk oogpunt verantwoord is, dus waar mensen wat mee kunnen. Niet alleen maar iets dat leuk is om te doen, of waar research wat aan heeft. Denk aan hoe moeders waargenomen worden, het glazen plafond of de verdeling tussen werk en thuis. Maar ook aan alles wat in je op komt! Ik zoek iets dat zowel vrouwen als mannen tegenwoordig bezig houdt omtrent vrouwelijke werknemers. Ondertussen heb ik hier en daar interessante meningen gelezen en gehoord, dus ik denk dat er ook zat over te zeggen valt. Maar ik wil graag een breder publiek hierbij betrekken, vandaar mijn post. Helpt iemand mij verder? Ik discussieer ook altijd graag mee!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vrouwen op de werkvloer (ervaringen, meningen)
-
Re: Vrouwen op de werkvloer (ervaringen, meningen)
Ik werk in bij technische dienstverlener en dat is helaas een mannenwereld. Ik merk dat als er meer evenwicht is tussen het aantal mannen en vrouwen zaken veel beter verlopen. Ik merk ook dat het vooral in de Benelux en Duitsland erg conservatief er aan toegaat. In de meeste andere Europese landen waar ik kom is de verdeling veel evenwichtiger en is het ook prettiger werken.
Wat ik meemaak is dat de sfeer binnen een groep vrouwen vaak erg slecht is. Mijn vrouw werkt in zo een omgeving. Het is er haat en nijd, jaloezie en valsigheid overal. Ze denkt er daarom over om te stoppen. Mannen gaan veel vriendelijker met elkaar om. Meer volwassen.
Kan alleen maar spreken vanuit mijn nog werkende tijd. En dan ben ik het helemaal met @sjoegel eens wat betreft "roddel en achterklap" bij vrouwen. Geef mij maar een vent als 'baas'; al ben ik er zelf een, maar vrouwen op de werkvloer, brrr....
-
Ik heb 2 keer in mijn leven een vrouw gehad als leidinggevende. En misschien heb ik geluk gehad, maar die waren best wel ok. Ik denk zelfs dat ik en de meeste collega's van mij (voornamelijk mannen) taken makkelijker aannamen van een vrouw, dan van een man.